Ivászat

644 50 7
                                    

Helyszín: Egy kocsma.

Wei Wuxian (elmélkedve): Vitathatatlan, hogy közülünk én bírom legjobban az italt.

Hua Cheng (aki az asztal mellett, keresztbefont karral a falnak támaszkodva áll, gunyorosan felnevet): Engedelmeddel azért én vitatnám.

A két férfi farkasszemet néz, láthatatlan szikrák pattannak.

Shen Qingqiu (nem messze tőlük, legyezőjével lustán legyezi magát, úgy figyeli a másik kettőt): Akkor mi lenne, ha rendeznétek egy démoni ivóversenyt?

Wei Wuxian (lelkesen bólint): Benne vagyok! Simán felmosom veled a padlót Hua gege!

Hua Cheng (fölényesen elmosolyodik, leül az asztal túloldalán Wei Wuxiannel szemben, halk csilingeléstől kísértve feldobja fekete csizmás lábait a tömör faasztalra, hogy az csakúgy nyekken): Majd meglátjuk kicsi rigó.

Wei Wuxian: Mit szólsz Luo bátyám, ha már démoni ivászat, neked is csatlakoznod kéne.

Luo Binghe (aki a szomszédos asztalnál billiárdozik Lan Wangjival, és már a harmadik meccset próbálja nem elveszíteni, türelmetlenül feléjük int): Nem érek rá. Shizun, szállj be a nevemben.

Shen Qingqiu (mint aki valami hasonlóra számított, elégedetten összecsapja a legyezőjét, és letelepedik a másik kettő mellé): Hát jó, ha ragaszkodtok hozzá...

Hua Cheng (felhorkan): Ki ragaszkodik? De eggyel több vagy kevesebb nem számít.

Shen Qingqiu (Hua Cheng felé int legyezőjével): Xie bátyám jelenlétében mindig elbűvölően csöndben vagy. Bezzeg mikor nincs itt, előbújik belőled a kisördög... vagy kisdémon.

Hua Cheng (megvonja a vállát, miközben int a pincérnek): Ha gege jelen van, bármit és bárkit jó kedvvel elviselek. Még titeket is.

Wei Wuxian: Shen bátyám, biztos rendben leszel? Te mégiscsak egy tiszta kultivátor vagy... Ha Lan Zhanból indulok ki... Biztos jó ötlet, hogy démonokkal versenyzel ivászatban?

Shen Qingqiu (mosolyogva megcsóválja a fejét, elegáns mozdulattal újra kinyitja legyezőjét): Ne aggódj Wei fivérem, egyaránt szívesen iszogatok démonokkal, emberekkel, istenekkel és kultivátorokkal... De kissé unalmas lenne a verseny tét nélkül nem?

Wei Wuxian: Tét? Például hogy a veszteseknek egy hónapig női ruhában kell járniuk, vagy ilyesmi?

Shen Qingqiu (legyezője mögött köhögésnek imitálja kitörő nevetését): Oh igen, ilyesmi. De mi lenne, ha csavarnánk rajta egyet, és a vesztesek párjainak kellene egy teljes napig nőnek öltöznie?

Hua Cheng (szeme összeszűkül, majd gunyoros mosollyal megvonja a vállát): Shen fivérem rendkívül ravasz. Rendben, legyen így.

Wei Wuxian (szeme sarkából Lan Wangjira pillant, majd lelkesen felemeli az elé tett poharat): Igyunk hát, igyunk!

Így is tesznek. Isznak, isznak és isznak. Luo Binghe közben újabb biliárdütőt tör ripityára, miután újabb meccset veszít Lan Wangji ellen. Eltelik a fél éjszaka, megszámlálhatatlan számú és fajtájú pohár sorakozik már a három férfi előtt az asztalon, mikor Xie Lian belép a kocsmába.

Hua Cheng (arcán boldog mosoly terül szét, ahogy Xie Lian mellé lép): Gege! Végre megjöttél!

Xie Lian (felvont szemöldökkel végigpillant az asztalon sorakozó pohárgarmadán): San Lang, mit csináltok?

Hua Cheng (legyint): Ááá, csak ivóversenyt tartunk.

Xie Lian: És, ki áll nyerésre?

Hua Cheng és Wei Wuxian egyszerre: Én.

Xie Lian, Shen Qingqiure néz, aki finom mosollyal viszonozza pillantását a legyezője mögül.

Xie Lian: Hm... értem.

Lan Wangji és Luo Binghe is otthagyva a billiárdasztalt, csatlakozik hozzájuk.

Luo Binghe (sírós hangon Shen Qingqiu mellé térdel): Shizun... egyszer sem tudtam nyerni!

Wei Wuxian (csuklik, nevetgélni kezd): Hehe, persze, hogy nem tudtál nyerni, Lan Zhannak van a legjobb lyuk érzéke... meg golyó. És a dákóval is ő bánik a legjobban.

Lan Wangji (felsóhajt): Wei Ying, ideje mennünk.

Wei Wuxian: Na de Lan Zhaaan... még nincs vége a versenynek! Még asztal alá kell innom Hua gegét.

Lan Wangji (Wei Wuxian felé nyújtja a kezét): Csak gyere.

Wei Wuxian elködösült szemmel nézi az elegáns, hófehér kezet, a rászegeződő aranytekintetet, és feláll. Aztán azzal a lendülettel el is dől. Lan Wangjinak épp sikerül elkapnia, mielőtt orra esve végzi.

Hua Cheng (felnevet): Haha, mondtam én Wei Wuxian, keveset éltél még ahhoz, hogy asztal alá igyál egy démonkirályt.

Xie Lian (gyengéden mosolyogva a vállára teszi a kezét): San Lang, még egy üdvözlő csókot sem kapok?

Hua Cheng (elkomolyodik és azonnal felpattan): Bocsáss meg gege, én...

Hua Cheng nem ér a mondat végére, tehetetlenül Xie Lian karjába dől.

Shen Qingqiu felsóhajt, összecsukja a legyezőjét és elegánsan felemelkedik a székből.

Lan Wangji: Fogadtatok valamiben?

Shen Qingqiu (legyint): Oh, csak annyiban, hogy a vesztesek párjainak egy teljes napig női ruhát kell viselniük.

Lan Wangji egy pillanatig dermedten áll, aztán sóhajtva lehunyja a szemét, majd cseppet sem gyengéd mozdulattal a vállára kapva Wei Wuxiant, kiviharzik a kocsmából.

Xie Lian szeme elkerekedik, könnyű pír fut végig az arcán, ahogy arra gondol, hogy megint meg kell tennie...

Luo Binghe szája szomorúan lekonyul, szinte könnyes szemmel pillant a rendkívül elégedetten mosolygó Shen Qingqiure.

Shen Qingqiu (legyezőjét játékosan megforgatva): Na mi a baj, Binghe? Nem is örülsz mestered győzelmének? Vagy ennyire szerettél volna nőnek öltözni?

Luo Binghe (csalódottan lehajtja a fejét): Shizun... mégiscsak nekem kellett volna játszanom helyetted.

Shen Qingqiu (jól tudva, mire gondol tanítványa, Luo Binghe fejére csap a legyezőjével): Aztán te is direkt veszítettél volna mi? Pont olyan perverz vagy, mint a másik kettő...

Luo Binghe (vágyakozó, könyörgő szemmel néz rá): Shizuuun...

Shen Qingqiu (megforgatja a szemét, aztán sóhajtva megsimogatja Luo Binghe fejét): Egyszer megint a sírba viszel.

Pajkos démonok, kultivátorok, istenek [MDZS, TGCF, SVSSS turmix]Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang