Jam sudah mencecah ke angka 8.30 minit malam, semua pelatih sudahpon melaporkan diri mereka di dataran jasmani untuk aktiviti pada malam itu tetapi masih terdapat dua pelatih yang tidak turun2 drpd td, mereka ialah ahli dorm c, dongwoo dan juga hoya.
Lee kwangsoo : Sunggyu, mana lagi dua orang kawan kamu ini. Suho, mereka ahli dorm kamu, xkan kamu xtahu mereka ke mana.
Suho : cikgu, saya minta maaf, memang mereka tiada di dorm selepas saya mandi tadi. Sebelum tuh ada, lepas tuh saya xtahu lah cikgu.
Youngkwang : Ahli2 dorm c yang lain? Xkan xdek di antara kamu yang tahu mereka pergi mana? Mustahil.
Xiumin : Cikgu, saya nampak mereka keluar dorm pada pukul 7 mlm, xsilap saya dorang ada cakap pasal gym. *xiumin memberitahu gagap*
Lee kwangsoo : kenapa kamu semua suka langgar peraturan yang saya bagi? Kamu ingat setiap percakapan saya main2. Sekarang, dua drpd kwn kamu dah xtaw pergi mana. Disebabkan itu saya nk denda kamu semua tido di dataran ini selagi kawan kamu, kita xjumpa, paham, jangan ada yang ingkar.
Youngkwang : kita kena cari mereka sampai jumpa, walauapapon jadi. Dorm a kamu cari di sekitar padang dan cafe, dorm b kamu cari di sekitar kwsn kelas dan rempuh halangan, dorm c kamu cari disekitar dorm ditemani oleh cikgu kwangsoo. Manakala saya dan cikgu soohyun akan cari di sekitar kawasan berpagar dan kawasan larangan kamu. Ingat, jangan berpecah walau apapon jadi. Bagitahu kami kalau ada sesuatu yang mencurigakan kamu. Paham?
Pelatih : Paham cikgu.
...............................................
Ahli-ahli dorm b sudahpon menjejakkan kaki ke kawasan kelas. Mereka bergerak mengikut jejak langkah myungsoo kerana myungsoo yang paling berani di kalangan mereka.
Sung jong : korang rasa dorang pergi mana? Adoi, apsal lah time2 cenggini hilang.
Baekhyun : weh, klu kita tahu dorang pergi mana, xdeknye cikgu suruh kita cari. Hush..
Sunggyeol : ehh, jap, korang xpelik ke, kan xiumin cakap kat gym, apsal cikgu xcari kat gym jep, nak kene merantau semua tempat, satu perkerjaan pulak doh.
Chanyeol : entah, aku malas nak pk, mungkin ini aktiviti kesetiaan kwn kot.
Chen : kesetiaan kwn kepala lutut dia.. Alahai, letihlah cenggini,weh, cari arghh cepat, xnak tido dataran, sakit arghh bdn aku cenggitu.
L : dah2 lah weh, aku rasa baik kita pecah tiga2, kwsn kelas ni luas, aku, chanyeol dgn chen cari kat belah kanan smpy hujung depan, kau sung jong, baekhyun, sunggyeol pergi cari dekat belah kiri sampai hujung belakang, klu jumpa2 apa, jerit taw. K, gerak.
.......................................
Manakala ahli dorm a sudah tiba di kwsn padang yang sangat lapang.
Woohyun : Hoya, dongwoo, mana korang ni? Keluarlah, jangan sembunyi2.. *jerit woohyun*
Sunggyu : kawasan padang yang cukup luas ni dengan lontaran suara kau yang merdu tuh, mesti ramai yang mengaku hoya dengan dongwoo. Haha
Woohyun : weh, betullah cara aku, abih tuh nak cari mcm mana lagi doh, masa mcm ni jangan buat lawak hambarlah sunggyu. Xbest, xdek mood nk ketawa.
Sunggyu : cakap sikit emo, cakap sikit emo. Aku gurau ni supaya kita semua relax utk dptkan idea mcm mana nk pujuk cikgu supaya dpt tido dalam dorm.
Kai : apsal aku rasa macam, aku salah bagi cadangan untuk jadi ketua hostel ek, gila kau pentingkan diri. Kawan hilang, kau still pikir pasal diri kau..
Sunggyu : hahaha, aku main2 jelah. Aku stress kau bukan tahu. Susah taw x, nak mencari lagi, cuba kau bayang, klu sebenarnya dorang dah selamat lari, kita cari dorang bagaikan nak rak, sekali dorang lena tido kat luar.
D.o : itu klu dorang lari, klu dorang susah mcm mana, kene culik ke, kene sorok ke, ha, mcm mana? Lagipon mustahil dorang lari, aku usha pagar kat sini bukan jenis biasa tuh, dahlah besi, jerigi lagi. Hummmm, klu lepas xcedera, memang teror. Aku tabik..
Tao : klu xpon, ada kene mengena dengan sejarah tempat ni kot. *pandang sekeliling sambil telan air liur*
Kai : alamak tao, janganlah cakap bukan2, kita dahlah betul2 tepi hutan ni ha.. Kau ni. Aishhh
Sehun : kau ni kai, sikit2 takut, sikit2 takut, kita kan ramai ni, buat relax, buat peace..
Kai : mcm kau berani sangat sehun.
Sehun : ala, aku xberani tapi ada korang aku beranikan diri, hahaha..
Sunggyu : relax2 semua. Xyah nak buat hypothesis kat sini. Jom kita cari sampai jumpa. Pastu boleh happy ek.. Huhu
..............................................
Manakala ahli dorm c semua hanya mendengar arahan drpd cikgu kwangsoo.
Kwangsoo : xiumin, kamu dengar dia cakap apa pasal gym?
Xiumin : yang saya dengar pasal kisah lama sini dengan nak amik tahu, tapi memang sy xamik port cikgu sbb masa tuh saya baru lepas siap mandi, jadi sy xmasuk cmpur.
Kwangsoo : hummmm, kalau mcm tuh, kita cari kat gym dululah. Jom.
Suho : cikgu, maaf nak tanya, sebenarnya kenapa cikgu larang sangat kitaorang main gym tuh?
Kwangsoo : urmmm, ha, sbb tempat tuh berhabuk, alatan lama xguna, mungkin berkarat, bahayakan kamu yang guna nanti. *jawab kwangsoo acuh xacuh*
Lay : ohhh, bukan sbb kes bunuh lah ek.. Ops. *blur dan terlepas cakap*
Suho & xiumin : ha, BUNUH! *serentak*
Kwangsoo : ehhh, mana ada kes bunuh sini dulu, kamu ni lay, pandai reka cerita mengarut kamu tuh. Kamu dengar daripada mana.
Lay : sumber yang boleh dipercayailah cikgu. Xguna cikgu sorok pon sbb semua orang dah tahu.
Kwangsoo : dah lah, saya xnak dengar lagi kamu ckp mcm tu, xdek kes mcm tuh kat sini, cepat bantu sy, cari kwn kamu sampai jumpa. Klu x, tido tempat best lah kamu malam ni.
Puas sudah mereka memusing gym yang bersaiz sederhana itu, tetapi bayang hoya dengan dongwoo tetap juga tidak kelihatan. Aneh.
Kwangsoo : susah jugak tugas kita ni, jom pusing dorm pulak. Jangan ada satu tempat pon tertinggal.
........................... END PART 8 ...................
YOU ARE READING
Horror Hostel
FanfictionKhas untuk Inspirit, exo l dan peminat2 drama korea Mengisahkan hostel lama yang terletak di hujung bandar, jauh ke dalam hutan. Kisah perjalanan pelajar2 nakal dalam menempuh suasana kem dan cara mereka menyelesaikan pelbagai misteri yang dialami o...