warna seperti kristal?!

1.1K 66 16
                                    

Bersambung.....

Semua terdiam dan hanya mampu pandang gempa. Mereka dapati ada benda yg berbeza tentang gempa. Iaitu matanya. Kelihatan seperti kristal. Warna emerald.kedua2 belah mata gempa kelihatan kristal.

Pov semua kecuali gempa

Cantiknya mata gempa/auntie gempa/mommy..... X pernah glacy/aku nampak warna mata gempa/auntie gempa/mommy sebelum ni...bukan warna emas tetapi.... Warna emerald.. Ya.. Emerald...

End pov semua

Glacier:mommy?

Gempa(???):ya sayang~nilah mommy... Mommy pinjam sekejap badan mommy yg masa lepas....

Glacier:badan masa lepas?... Maksudnya?!

Gempa(???):iya glacy.. Inilah mommy! (Keluar satu bayangan)

Semua terkejut nampak bayangan itu. Itu bukan bayangan biasa tetapi bayangan gempa*f*.

Glacier:mommy!! Glacy rindu mommy!! (Terus peluk gempa*f*)

Gempa(gempa*f*):shhh~~(balas pelukan itu) (usap kepala glacy) tenang sayang.... Mommy sentiasa bersama dengan kamu(angkat kepala glacy dan pandang mata biru kuning glacy) cantik betul mata kamu glacy.... Sama seperti daddy kamu

Glacier:iya.... Mata glacy memang sebiji macam daddy... (Terus jatuh air matanya)

Gempa(gempa*f*):bertenang yer sayang... (Pandang yg lain) maafkan saya.. Kerana terpaksa hadapi semua masalah disini(rasa bersalah)

Hali:eh.. X mengapa... Kami x kisah pun.. Kami hanya mahu menolong sahaja.

Yg lain kecuali dua fusion :betul tu!

Gempa(gempa*f*):jadi... Mari saya ceri-

BOOM!!!!!!

Habis bergegar istana itu. Semua pakat terkejut. Namun gempa(gempa *f*)cuba tenangkan diri.

Gempa(gempa*f*):nampaknya mereka dah kesan saya.... (Ketap bibir)

Glacy:maksud mommy?

Gempa(gempa*f*):dah xde masa! Sekarang semua-

BOOM!!!!!

letupan itu telah pecah dinding kristal tersebut dan menyebabkan yg lain tercampak jauh dari tempat yg mereka berdiri.

G(g*f*),Gl, Th, S:aaaaaaah!!!

H,Ta,Ic,B,F,S:urgh!!!!

Habis semua terbaring kesakitan.

Taufan:Ladies! Are you ok?

Thorn:ya... Kami ok jer.. Solar..

Solar:hmm... Aduh.. Sakitnya kepala aku... (Pegang kepala)

Meet Our Children (Hiatus)Where stories live. Discover now