Bersambung......
(Ok.. Syila nak bagitau.. Akibat gempa perempuan so revetse juga perempuan yer.... Xkan la nak buat lelaki kot sedangkan gempa perempuan) (sudah dimaklumkan)
(Dalam minda gempa)
Gempa:itu sahaja alasan kau nak jumpa aku?
Reverse:sudah tentu la tidak... Aku just nak cakap kat kau(dekatkan diri pada gempa lalu pegang dagu gempa)
Gempa:(angkat kening sambil pandang reverse) hurm?
Reverse:(lepaskan pegangan pada dagu gempa) (jauhkan diri daripada gempa) bayangan yg kau bunuh tadi itu... Bukan dari aku
Gempa:(pelik) maksud kau?
Reverse:bayangan tu.. Lain daripada aku punya... Banyak kemungkinan kuasa orang lain.... Dan itu bukan kuasa aku..
Gempa:maksudnya... Orang lain lah penyebab semua ni?!
Reverse:betul.. Sebab bila aku tengok balik bayangan itu melalui kau.. Aku perasan... Itu bukan kuasa aku.. Bayangan itu.. Mempunyai kuasa sebiji macam aku.. Tetapi kuasanya tidak sekuat aku punya...
Gempa:jadi.... Orang lain lah yg kawal diaorang?!
Reverse:betul tu gempa... Dah la.. Kau dah cukup lama dalam minda kau... Lebih baik kau balik sekarang.. Tetapi ingat kata2 aku ni... Itu bukan kuasa aku
Gempa:baik reverse(kembali pada diri sendiri)
Realiti......
Gempa:(buka mata) ergh... (Melihat sekeliling) kat mana ni?....
Glacier:mommy!!! (Peluk gempa)
Gempa:(terkejut) glacy!? Apa yg berlaku? (Balas pelukan glacy)
Glacier:xde apa2 pun berlaku tapi.. Glacy gembira bila lihat mommy dah sedar(peluk gempa dengan erat)
Gempa:(terharu) oh glacy.... Mommy gembira ada anak seperti kamu(balas pelukan itu)
???:Gempa!!!!!!
Glacy ditolak ketepi dan tiba2 gempa dipeluk oleh seseorang atau lebih tepat tiga orang.
Blaze:kau dah sedar gempa?!!! 😫
Gempa:err.. Ya
Taufan:gempa ok kan?! 😨😫
Gempa:ya... 😅
Thorn:ada sakit kat mana2 x?!!! 😨
Gempa:xde sakit kat mana2 pun.... 😅..jangan risau.. Gempakan kuat(acah2 kuat)
(Syila:betul ke kuat?....macam x kuat pun...
Gempa:(keluar aura) syila....
Syila:(ketakutan) f*ck.. Kenapa aku gi sebut cam tu?
Hali:back to story)Glacier:uncle ufan, auntie blaze dan auntie thorn..... Jangan buat cam tu pada mommy.. Mommy kan baru bangun
TTM:(sedar) oh maaf gempa/mama...
Gempa:tidak mengapa korang... Terima kasih kerna bimbang pasal aku...
Glacy:(tertanya) mommy.. Boleh glacy tanya satu soalan ?
Gempa:apa soalannya?
Glacy:kenapa tadi mommy seperti patung tak bernyawa..... Seumpama mommy pergi ke tempat lain.. Tapi yg pasti bukan tempat biasa2
Pov gempa
Powernya glacy.. Macam mana dia boleh berfikir sebegitu?!!aduh... Cam mana aku nak cakap kat dia yg aku ni tengah bercakap ngan reverse?! Aduh.. Sesiapa tolong aku!!!!
End pov
Reverse:(bercakap dalam minda) biar aku kawal kau kejap.. Aku akan jawap soalan tu
Gempa:(bercakap dalam minda) baiklah kalau cam tu(membiarkan reverse kawal dia)
Tu mata gempa berubah kepada merah gelap. Dia pandang glacy dan glacy terkejut apabila nampak mata merah gelap tu. Glacy mengigil apabila dia terkenang balik pertarungan antara ibunya dan adik-beradiknya tadi.
Gempa(rev):pandai betul kau glacy.... Ya..... Memang mommy kau pergi tempat lain tapi dia pergi dalam minda dia jer....
Glacier:reverse?!!
Gempa(rev) :iya aku reverse.....
Taufan:mana perginya gempa?!
Gempa(rev) :chill la bro..... Gempa ok jer.. Dia tengah berehat dekat minda dia
Semua:oooohh.....
Gempa(rev):aku dah la penat.. Nah gempa kau ambil balik badan kau
Gempa:(kembali) kurang ajar betul punya mulut!
Bam!
Solar *f*dan blaze*f*:gempa!!!! (Peluk gempa sambil menangis)
Gempa:(terkejut namun dia layan juga dua orang tu) (usap kepala mereka berdua) korang ni dah kenapa?
Solar*f*:kami just nak......
Blaze*f*:lepaskam rindu sahaja....
Gempa:hmm.. Baiklah kalau cam tu.... (Dalam hati) kan Bagus kalau blaze dan solar manja cam ni.. X terlalu nakal dan x terlalu manja.. TvT... but i'm still love my sister....
Tbc
Maaf kalau Agak hambar sebab sekolah nak start esok so... Syila nak kena prepared barang sekolah syila
Jangan lupa vote dan comment sekali yee
Bye2
Syila out!
YOU ARE READING
Meet Our Children (Hiatus)
Actionkisah 7 elemen yg duduk bersama-sama dengan atoknya.Kehidupan 7 elemen kadang - kadang aman dan kadang-kadang huru-hara tetapi kehidupan mereka berubah 180 darjah selepas berjumpa tiga orang ni tersebut.seorang budak perempuan dan dua orang lagi lel...