Semua ahli dorm A sedang sibuk mempersiapkan diri mereka untuk aktiviti pada malam itu. Masing2 mahu cepat. Jam sudah menunjukkan ke angka 7 malam.
Tao : Weh kai, ko dah mandi ke? Pukul 7 dah siak, jap lagi kene turun pulak.
Kai : Dah tadi, sebelum turun makan malam tadi, aku takut xsempat, yelah, aku malaslah nak berebut2 ni. Ko gi lah mandi, budak2 dorm b, mungkin ada yang baru nak mandi tuh.
Tao : Menyesal pulak aku lepak lama2 kat bawah tadi, patutnya aku naik lepas minum petang. Ni semua gara2 suho yang xmemasal pancing aku suruh lepak2 ngan gang die. What betullah.
D.o : Yang awk pergi layan die buat apa, kitorang semua dah mandi tadi, sebab tadi, budak dorm b, semua xnaik lepas minum petang, dorang pi pancing borak ngan cikgu, yelah, tengok dorang pon, macam budak2 hot kat sekolah.
Sehun : Kan d.o, nak2 si chanyeol ngan baek tuh, banyak gila mulut diorang, hush, macam nak bodek cikgu fasilitator.
Woohyun : Dah2, xpayah nak berketupat kat sini, dorang tuh semua skema, macam girly sikit sebab tuh lah yg nampak hot sgt tuh, kita jadi biasa2 sudah, buat relax, buat peace.
Sunggyu : Hei tao, ko tunggu apa lagi, pergilah mandi, ko tahu x, tadi cikgu jong suk cakap sorang roommate lambat, semua kena, aku xnak weh tekan tubi. Cepatlah, pukul berapa dah ni.
Tao berjalan menuju ke tandas dengan kadar sesegera yang boleh, die tidak mahu lewat, dia tidak mahu, gara2 dia, abih satu dorm kena denda dan dia tak mahu rakan sedormnya bermasam muka dengannya. Tao sedar hakikatnya dia hanya mempunyai mereka semua sahaja sekarang, keluarga jauh. Dia tidak mahu rasa hidup dipulaukan.
Chen : Tao, ko baru nak mandi ke?
Tao : Ha ah Chen, aku xnaik tadi lepas minum petang, lepak ngan dorm c. Kau sorang je ke?
Chen : Ha ah, semua budak dorm aku dah mandi, dorang makan malam sikit je, xdek seleralah. Makanan kat sini, xsedap.
Tao : Oh okay. Aku makan je daripada berlapar kan?
Chen : Samalah kau ngan tekak aku, bedal jelah weh, kalau x, malam karang kebulur. Eh, aku gerak dulu lah weh, aku dah siap dah ni, mandilah kau sorang2, hahahahihihi
Tao : Jahat doh ko. Takut siak aku. Hahaha
Chen : Jadi jantan sikit lah weh. Huhuhu
Tao segera masuk ke salah satu shower di situ. Dia harus mandi dengan kadar segera. Tiba2, dia terdengar seperti ada orang yang sedang mandi di shower sebelah. *Aik dah siapa pulak sebelah ni, chen ke?*
Tao : Chen, ko ke tuh? Xyah nak main2 sangatlah ngan aku, tadi kau kata dah siap kan.
Senyap, tao tidak lagi mendengar apa2 bunyi daripada shower sebelah. Tetapi kali ini dia seperti mendengar ada orang berjalan di dalam tandas menuju ke singki hadapan, yang anehnya dia tidak mendengar pintu di shower sebelahnya terbuka, xkan Chen mandi xtutup pintu. Pelik.
Tap tap tap tap...
Kedengaran tapak kaki tadi seperti berjalan dan berhenti tepat2 di hadapan bilik shower tao.
Tao : Woit, sapa tuh, jangan nak main2 sgt lah, aku xdek masa, aku tibai kau guna wushu jap lagi, menyesal xsudah, apa pon xdapat karang. Cis!
Sejenak selepas itu, tao terdengar pintu bilik showernya diketuk kuat bertalu2 dan serentak dengan itu lampu seluruh tandas itu seperti berkelip kelip malap.
Tao : Sehun, jaga kau. Kau main lampu lagi ya, kau memang nak kena kutuk, senja2 macam ni xdek menda lain nak buat ke, sengal betul. Jaga kau, aku wushu biar patah tengkuk kau.
YOU ARE READING
Horror Hostel
FanfictionKhas untuk Inspirit, exo l dan peminat2 drama korea Mengisahkan hostel lama yang terletak di hujung bandar, jauh ke dalam hutan. Kisah perjalanan pelajar2 nakal dalam menempuh suasana kem dan cara mereka menyelesaikan pelbagai misteri yang dialami o...