Bersambung......
Blaze*F*:cakra api!! Hiyaah!! (Baling serangan pada gempa)
Gempa:(mengelak) blaze! Sedarlah blaze!! Jangan biar dia control dia kau!! Aaargh!
Semua:gempa!!!!
Blaze*F*:kau diam!!
Blaze:kau... Memang dah melampau! Tumbukan berapi! Bertubi2!hiyaah! Hiyaah!
Namun blaze*F* mengelak kesemua serangan blaze. Dia sempat lagi senyum sinis pada blaze dan itu membuatkan blaze berasa marah.
Blaze baru nak bagi serangan namun gempa halang dia.
Blaze:kenapa kau halang aku gempa?!!!
Gempa:dah tu nak biar kau tumbuk diri kau habis-habisan!?
Blaze:.....
Blaze*f*:la gaduh ke.. Lebih baik korang berdua gaduh ngan aku!
Gempa:(pandang blaze*f*)blaze.... Maafkan aku....
Tiba2 warna rambut gempa bertukar kepada warna putih tetapi separuh sahaja. Yg lain berasa terkejut terutama blaze*f*.mata gempa pun berubah kepada warna merah emas. Glacier terkejut tengok perubahan ibunya.. Sebiji cam reverse namun ibunya seperti lain daripada yg lain.
Glacy:mommy.... Kamu..
Gempa:(pandang glacy) xpe glacy.... Ibu dah terbiasa dah pun....
Orion:hah... Sebiji la seperti mommy kau glacy(pandang glacy)
Glacier:memanglah itu mommy aku
Orion:itu bukan maksud aku!
Glacier:dah tu?
Orion:itulah rahsia yg aunty gempa suruh rahsiakan...
Glacy:hah?! Apa maksud kau orion!?(pegang bahu orion) jangan cakap yg mommy pernah.... (Pandang gempa balik)
Blaze:gempa.... Kau...
Gempa:mari kita.. Mulakan!
Gempa mula serang blaze*f* dengan kelajuan yg sangat tinggi. Blaze*f* itu sangat terkejut namun dia berjaya mengelak dari serangan gempa.
Time blaze*f* berdiri tegak semula, dia baru perasan sesuatu. Rambut dia terpotong sikit dan menyebabkan rambut dia pendek semula.
Blaze:(terkejut)uuu.. Powerlah gempa!
Semua:=_="errrr.... Anak siapa la ni?
Blaze*F*:cam mana kau... Boleh..
Gempa:terkejut? (Tunjuk pedangnya)
Semua:gempa ada pedang!?
Blaze*f*:tch! X boleh jadi ni! Solar!!!!
Semua kecuali gempa:hah.. Dia panggil sia-aaargh!!!!!
Boom!!!!!
Mereka kecuali gempa terkena serangan daripada seseorang iaitu solar. Solar*f* turun dari langit selepas dia dengar namanya dipanggil.
(Syila:well.. Kalau korang tertanya cam mana solar boleh bernafas kat angkasa dan cam mn dia turun.....OK... Soalan itu x akan saya jawab yer :)
Solar*f*:kau nak apa?
Blaze*f*:aku nak kau belasah gempa tu! (Tunjuk gempa)
Solar*f*:(terkejut bila nampak gempa) bukan ke dia dah mati? (Pelik)
Blaze*f*:dia tu dari masa lepas!
Solar*f*:hurm.....tapi-
Bruk!!!!
Mereka berdua kena hentak dekat tanah dengan kuat. Rupa2nya gempa yg hentakkan kepala mereka dekat tanah. Rupa gempa sekarang agak menakutkan. Dan satu lagi akibat hentakan gempa kuat sangat, blaze*f* dan solar*f* pengsan.
Gempa menjarakkan dirinya daripada mereka. Tiba2 terkeluar dua bayangan daripada mereka berdua.
Bayangan blaze*f*:kau... Memang x guna betul!
Bayangan solar*f*;cam mana kau boleh tahu cara untuk tumpaskan kami!
Gempa:kerna aku ada bantuan.. Iaitu kawan aku.. Reverse!
Bayangan blaze*f*:heh.. Kau tipu punya...
Gempa:mungkin kau kata aku tipu.. Tapi.......
Zapp!!!
Sekelip sahaja berlaku, semua pakat x tahu apa yg terjadi pada dua bayangan itu. Apa yg mereka nampak ialah dua bayangan itu lenyap sperti abu.
Rupq gempa kembali semula kepada asal. Namun gempa terduduk kejap. Yg lain bersa risau pada gempa lalu mereka pergi ke araha gempa manakala frostfire, Orion dan supra pergi ke ibu mereka. Mereka pangku kepala mereka berdua. Orion peluk ibunya.
Orion:mama... Hik... (Menitik air matanya)
Supra:mama......
Frosty:mama...... Frosty rindu mama..
Manakala yg lain pula, mereka berasa risau pada gempa.
Glacy:mommy ok x?
Gempa:(kepenatan) mommy ok je....(berdiri) see? Uhuk!!!! Uhuk!!! (Batuk berdarah)
Yg lain:😨gempa/mommy!!!!
Pov gempa
Tch...... Berdarah pula.... Dah la badan aky sakit... Aduh sakitnya dada aku... Aku rasa sangat sempit.....
End pov gempa
Gempa:(rasa kesakitan teramat) aaargh!!!!!!!ah... Hah.. (Terduduk balik) hah...
Glacy:mommy!? (Risau sekali)
Tiba2 gempa seumpama seperti patung x bernyawa .mata dia terbuka namun xde sinaran.
Glacy:mommy? Mommy!!!?
Enam elemen:gempa!!!!!?
Manakala gempa pula.......
Gempa:haih.... Kau nak apa..... Reverse......
Reverse:apa salahnya kalau aku jumpa partner aku?
Tbc
Maaf kalau ceritanya agak hambar dan membosankan.
YOU ARE READING
Meet Our Children (Hiatus)
Actionkisah 7 elemen yg duduk bersama-sama dengan atoknya.Kehidupan 7 elemen kadang - kadang aman dan kadang-kadang huru-hara tetapi kehidupan mereka berubah 180 darjah selepas berjumpa tiga orang ni tersebut.seorang budak perempuan dan dua orang lagi lel...