Bersambung.....
Dua fushion dan 7 elemen itu dah sampai dekat depan rumah tiga fushion tu.7 elemen itu ternganga apabila nampak rumah mereka.
Gempa:korang beli apartmen!?
Frosty:haah...tapi kami duduk kejap jer...selepas kami dah balik ke masa depan semuanya akan berubah seperti biasa...
7 elemen:ohh....
Mereka semua naik lif.selepas dah sampai naik tingkat 7,mereka keluar dari lif dan terus pergi ke apartmen tiga fushion itu.supra ketuk pintu rumah kerna dia tertinggal kunci rumah namun xde sesiapa yg buka pintu.frosty dan supra berasa pelik.
Supra ketuk lagi sekali dan responnya tetap sama.mereka buat berkali2.mereka berdua juga ada call glacy namun glacy x angkat call mereka.semua pakat panik terutama dua fuhion itu.last2 frosty teringat sesuatu.
Frosty:sup!seingat aku dalam pasu tu ada kunci spare!glacy selalu tinggal kunci tu kat situ sebab dia tahu kita ni jenis lupa nak bawa kunci...
Supra:ok(angkat pasu tu)
Supra jumpa kunci itu lalu dia ambil dan dia buka pintu.dia dan frosty tengok keadaan dalam rumah.
Pov dua fushion
Ok jer....tapi mana glacy??
Eng pov dua fushion itu
Manakala 7 elemen itu juga bantu mereka berdua cari glacy.
Supra:entah2 dia dalam bilik dia!?
Frosty:jom!
Mereka semua pergi ke bilik glacy dan cuba nak buka pintu namun dikunci.supra dan frosty x dapat nak tahan kemarahan dan risau lalu mereka rempuh pintu tu dengan kuat.
7 elemen itu begitu terkejut.
Gempa:korang berdua ok x?!
Supra,frosty:ok jer..hah!!?glacier!!!
Mereka semua terkejut bila tengok keadaan glacier terutama supra dan frosty.mereka lagi terkejuf kerna rambut glacier makin lama makin putih dan darah pada tangannya masih segar lagi.
Supra:glacier!!!(angkat glacier dan letak dekat katil)oi glacy!bangunlah !!!maafkan kami...kami x sepatutnya tinggalkan kau!
Frosty:sup....
Gempa:hali!ice!ambil kain dan air!taufan!kau buat bubur dan ambil ubat juga!sekarang juga!
I,H,T:baik!
Skip time......
Glacier:(sedar)(duduk 90 darjah)argh....aduh...sakitnya kepala aku...eh?bila masa tangan aku kena balut ni..dan..(perasan bajunya ditukar)siapa tukar baju aku?....eh...
Glacy pandang supra dan frosty yg tengah tido disebelah katilnya.mereka kelihatan tenang sahaja but same time muka diaorang juga ada tunjuk kerisauan.
Glacy tak nak kejutkan diaorang jadi dia baring semula.tiba2 pintu diketuk oleh seseorang.
Gempa:gla-....(nampak glacy dah sedar)syukur....kau dah glacy...baguslah...kamu nak tahu x betapa risaunya kami terhadap kamu...
Glacier:(pelik)aik?..bila mommy sampai sini?
Gempa:dah lama....am..glacier..
Glacier:iya mommy?
Gempa:boleh gempa cakap ngan glacy...berdua sahaja
Glacy:oh...boleh
Dia turun dari pelahan2 supaya supra dan frosty x sedar dari tidur mereka.selepas glacy berjaya turun dari katil,dia baru perasan yg dia x pakai topi.dia terkalut kejap.
Gempa:(pelik)hei2 glacy..nape ni?
Glacy:mommy!mana topi glacy!?glacy nakk tutup abut putih ni!!glacy tak nak tunjuk pada sesiapa pun!!
Gempa:tpai glacy....kami semua dah tahu...termasuklah supra dan frostfire
Glacy:hah!!?bila-..oh..glacy baru teringat...
Gempa:hmm...well...mommy jumpa bilik bacaan..jom kita bercakap dekat sana..boleh x?
Glacier:boleh jer...
Selepas mereka dah masuk dalam bilik bacaan,gempa kunci pintu supaya xde sesiapa boleh ganggu mereka berdua.glacy pelik tengok perbuatan ibunya.
Glacy:mommy dah kenapa kumci pintu?
Gempa:adalah....kita duduk dulu(duduk atas sofa yg ada dalam bilik bacaan itu)
Glacy:(duduk sekali)jadi...mommy nak cakap apa ngan glacier?
Gempa:(serius)glacier...kenal x....reverse....?
Glacy:(sangat2 terkejut)errr......x..glacy x kenal pun(pandang tempat lain)
Gempa:jangan tipu mommy glacy...mommy tahu..kamu kenal dia kan....tapi dia muncul dalam mimpi kamu kan?
Glacy:(lagi sekali terkejut)cam mana mommy tahu?
Gempa:well...kalau mommy tunjuk ni...glacy jangan marah yer..(cabut topinya)
Terbeliak mata glacy.glacy geleng kepala seperti dia x percaya apa yg sedang berlaku di hadapannya.
Glacier:x...x mungkin...x kan la mommy...pun sama..cam glacy!
Gempa:terkejut?
TBC......
Sorry kalau agak membosamka dan hambar
Syila dah malas nak tulis panjamg so jarang la oirang fsl
Jangan lupa vote dan comment sekali yer.syila rasa ngantuk sangat
Sekarang ni....so babai!!!!Syila out
YOU ARE READING
Meet Our Children (Hiatus)
Actionkisah 7 elemen yg duduk bersama-sama dengan atoknya.Kehidupan 7 elemen kadang - kadang aman dan kadang-kadang huru-hara tetapi kehidupan mereka berubah 180 darjah selepas berjumpa tiga orang ni tersebut.seorang budak perempuan dan dua orang lagi lel...