Bersambung....
Glacier:kau! Reverse!!
Reverse:oh? Kau kenal aku yer... Hurm.. Cam mana?
Glacier:cam mana aku x akan bagitau!
Reverse:hurm.... Fine... Kalau cam tu aku blah dulu!
Hali:tunggu rev-
Reverse terus menghilangkan dirinya. Glacier merengus marah dan tiba2 dia dapat panggilan daripada jamnya. Dia angkat call itu.
???:glacy!! Pulang sekarang! Mama aku....
Glacier:(risau) kenapa, Orion!?
Orion:mak aku.... Dia nak letupkan bumi!!!
Glacier:hah!? Dia nak letupkan bumi!!!? Aunty solar tu!!!
Solar:(dalam hati) aku nak letupkan bumi!!!? OH MY GOD!!!! (Normal)
Supra:adik! Betul ke mama nak letupkan bumi!?
Orion:sniff... Iya betul sekarang ni adik nak abang balik sekarang juga... Keadaan makin teruk!!! Adik nak abang ikut rancangan adik sebelum ni!!!
Supra:iaitu bawa 7 elemen yg lepas ke masa depan?! Adik pun tahukan kalau mereka pergi ke masa depan....masa lalu akan berubah!?
Orion:dah tu... X akan la nak biar mama musnahkan bumi..... Bawa sahaja mereka semua... Kita semua harus hentikan mereka!! Kerna orion tahu.....Hanya seorang sahaja tahu cara untuk lepaskan diri daripada kegelapan iaitu aunty gempa!!!!
Semua pakat terkejut terutama glacy.mereka x beberap percaya kata2 orion.
Supra:adik.. Cam mana adik tahu yg aunty gempa seorang sahaja tahu?
Orion:kerna... Aunty gempa pesan kat orion...supaya jangan bagitau sesiapa pasal ni...ala nanti adik bagitau abang kalau abang balik semula ke masa depan!
Supra:fine!!
Supra terus tutup call dan pandang enam elemen. Dia mengeluh berat.
Supra:aduh.... Kenapa la keadaan makin teruk?....
Thorn:apa yg berlaku sebenarnya di masa depan?
Supra:bila kita semua pergi masa depan... Korang akan tahu keadaan disana
6 elemen:(terdiam)
Glacy:kita ikut rancangan orion.. Uncle hali.. Panggil mummy ke ruang tamu sekarang.. Yg lain pun sama.... Pergi ke ruang tamu sekarang
5 elemen kecuali hali:baik!
Skip time.....
Gempa:eh!? Hali nape tarik aku ni?
Hali:xde masa sekarang.. Jom!
Selepas kesemua ada kata ruang tamu, tiga fushion itu tarik nafas. Dekat tangan supra ada satu alat untuk membuka portal ke masa depan.
Supra:semua dah bersedia? (Pandang kesemua elemen dan fushion)
Gempa:(pelik) bersedia untuk ap?
Supra:ni! (Buka portal)
7 elemen:AAAAAA!!!!!!!
Namun apa yg mengejutnya ialah yg portal itu muncul di bawah kaki mereka.tiga fushion itu hanya tenag sahaja semasa mereka jatuh dalam portal itu manakala yg lain terjerit besar dalam portal itu.
Selepas semua dah jatuh masuk dalam portal, portal itu tertutup sendiri. Tiba2 ruang tamu itu berubah.
Kesemua barang dalam apartment itu hilang. Satu persatu hilang. Ianya berubah seumpama xde ada sesiapa tinggal disitu.
YOU ARE READING
Meet Our Children (Hiatus)
Actionkisah 7 elemen yg duduk bersama-sama dengan atoknya.Kehidupan 7 elemen kadang - kadang aman dan kadang-kadang huru-hara tetapi kehidupan mereka berubah 180 darjah selepas berjumpa tiga orang ni tersebut.seorang budak perempuan dan dua orang lagi lel...