Well....syila tukar tau gempa,solar,blaze,glacier dan thorn kepada perempuan atas sebab tertentu yer...jangan tanya tau....sudah dimaklumkan!jangan tanya langsung!!●-●"
Bersambung~~~
Gempa pergi ke bilik blaze dan ice.dia berharap blaze x buat hal cam adik2ny lain tu.dia menarik nafas dahulu sebelum masuk .
Gempa:blaze...ice...korang dah bangun ke?
Blaze:dah!!
Ice:zzzzzz
Gempa:(geleng kepala)(pergi kearah ice)ice.....bangun ice..dah pagi ni...
Ice:umm......
Gempa:haih.... Blaze nanti kau kejutkan ice tau... Aku nak turun bawah jap..
Blaze:OK...
Selepas gempa dah turun bawah tu, blaze mulakan kerjanta. Dia pergi pelahan2 kearah ice.dia pandang ice yg tengah tidur nyenyak tu.blaze tersenyum dan dekat tangannya ada satu bebola api.
Dia baru nak campak dekat ice namun ada yg halang.
Ice:(pegang tangan blaze)buatlah..kalau kauu berani sangat!(dingin plus geram)
Blaze:eh?!ice?!kauu dah bangun...hihi...err...hi?
Ice:(lepas tangan blaze)kau blaze....x padan ngan perempuan....
Blaze:(kembungkan pipi)biarlah...hurmm...gempa suruh kau bangun..dan pergi mandi!(keluar dari bilik)
Ice:(geleng kepala dan terus masuk dalam tandas)
Skip time....
Selepas mereka semua dah sarapan,yg lain buat kerja masing2.
Gempa dah siap pakai baju cute2 dan baru nak buka pintu tetapi hali halang dia keluar.
Hali:kau nak keluar gi mana?dengan pakaian cute cam ni?(mode protect on)
Gempa:cute ke?(pandang bajunya)rasanya..cam x..jer
Hali:(mengeluh)xpelah..tapi kau nak kemana?
Gempa:nak pergi kedai
Hali:beli apa?
Gempa:barang untuk masak?
Hali:hurrmmmm......biar ice teman kau
Gempa:(kembung pipi)ala..abang hali...gempa dah besar la...x perlu bak teman bagai
Hali:tapi pada mata abang sentiasa kecil....dah cukup..jangan kata ap2 lagi!ice!
Ice:(tersedar)hurmm?
Hali:teman gempa gi kedai
Ice:ok...
Selepas icegem dah keluar dari rumah,mereka berdua terus senyap.
Gempa:(pecahkan suasana)am ice...
Ice:apa?
Gempa:maaf..kalau ini agak memyusahkan kau...
Ice:xdelah...x menyusahkan pun..
Gempa:betul ke?..baguslah...
Ice:kau ni...cute juga bila kau pakai pakaian cam tu..kau tunjuk kat siapa?
Gempa:hurm?////(pelik)xdelah...gempa mana ada nak tunjuk kat sape2 pun...
Ice:ok
Skip time.......
Time icegem dalam perjalanan pulang ke rumah,gempa terlanggar seseorang.
Gempa:(rasa bersalah)eh?!sorry..sorry..i'm very sorry miss!.....
???:oh xpe....(pandang muka gempa)(terkejut)mommy?
Gempa dan ice terkejut bila terdengar ayat itu daripada mulut perempuan muda tu.gempa pandang muka budak perempuan itu.dia terpegun bila dia nampak mata budak perempuan itu.berwarna biru emas.
Gempa:mommy?ap..mungkin kamu salah ni dik?
???:nama kamu gempa kan dan kamu(pandang ice)(tiba2 sahaja muka dia berubah)
Gempa:errr....memang betul dik..tapi..saya bukan mommy kamu...
???:mommy....tolong...tolong percaya pada glacier!
Pov gempa dan ice
Glacier?siapa dia?kenapa dia panggil aku/gempa mommy?apa yg terjadi ni?!!!
End pov icegem
Gempa:nama kamu glacier kan?apa kata kamu ikut kami balik ke rumah kami?cam mana?
Glacier:boleh...!tapi..bagi saya call kawan saya jap(call somebody)
Dalam panggilan
Glacier
Hello?Supra
Young lady!where have you be!?dah lama ni!frost pun dah cam mak ni!dia tengah tunggu kau ni!Glacier
Sup!aku jumpa parents aku!Supra
Serius!?Glacier
Ya...sekarang..diorang jemput aku datang ke rumah mereka..Supra
Kalau cam tu...bagi alamat kat aku..senang sikit kalau aku nak gi kat kau!Frostfire
Gla!!!where are you!!Glacier
I'm right here!!!frost!Frostfire
Kau kat mana ni!?risau tau x aku!Glacier
.......Ftostfire
Gla!kau ok x!?Glacier
Ok!bye!Tamat panggilan
Glacier:maaf kalau lama...(tunduk)
Gempa:eh takpe..kami faham....
Glacier:jadi..mari kita balik rumah korang yer?
Gempa:jom(tarik glacier dan tinggal ice sendirian disitu)
Ice:(lonely)(seperti ada daun lalu tadi)
Tbc......
Syila minta maaf kalau ada perubahan sedikit dan maaf kalau pendek dan agak membosankan..
Syila juga nak ucap terima kasih pada pembaca buku ini...syila pun nk ucap terima kasih kepada readers yg telah vote buku ini....terima kasih kerna sokong syila...syila amat hargai sokongan korang!!!syila dah dapat ida untuk buku so..syila akan cuba update esok!
Bye2
Jangan lupa comment dan vote sekali tau!
YOU ARE READING
Meet Our Children (Hiatus)
Acciónkisah 7 elemen yg duduk bersama-sama dengan atoknya.Kehidupan 7 elemen kadang - kadang aman dan kadang-kadang huru-hara tetapi kehidupan mereka berubah 180 darjah selepas berjumpa tiga orang ni tersebut.seorang budak perempuan dan dua orang lagi lel...