Hari itu berlalu dengan pantasnya. Sedar tidak sedar, mereka semua sudahpon sampai ke aktiviti terakhir pada hari itu iaitu mengenali diri dengan program masih ada yang sayang. Program ini bertujuan membentuk sifat sayangkan diri-sendiri dalam kalangan para pelajar dan membentuk diri menjadi manusia yang lebih prihatin terhadap dunia sekeliling.
Motivator : saya amat berharap yang kamu semua akan jadi manusia yang sentiasa boleh membuat keluarga kamu bangga dengan kamu. Ingat, jika kamu tidak berasa disayangi oleh orang sekeliling, diri kamu sendiri ada utk membentuk kamu. Saya sangat senang hati berjumpa dan bagi kamu penerangan pada hari ini. Saya serahkan pada cikgu song ji hyo.
Semua pelatih di situ banyak mendiamkan diri dan Cuba bermuhasabah diri. Kini mereka tahu ada yang masih sayangkan mereka.
Song ji hyo : okay semua, aktiviti hari ini sudah pon berakhir. Saya amat berharap kamu dapat sesuatu input yang berguna. Terima kasih kepada motivator kita hari ini. Selepas ini semua pelatih bolehlah makan malam dan kembali ke dorm utk persiapan diri. Kemudian jam 8 malam berkumpul semula disini. Ketua pelatih sunggyu, tugas kamu memastikan semua dapat berkumpul pada masa yang ditetapkan. Okay, bersurai.
...............................................
Chanyeol : Aku rasa insaf sekejap. Kau xrasa ke baekki.
Baekhyun : Entah, malas nak fikirlah weh.
Chanyeol : Aku cakap insaf sekejap. Lepas lupa, xdek dahlah..hahaha
Sunggyeol : apa menda lah korang ni. Macam2..
Sunggyu : borak apa? Makan cepat, kang mulalah terkedek2, pastu Aku jugak yang kena.
Baekhyun : nasib kau lah, hahahaha, lari...
Sunggyu : Ya byun baekhyun.
.....................................
Tingkat 3 dorm c
Jam sudah menunjukkan tepat pukul 7 malam. Dong woo asyik memikirkan tentang gym yang berada di sebelah dorm mereka. Cerita yang disampaikan xiumin hari ini sedikit mengganggu fikirannya dan secara tak langsung keinginan utk mengambil tahu kisah di sebalik gym ITU semakin membuak2.
Dong woo : hoya, kau nak ikut aku tak?
Hoya : klu menarik, Aku on wehh, klu x pergi arghh sendiri. Malas Aku..
Dong woo : takdelah Aku mcm terpikir pasal gym kat sebelah bilik kita ni. Aku rasa cam nak amik tahu lah.. Sekarang dah kul 7, ko ingat x pesanan cikgu kwang soo aritu.
Hoya : ohhh, pasal gym tuh, apsal ko tertarik dengan cerita xiumin tuh, wehh dia mimpi lah, Aku xrasa ada pape kat gym tuh. Yang pasal cikgu kwang soo, Aku rasa dia sengaja buat peraturan mcm tuh...
Dong woo : nilah sebbnya, Aku nak ajak kau join Aku GI gym sebelah, untung2 dapat tahu sama ada gym tuh scary ke x? Klu scary cabut, klu x, apa lagi lepak arghhh...
Hoya : okay gak idea kau tuh.. Sekarang ke wehh? Aku on jep.. No hal...
Dong woo : yelah, jom sekarang..sekejap je ada masa ni, jap lagi kene turun lak..
Dong woo mendahului langkah menghampiri gym tersebut. Hoya hanya menurut daripada belakang. Tiba di hadapan gym tersebut, dong woo mematikan langkahnya. Dipandang pintu gym.
Hoya : ko kenapa? Masuk arghhh cepat, xdek masa doh..
Belum sempat dong woo berkata apa2, hoya terlebih dahulu menolak tubuh dong woo, lantas membuka pintu gym tersebut. Laju langkah kakinya diayun masuk ke dalam gym.
Hoya : xdek pape pon dalam ni, mana hantu? Hantu muncul lah kau, dong woo nak jumpa, hahahaha
Dong woo : weh, mulut kau, xberagak, hummm, Aku kadang2 pelik, napalah dorang buat tempat ni gym... Kau tahu, datuk Aku cakap sini dulu tempat patutnya guru pelatih tapi tutup sebab kawasan xsesuai tapi datuk aku cakap lagi, ada sesuatu yang jadi masa tempat ni baru buka dulu.. Aku pon xtahu apa kisahnya...
Sedang asyik mereka berbual akan perihal sejarah bangunan ITU, tiba-tiba pintu gym ITU tertutup dengan sendirinya.
Hoya : angin ni dong woo.. Arghh kacau betul...
Dong woo : hummmmm.. *menuju ke arah pintu*
Dong woo : wehhh, xboleh buka lah...aku xtipu hoya, aku xmain2.. Apsal xboleh buka..
Hoya : kuang ajar betul, woihh orang kat luar, xpayah nak dengki lah, nak join masuk jelah, xpayah nak kunci dari luar..ko ingat kelakar?
Hoya Cuba sedaya upaya untuk membuka pintu gym tersebut tetapi gagal. Tiba-tiba keadaan gym yang tadinya kemas teratur bertukar menjadi satu tempat yang gelap dan menyeramkan.
Dong woo : wehh hoya, kenapa ni? Aku takut...
Hoya : kejap2, aku mimpi ni.. Aku mimpi ni..
Dong woo : wehhh, taklah... Aku takut wehh..
Hoya : arghhhh, semua ni salah kau, kau yang bagi idea ni, sekarang mcm mana.. Jerit jelah minta tolong....
Dongwoo & hoya : tolong kami, tolong bukakan pintu..takut...tolong....
Sayangnya jeritan itu tidak didengari oleh sesiapa..
Nishah : hihihihihuhuhuhahahahaha
Nishah : sapa suruh kau masuk tempat ni. Tempat ni bukan tempat kau...
Nishah menampakkan dirinya kepada hoya dan dongwoo. Keadaan dirinya yang hodoh tidak bermuka, memakai baju putih, kaki yang tidak injak ke lantai serta bau yang teramat busuk itu membuatkan pandangan hoya dan dongwoo kabur lalu mereka rebah di situ.
....................... END PART 7 ............................
YOU ARE READING
Horror Hostel
FanfictionKhas untuk Inspirit, exo l dan peminat2 drama korea Mengisahkan hostel lama yang terletak di hujung bandar, jauh ke dalam hutan. Kisah perjalanan pelajar2 nakal dalam menempuh suasana kem dan cara mereka menyelesaikan pelbagai misteri yang dialami o...