Tepat jam 6.30 pagi, para pelajar sudah pon bangun dan bersiap sedia untuk aktiviti senaman pagi. Semua kelihatan baik kecuali keadaan tao dan xiumin, mereka terganggu. Mata bengkak mereka menceritakan bahawa tidur mereka terganggu semalam. Puas diceritakan kejadian yang mereka alami, tetapi sayangnya tiada siapa yang mempercayai mereka. Chanyeol mendengar dan dia tidak berkata apa2 kerana dia juga mengalami sedikit gangguan dan mengambil keputusan tidak mahu menceritakannya, baginya kalau diluah, tiada siapa yang percaya, mereka akan kata dia bermimpi sahaja.
Kelas pada pagi itu berjalan seperti biasa, tiada sebarang masalah. Pada waktu makan tengahari, chanyeol tidak makan tetapi sebaliknya dia terus ke dorm b. Mood makannya mati. Hari ni keadaan chanyeol, diam seribu bahasa, tingkahnya yang kebiasaannya banyak mulut telah membuatkan rakan2 serta guru fasilitator pelik. Apabila ditanya, dia hanya mengatakan yang dia biasa2 sahaja.
Chanyeol terbaring lesu di atas katil. Dormnya kosong begitu juga dengan dorm di sebelah, rakan2nya sedang enak makan di kantin. Keseorangan begitu menyebabkan dia rindukan gitarnya, keadaan dirinya yang tak tentu arah, alangkah indahnya dapat membangkitkan mood dengan memetik gitar. Sedang asyik melayan perasaan, chanyeol dikejutkan dengan bunyi pintu yang diketuk bertalu-talu.
Chanyeol : Siapa? Sejak bila korang pandai ketuk pintu. Aku xkunci pon lah.
Tok tok tok tok tok.....
Chanyeol : Aku tak kunci. Aku tengah malas ni, aku takda mood, korang pon tahu kan? Aduhai.., (keluhan panjang)
Nadiah : Awak..awak..awak
Chanyeol : *eh, suara perempuan* Siapa? Cikgu ke, saya taknak makan, jangan paksa saya. Saya takda selera. Aik jap, awak? *cikgu, panggil nama biasanya*
Dengan langkah longlai, chanyeol terus ke pintu. Alangkah terkejutnya dia, terlihat seorang perempuan muda cantik yang tidak dikenalinya seperti dalam kesusahan. Wajahnya pucat lesu dan pandangan matanya sayu. Matanya redup tetapi sayu. Cantik, tingkah hati chanyeol.
Chanyeol : Urm, kenapa ni awak?
Nadiah : Awak, tolong saya.
Chanyeol : Tenang2. Awak kenapa? Nak saya tolong apa. Nama awak siapa? Macam mana boleh ada kat sini?
Nadiah : Saya Nadiah. Tolong cari.......
Belum pon sempat nadiah menghabiskan kata2nya, nadiah melarikan diri sambil menangis teresak2. Wajahnya keliru manakala chanyeol terpinga2 dan bingung.
Chanyeol : Nadiah, nadiah, tunggu, awak nak suruh saya cari apa. *dah kenapa pulak lari*
Baekhyun : Hoit chan2. *baekhyun mengerutkan dahinya*
Chanyeol : (terkejut) Sejak bila korang ada kat sini?
Baekhyun : Aku rasa adalah 4 minit, kau kenapa berdiri tetengah pintu? Bercakap sensorang ni. Kau demam ke? *meraba dahi chanyeol*
Chanyeol : Tak, aku okay, aku tak demam pon. Eh, tadi ada perempuan lah baek, dia minta tolong. Tapi dia dah lari arah sana. *menunjuk ke arah dorm a* aku tak pasti dia nak kemana. Muka dia pucat.
Chen : Perempuan? Cikgu ke? Dah kenapa dia naik atas ni? Kenapa dia minta tolong? Tadi masa makan elok je aku tengok. *bertalu2 soalan chen*
Chanyeol : Tak, bukan cikgu, nadiah. Perempuan muda lagi tahu. *terang chanyeol sungguh2*
Baekhyun : Nadiah? Siapa nadiah? Cikgu ke? Aku rasa takda nama Nadiah. Kau mengigau ni,
Chanyeol : Alik2, kau cakap aku mengigau, malas lah nak bercakap ngan kau ni.
L : Alah, marah pulak kau. Xpe, relax2 okay, nah ambil buah ni, kau kena makan sikit. Bahaya lah perut kosong. Karang sakit, kitorang jugak yang susah.
Chanyeol : Terima kasih L. Sayang jugak korang kat aku,
Sungjong : Gila xsayang. Kau handsome kot, haha. Sakit nanti, hilanglah handsome kau. Tak boleh cuci mata.
Sungyeol : Lari weh, tutup pintu, sungjong gay. Arghhhh, tolong kami.
Semua menjauhkan diri daripada sungjong.
Sungjong : Aku gurau lah weh. Kita semua kan memang handsome. Hahaha, ke korang xmengaku handsome? Haha
Baekhyun : Kau memang takda idea nak cakap ek, selain daripada rupa ha? Sungjong, kitorang memang handsome dan kitorang lelaki sejati, tak tahu lah kau. (Kata baekhyun seperti masuk bakul, angkat sendiri)
Sungjong : Aku lelaki sejati tahu. Xdeklah aku tak nak ruin mood happy kita ni. Kitakan always happy. Everyone, smile.
Semua tertawa dengan apa yang dikatakan sungjong. Ya, memang mereka dikategorikan sebagai lelaki sentiasa happy. Tidak dinafikan, ramai perempuan senang hati dengan sikap dan ketampanan mereka semua. Tidak jauh daripada situ, kelihatan seorang lelaki yang tidak puas hati dengan keseronokkan mereka.
Seo In Guk : Kita tengok, sejauh mana korang boleh tahan duduk sini. Korang mesti rasa apa yang aku rasa. Kalau xmati pon, aku akan buat korang sengsara.
Nadiah : Seo In Guk, berhentilah, jangan apa2kan mereka. Mereka tidak ada kena mengena dengan kisah dan sejarah kau. Aku perlukan pertolongan chanyeol. Aku yakin dia boleh tolong aku.
Seo In Guk : Nadiah, dunia mereka berbeza. Kalau dia tahu, kau hantu, dia takkan tolong kau. Lagipon aku rasa usaha kau sia2. Kalau kau buat cara yang sama masa siri satu dulu, confirm, aku kerat jari, kau dihalau. Kau pon dengan baik hatinya pergi. Hantu apa kau ni? Baik semacam!
Nadiah : Aku yakin yang chanyeol boleh buat. Aku ada plan.
Seo In Guk : Hahahahihihihihahahahihihi, semoga berjaya nadiah.. hahaha
Nadiah : Yak, Seo in guk.
...................................................... end part 6 ..............................................................,,,,,,
YOU ARE READING
Horror Hostel
FanfictionKhas untuk Inspirit, exo l dan peminat2 drama korea Mengisahkan hostel lama yang terletak di hujung bandar, jauh ke dalam hutan. Kisah perjalanan pelajar2 nakal dalam menempuh suasana kem dan cara mereka menyelesaikan pelbagai misteri yang dialami o...