Bab 17:

1 1 0
                                    

    Pintu bilik yang dibuka daripada luar itu menarik perhatianku daripada terus melihatan senjata yang terbentang indah di atas meja tersebut. Kelihatan muka Luke bertambah bengis daripada sebelumnya.

   "Kau rahsiakan apa sebenarnya daripada semua orang, Ereen Felicia? Apa yang kami sekeluarga tak tahu pasal kau, huh?", Luke mencengkam lenganku erat.

   "Luke, lepas. Sa... Sakit... Please Luke, lepas you hurting me. Sa... Sakit...", aku hampir menangis sahaja sekarang.

    Luke tersenyum sinis mendengar permintaanku. Dia masih memegang erat lenganku cuma tidak seperti tadi. Aku mula mengambil nafas lega tetapi itu semua tidak lama setelah Luke bersikap pelik dan menakutkan.

    "Kau betul-betul taknak bagitahu apa-apa dekat aku?".

    "Ereen nak bagitahu apa Luke? Srsly, Ereen tak faham kenapa Luke macam ni. Luke tak pernah berkelakuan pelik selama kita berkenalan. Apa yang dah rasuk Luke bertindak sampai macam ni? Ereen nak masuk kelas sebab sekarang dah pukul 09:00 pagi".

    Baru sahaja aku mahu melangkah keluar Luke menarikku ke dalam pelukannya sebelum mencium ubun-ubunku. Sesungguhnya, aku tidak mengerti apa kemahuan Luke sebenarnya.

    "Kenapa kau biarkan Ed peluk kau? Cium ubun-ubun kau? Betulkan dress kau? Kau tahu tak aku tak suka!!! Aku tak suka lelaki lain sentuh kau even sikit!".

    Goshhhh!!!! Luke gila ke apa?? Hanya sebab ni je aku terpaksa masuk kelas lambat?!! Mati-mati aku ingat Ed bagitahu tentang keraguaannya. Luke tempah maut betul.

    "Look, Luke. Dia pun cousin Ereen jugak jadi tak salah kalau dia tolong. Lagipon kenapa Luke marah sangat? Luke boleh je peluk Ereen so why orang lain tak boleh?".

   "Kalau aku cakap tak perlu mean tak perlulah! Aku tak sukakannya Ereen Felicia dan aku betul-betul maksudkan yang aku tak suka", dia berlalu meninggalkan aku yang terpinga-pinga.

  

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 27, 2023 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Anak Tuan MikhaelWhere stories live. Discover now