PART 11 - Mimpi Chanyeol

454 29 0
                                    

Dataran Jasmani

Selesai semua cikgu menceritakan kisah sebenar tentang kem tersebut. Semua pelatih mendiam diri mereka. Masing2 ada pendapat masing2.

Bae jong ok : disebabkan kawan kamu masih kami xjumpa, maka kami tidak berani membenarkan kamu utk pulang ke dorm masing2. Keadaan akan bertambah buruk sekiranya kami berbuat demikian.

Song ji hyo : mungkin menda itu masih marahkan kami kerana xmenjumpai kepalanya.

Sung jong : cikgu, mungkin kita kene cari kepala tuh baru dia akan pulangkan hoya dgn dongwoo.

Xiumin : ha ah cikgu, mungkin dengan cara itu kita dapat jumpa diorang balik.

Sehun : cakap memang senang, nak cari tuh yang susah.. Aduhhh

Lee kwang soo : yup, sehun kita kene usaha utk cari kepala pmpuan tuh. Mcm mana puan bae jong ok?

Bae jong ok : sekarang pon dah pukul 2 pagi, marilah kita rehatkan diri di dataran ini, esok kita akan sambung cari mereka. Saya yakin kamu semua mesti letihkan.

D.o : saya sokong cikgu.

Gong hyo jin : situasi ni kita xboleh gopoh gapah, nnt jd lain. Marilah rehat semua. Pastikan kamu tidur dlm kumpulan. Jika ada sesiapa yang mahu ke tandas, inform guru yang berjaga dan pastikan kamu berteman.

...................................

Suasana malam itu sungguh sunyi, semua pelatih dan guru fasilitator sudah mengambil tempat di dataran jasmani utk berehat. Hanya sesekali kedengaran bunyi cengkerik di kwsn tersebut.

Malam itu mereka pelatih tidur berpegangan tangan kerana risau akan ada yang hilang lagi semasa mereka tidur.

.....................................

Keadaan tempat yang gelap, sunyi, nyamuk yang menantikan darah mangsanya tidak henti2 menghinggap di tubuh chanyeol. Chanyeol kegelisahan tidak diketahui dimana dia berada.

Chanyeol : apsal aku sorang ni, aku kat mana, mana kawan aku yang lain. Wehhh, baekhyun, chen, myungsoo, d.o, sehun, xiumin, cikgu kwangsoo korang kat mana, apsal tinggal aku kat sini.

Sayangnya tiada sebarang sahutan. Chanyeol teruskan langkah mencari dan tertanya2 dimanakah dia. Sedang asyik memandang sekeliling, tiba2 ada bayang manusia mendekatinya. Perempuan.

Nadiah : chanyeol, awk kene tolong saya. Ikut saya chanyeol.

Chanyeol : awk nadiah kan? Kenapa lari hari tu? Apa yg sy boleh tolong awk?

Nadiah : ikut saya chanyeol.

Chanyeol mengekori setiap jejak langkah nadiah, satu persatu kejadian yang menimpa nadiah dilihatnya. Sampailah di satu laman, nadiah memandang chanyeol lesu, dengan pandangan yang cukup sayu.

Nadiah : chanyeol, awk tahu kan ini di mana?

Chanyeol : padang, kawasan larangan kami.

Nadiah : chanyeol, disinilah kepala saya bersemadi. Tolong selesaikannya dengan cara yang baik dan sempurnanya dgn cara yang baik. Saya tersiksa chanyeol, badan dan kepala saya terpisah. Tolong saya chanyeol, tolong saya..

Chanyeol : baiklah, saya janji akan tolong awk.

Nadiah : saya akan pulangkan kawan2 awak. Bila semuanya telah selesai.

Serentak dengan itu wajah suci nadiah semakin lama semakin hilang di pandangan anak mata chanyeol. Chanyeol mencari.

Chanyeol : nadiah, nadiah, tunggu jangan pergi, nadiahhhh

Lee jong suk : wehhhh, chanyeol, chanyeol, bangun2 awk mimpi ni.

L : wehh, bangun2 ko mimpilah..

Chanyeol : nadiah, nadiah, nadiah, minta tolong aku.

Lee jong suk : awk mimpi ni, sudahlah nadiah dah xdek lah..

Chanyeol : cikgu, nadiah bgtaw di mana kepala dia ditanam dekat saya cikgu. Dia cakap dia akan pulangkan hoya dgn dongwoo bile semuanya selesai.

Gong hyo jin : awk mimpi, belum tentu mimpi awk tuh betul.

Chanyeol : klu kita xcuba, kita xtahukan cikgu, percayakan saya cikgu.

Bae jong ok : baiklah, awk tunjukkan kami, dimana kepala dia ditanam.

............................ END PART 11 .............................

Horror HostelWhere stories live. Discover now