Hari ini adalah hari yang paling sibuk bagi facilitators kerana pendaftaran pelajar akan berlangsung sebentar lagi. Ketua fasilitator iaitu Puan Bae Jong Ok sedang sibuk mengarahkan fasilitator lain untuk memberikan kerjasama terhadap pendaftaran pelajar pada hari itu.
Bae Jong Ok : Hari ini kita akan terima seramai 17 orang pelajar yang akan mengikuti kem motivasi kali ini. Saya harap kali ini kita akan dapat mengawal pelajar tersebut secara teratur tidak seperti siri yang lepas. Saya tidak mahu sebarang masalah yang timbul. Mari kita berkerjasama dengan baik bermula hari ini.
Park Shin Hye : Saya juga harap begitu akak, serik rasanya nak menjawab dengan ibu bapa mereka kalau ada apa2 yang terjadi seperti peristiwa siri lepas2.
Gong Hyo Jin : Tak payah dicerita kisah lepas, yang lepas biarlah lepas, sekarang nie, kita kena beri fokus yang lebih. Saya dengar pelajar2 siri ni semua daripada golongan atasan dan mereka semua nakal. Aduhai, harap2 tak da lah pelajar yang suka buat sesuka hati, susah kita.
Lee Kwang Soo : Akak bae, ini senarai nama pelajar berserta nombor bilik hostel masing2. Ada 17 orang pelajar, jadi kita ada 3 bilik, dua bilik 6 orang, satu bilik 5 orang dan seperti yang akak cakap saya dah kosongkan satu tilam pada satu katil misteri tu. Ops, terlepas pulak. (Menutup mulut kerana terlepas cakap)
Kim Soo Hyun : Katil misteri? Ada sesuatu yang saya tak tahu ke?? (Kim Soo Hyun merupakan fasilitator baru yang mengantikan tempat fasilitator lama " Jung Il Woo")
Bae Jong Ok : Hummm, takda apa2 pon, saja saya suruh kosongkan, tak payah fikirkan sangat.
Bagi saya semak dulu kwang soo.
Puan Bae segera menyemak nama pelajar berserta nombor bilik hostel. Tempat itu adalah sebuah hostel lama yang didirikan untuk penempatan kursus guru2 pelatih suatu ketika dahulu, namun,ia dibiarkan kosong atas alasan tempatnya yang kurang mencabar, macam tidak masuk akal, sampailah kerajaan mahu membuka semula pusat itu pada tahun lepas tetapi menjadi pusat untuk pelajar2 yang bermasalah lalu dinamakan Kem Bina Jati Diri yang hanya memakan masa lebih kurang 4 bulan. Kali ini sudah masuk ke siri 2.
Senarai nama pelajar berserta nombor bilik hostel :-
Tingkat 2
Bilik A
- kim sunggyu
- huang zitao
- nam woo hyun
- oh sehun
- kim jongin (kai)
- do kyungsoo
Bilik B
- kim myungsoo
- lee sung jong
- sungyeol
- byun baekhyun
- park chanyeol
- kim jong dae (chen)
Tingkat 3
Bilik C
- lee hoo won (hoya)
- jang dong woo
- zhang yixing (lay)
- kim minseok (xiumin)
- Suho
Lee Jong Suk : Wah, excitednya nak terima pelajar baru. Hahaha...
YoungKwang : Xperlu excited, dapat yang degil, hah, xmenang tangan dibuatnya.. haha
Lee Kwang Soo : Kita pon kena buat degil jugaklah kalau diorang degil.
Song Ji Hyo : Hoi ko ingat nie main2 ke? Aigoo, kwang soo, macam mana kau boleh lepas lagi jadi fasilitator nie. Hai, masalah2..
Bae Jong Ok : Dah, xpayah nak gaduh kat sini, banyak lagi kerja nak buat. Sekejap lagi, budak2 tuh sampai, karang mula masing2 xmenang mulut nak bagi penerangan, haha..
Song Ji Hyo : Akak bae, kita serahkan aje pada Mr Lee Jong Suk, die nie memang terbaik bak2 penerangan ni, haha
Lee Jong Suk : Sekali dorang bising, aku jerit, semua diam xmampu bergerak, haha..
Bae Jong Ok : Ada2 je kamu berdua nie. Dah, ready aje sekarang nie.. xsilap akak, malam nie dorang rehat kan, esok pagi2 ada senaman, dan petang ada ice breaking kan.. humm, Miss Gong, kerja awak petang tuh. Dah ada plan?
Gong Hyo Jin : Mestilah, petik jari dan tunggu buat je, haha
Bae Jong Ok : Bereh...
Di suatu tempat lain
Chanyeol : Aduhai, malas betullah aku, menda2 mengarut macam nie. Apasal lah mama ngan papa nak sangat hantar aku kat sini. Aku minat muzik, salah ke? Hah? Arghhhh...
.................................
L (Kim Myung Soo) : Hari yang malas, aku nak je bagi penumbuk kat adik aku yang bagi idea giler kat omma, aigoo, I hate it.. betul ke aku kurang keyakinan diri.. pffttttt
................................
Nam Woohyun : Mama, papa, dah lambat dah ni, kita kena cepat, woohyun xnak katil atas, dah woohyun nak pergi nie, kira bersyukur okay.. karang woohyun ubah fikiran apa pon xboleh..
..............................
Do Kyungsoo (D.o) : Amma, d.o xsalah, d.o xnak pergi, d.o tumbuk die, sebab die yang tumbuk d.o dulu, sob sob sob..
Amma d.o : xpelah sayang, ikut kata appa okay, amma tahu, kamu mesti boleh... jangan nangis kamu kan lelaki..
D.o : humm, kaylah amma, d.o pergi dulu, nanti jangan lupa lawat d.o tahu..hush, let's go appa.
.................................
Byun Baekhyun (Baek) : Hush, benci3, xkan keluar malam sekali sekala pon salah kot. Nie semua kau punya pasal Kim Jong Dae, aku buli ko basuh baju aku kat sana, I hate u... Kem Jati Diri, uwekkk, makanan mesti xsedap.. benciiiiiiii.....
Kem Bina Jati Diri
Kelihatan beberapa orang pelajar sudah sampai dan terus ke kaunter pendaftaran. Ada di kalangan mereka yang mukanya kelat2 masam memandang ke arah fasilitator mereka yang menunggu dengan wajah tidak masam dan tidak pula tersenyum, hanya menunjukkan ketegasan masing2.
Suho : Cis, xloaded langsung tempat ni, bangunan lama, aigoo, dalam hutan pulak tuh, buat berat wallet je bawa kad kredit aku, confirm xboleh keluar punya.. aigoo, bertahanlah 4 bulan je..
D.o : Maaf bang, kat mana kaunter pendaftaran?
Suho : Ko ni, xnampak ke tulisan kat sana tuh, besar terpampang, ke kau nak aku bagi kau kanta pembesar, ni, lagi satu, sapa abang ko? Panggil aku Big Bro Suho, okay.. Ko nie mesti miskin kan, nampak macam nerd je, hahaha...
D.o : Maaf Big Bro Suho, saya xperasan pulak.. (berlalu dengan segera) * malas nak layan orang biadab macam nie, hrp ko dapat sebilik ngan hantu*
Lee Jong Suk : Okay, semua pelajar yang sudah membuat pendaftaran bolehlah ke bilik kamu di tingkat 2 atau tingkat 3, hari ni aktiviti kamu bebas, kamu bolehlah kemas semua barang2 kamu dan berkenalan dengan roomate kamu semua. Saya ingatkan, jangan berani2 menukar nombor katil kamu dan jangan ada yang bergaduh, ingat, kamu semua adalah kawan2 dan kamu tiada siapa2 selain dari diorang semua. Untuk makluman kamu, bilik fasilitator di tingkat 1, kalau ada apa2 bolehlah ke bilik mereka semua. Loceng akan dibunyikan pada jam 4 petang menandakan waktu makan petang dan 6.30 petang, waktu makan malam, saya harap kamu semua turun. Itu sahaja, kamu semua boleh bersurai.
Gong Hyo Jin : Semua dah ada ke?
Bae Jong Ok : Ada dua orang lagi xsampai, kim sunggyu dengan kim minseok, mungkin dalam perjalanan. Kenapa Hyo jin?
Gong Hyo Jin : Saja tanya kak, saya nak ke bilik saya sekejap, nak rehat jap, pening pulak, melayan budak2 nie.
Bae Jong Ok : Okay, takda apa2 dah nie, bolehlah kalau nak beransur.
............................................. end part 1 .......................................................
YOU ARE READING
Horror Hostel
FanfictionKhas untuk Inspirit, exo l dan peminat2 drama korea Mengisahkan hostel lama yang terletak di hujung bandar, jauh ke dalam hutan. Kisah perjalanan pelajar2 nakal dalam menempuh suasana kem dan cara mereka menyelesaikan pelbagai misteri yang dialami o...