gempa yg masa depan?

1.2K 78 15
                                    

Bersambung.......

Gempa:kita tidak boleh duduk sini lagi.. Tempat ni dah diketahui oleh mereka...

Taufan:jadi kita nak duduk mana?

Thorn:hurm... (Tiba2 pening kepala) (pegang dahinya) ah?! Sakitnya kepala Thorn.... (Tiba2 rebah)

Semua kecuali Thorn:Thorn/auntie thornie?!!!

Taufan:(sempat tangkap Thorn) fuh.. Nasib baik ufan sempat tangkap dia.. (Pandang Thorn) ni mesti dia penat sangat....

Hali:haih.. Jadi kita harus pergi mana?

Semua kecuali thorn:(terdiam)

Glacier:(teringat sesuatu) glacy tahu kita semua nak duduk kat mana...

Solar:dekat mana?

Glacier:mari ikut glacy.. (Tunjuk jalan)

Semua kecuali Thorn Dan glacy:(pandang sesama sendiri)

Gempa:taufan.. Kamu boleh pangku Thorn?

Taufan:sudah tentu boleh.. (Pangku Thorn dekat belakang) see?

Gempa:hmm... Baiklah kalau cam tu.. Jaga dia elok2

Taufan:baiklah gempa..

Mereka semua berjalan bersama2 dengan mengikuti glacy. Mereka semua diam sahaja dalam perjalanan mereka.

Selepas 35 minit kemudian.....

Mereka semua terhenti di depan daun2 besar. Mereka semua berehat sementara waktu.

Blaze:jauh lagi glacy?

Frosty :betul tu.. Jauh lagi ke... (Baring kat atas tanah) hah.. Ah.. Huh... Hah...

Blaze:(join sekali) hah.. Huh.. Penatnya....

Gempa:haih.. Itu baru sikit blaze.. Frost... Kita baru jalan tiga puluh Lima minit jer....

Glacy:betul tu...

Blaze:mana x yer penat!! Dah la tadi blaze angkat ice.. Dia tu dah la berat!

Ice:apa Yang kau kata kat aku..... 💢

Blaze:huh.. Berat... Eh?... (Pandabg belakang) (terkejut) eh ice... Haha.... Maaf la.. Tadi aku x nampak kau... Dah tidur nyenyak?

Ice:• • •......💢(diam dengan pasang muka dingin plus tegas)

Hali:jangan nak gaduh kat sini... Glacy.. Jauh lagi ke tempat yg kamu cakap?

Glacy:x pun(geleng kepala) sebab ianya ada di depan mata! (Tolak daun2 besar tu ketepi)

Mereka semua pakat bangun dengan tergesa2.mereka pergi kearah glacy Dan.....

Semua kecuali glacy:(mata terbeliak) (sangat terkejut) wah!!!!kristal! !

Glacier :selamat datang ke rumah glacy!

Semua kecuali Thorn:(sangat terkejut) HAH?!!!!!!

Rupa2nya glacy membawa mereka ke satu tempat istimewa bagi glacier. Iaitu rumahnya.

supra:bagaimana tempat ni penuh ngan kristal... Bukan ke sepatutnya ice dan tanah?

Semua kecuali trio fushion Dan Thorn:hah?... Ice dan tanah? (Pelik)

Glacier:inilah glacy nak tunjuk kat korang semua...mari... Ikut sini

Semua pakat pandang glacy kecuali Thorn dan hanya turut sahaja arahan glacy. Mereka ikut glacy dari belakang.

Meet Our Children (Hiatus)Where stories live. Discover now