Bilik A Tingkat 2
Tao : (masuk dengan muka masam mencuka) Hoi, nama aku Tao, aku katil nombor 2a kat mana ha? (Tanya dengan kasar)
Sehun : katil ko kat sebelah katil aku 1b, katil ko kat tengah, oh ya, aku sehun.. (jawab sehun selamba)
Kai : aku kai, katil aku depan katil ko, 1c..
D.o : nama saya d.o, saya sebelah katil kai 2c..
Manakala woohyun hanya memerhatikan dengan pandangan kosong, tidak berminat mahu mengambil tahu. Mukanya menampakkan riak kurang senang dengan sikap tao yang berlagak itu. Macam budak baru nak naik. Kim Sunggyu yang lambat masuk lima belas minit selepas tao masuk. Die kelihatan bersahaja.
Sunggyu : Yak, katil pon macam nak reput, tempat buruk, aku benci..
Woohyun : Sabar woit, sabar. Klu ikutkan hati mmg mcm apa ntah tempat nie, aku pon naik tension sampai tadi, tapi nak buat macam mana, kita jahat, masuk pon tempat budak jahat lah kan.
Sunggyu : Kau nama sapa? Muka innocent sehh.. haha, kau pon buat jahat ke, xpadan ngan muka lah doh, haha
D.o : Saya d.o, saya.... saya...humm, xbuat apa2.. (takut)
Sunggyu : Kalau kau baik, kenapa masuk sini? Oh xpe, kau boleh dibuli.. Hahaha
Woohyun : Tak payah risau pasal basuh baju, yahoo.. baguslah ko ada..
Bilik B Tingkat 2
Sesi perkenalan mereka.....
Chanyeol : nama aku chanyeol, aku minat muzik, aku selalu bawa ke hulu hilir gitar aku, but family aku cakap cita2 aku mengarut dan mereka hantar aku kat sini. Korang pulak?
Baek : aku baekhyun, ko tahu kan budak2 sekarang, lepak2, ponteng sekolah, keluar pergi kelab malam, alah, umur muda masa nie lah nak enjoy, nanti dah tua, apa pon xboleh, sekali, adalah manusia nie bagi kantoi, apa lagi, melenting lah mak ayah aku, in the end, hantar aku kat hutan, bangunan buruk ni. Cis!
Chen : Alah sorrylah baek, aku terlepas cakaplah, oh, nama aku chen, aku nie kawan kutu rayau baek. Dunia punya kecik, kat bangunan buruk nie jumpa dia lagi, lepas tuh satu bilik, untungkan aku.. haha
Sungyeol : Panggil aku Sungyeol, aku kena tangkap ponteng kelas dengan merokok belakang sekolah, sebab family aku malu ngan attitude aku, dia hantar aku kat sini, suruh berubah, aku memang redha jelah.
Sung Jong : Aku nie species lembut sikit, suka colour pink, ratu lemon candy, aku datang sini sbb sahut cabaran kawan satu kelas aku yang xpercaya dengan kelelakian aku, aku pantang dicabar, aku sung jong.
L : Aku pendiam, aku pemalu sikit kat sekolah, adik aku bagi idea suruh join kem ni, gilelah kalau aku ckp aku nak duk kat hutan ni, and then bile mak aku dengar je, terus die paksa aku, rela xrela lah juga dtg sini.
Chanyeol : Oh, maknanya, xdeklah jahat pon korang semua nie, hahaha
Chen : Gila kau jahat, tapi jahat lah jugak.. haha
Bilik C Tingkat 3
Di suatu sudut...
Lay : Alah, aku tinggal barang lah pulak, cis, menatang xguna..
Suho : Apa kau bebel ni, gila ke?
Lay : Tinggal barang sehh, barang penting pulak tuh, aduhai, aku ni asyik lupa je, tadi aku dah check ada, aku tertinggal dalam kereta nenek aku lah nie, aigoo
Suho : Apa doh kau tinggal?
Lay : Hati aku, haha, lawak x? Selimut siak, selimut sini ntah bekas sapa, ish geli, uwek!
Suho : Nasib ko lah tuh, woi, nama ko apa weh?
Lay : Panggil Lay je, ko pulak? Nampak muka cam gangster, haha, gurau2
Suho : Weh, elok sikit, aku cuma buli ngan pukul budak je tahu, haha, aku suho, anak menteri besar korea, setakat fasilitator kat sini, aku jerkah sikit takut terus dorang, ko gila main api ngan aku.
Hoya : Giler jahat ko Suho, aku xdeklah sampai pukul orang, aku cuma troll sikit je, tapi xsangka pulak budak tuh bunuh diri, haha, kisah pulak aku. Oh ya, aku hoya. Kau kenapa masuk sini Lay?
Lay : Macam biasa, bila dah aku nie pelupa, jadi ada saja barang yang aku tertinggal masa aku pergi sekolah, ada satu hari aku lupa nak bawa nota sejarah, cikgu aku tuh pulak, tibe2 angin kus2 datang, die bebel kat aku, aku jerkah balik kat die, die pergi report kat pengetua, terus satu sekolah tahu aku anak murid derhaka, apa lagi, nenek aku tahu, terus die cakap nak hantar aku ke sini, terpaksalah ikut siak.. humm
Dongwoo : Haha, kelakarlah kau Lay, nama aku Dongwoo, aku masuk sini sebab aku dituduh membunuh seorang pelajar, aku xbuat weh, tapi tulah bukti kukuh mengatakan yang aku bunuh budak tuh, sbb aku last jumpa budak tuh, bagi air, ada orang kirim, aku mana tahu ada racun dalam air tuh, aku memang menyumpah budak tuh doh, aku keluar sini, mmg aku nak bunuh budak tuh, arghhh, lantak, die penyebab aku ada kat tempat buruk nie.
Xiumin : Humm, humm, aku xiumin, aku lari rumah, join kawan2 aku, aku ingat diorang boleh pakai, rupa2nya diorang jadikan aku keldai dadah, suruh aku hantar dadah, aku xtahu pon barang tuh dadah, sampailah polis tahan lepas tuh check aku bawa dadah, terkejut gila aku, then aku ditahan, ayah aku datang jamin aku dan polis tu nasihatkan ayah aku untuk hantar aku kesini, aku xada pilihan selain menurut.
Suho : Oooo, macam tuh ke, weh, sebelah bilik kita gim lah weh, untung ni weh, haha
Dongwoo : Yes, lepaking time, yahoo
Hoya : Aku nak tido, letih pulak, arini je ada peluang lepak2, aku tengok jadual full kot. Rasa nak lari.
Suho : Aku pon rasa lari, mcm xbest je duduk bangunan buruk nie, tengok dari jauh, mcm berpuaka je.
Lay : Weh, jaga mulut gila, kat sini ada kes bunuh kot siri lepas.
Dongwoo : Serius ke? Mana kau tahu, aku ni penakut sikit, alahai, omma, nak balik
Suho : Alahai kau nie, hantu xwujud lah, aku xpercaya okay.
Lay : Ntah, no comment.
............................................. end part 2 ..................................................
YOU ARE READING
Horror Hostel
FanfictionKhas untuk Inspirit, exo l dan peminat2 drama korea Mengisahkan hostel lama yang terletak di hujung bandar, jauh ke dalam hutan. Kisah perjalanan pelajar2 nakal dalam menempuh suasana kem dan cara mereka menyelesaikan pelbagai misteri yang dialami o...