Bab 14:

0 0 0
                                    

    Ray memeluk pinggangku sebelum berlalu ke sebuah restoran bertema klasik itu. Kami meninggalkan yang lain dengan muka bangga. Mereka tercengang melihat Ray tersenyum bahagia begitu kerana Ray seorang yang terlampau dingin seperti Edward.

    Luke pov:
 
  Kings. Nama kumpulan terhangat sekolah. Biarpun baru berusia 15 tahun mereka berlima dapat menakutkan sesiapa sahaja termasuk guru sendiri. Dianggotai oleh anak bangsawan adalah perkara yang amat disegani.

   Edward Raykarl. Berumur 15 tahun dan kelihatan matang. Seorang model antarabangsa dan penyanyi untuk waktu lapang. Seorang yang terlampau dingin. Diberikan gelaran 'Mr.Ice' kerana tiada secalit senyuman yang pernah dilihat oleh sesiapa yang mengenalinya. Mempunyai sejarah silam yang hitam menjadikan dirinya seperti sekarang.

   Luke Zachary. Berumur 15 tahun dan mempunyai geleran 'Lion'. Tegas dan suka mengarah itu sudah sebati dan tiada siapa berani menentangnya. Seorang model dan pemain piona profesional. Tidak suka dikaitkan mempunyai hubungan dengan sesiapa.

   Hans Raymond. Berumur 15 tahun dan digelar 'Husky'. Seorang yang pendiam dan anti-sosial. Lirikan mata yang tajam mampu mendiamkan sesiapa walaupun tidak bersuara.

   Erf Asuka aka Shawn Benjamin. Berumur 15 tahun dan digelar 'Tiger'. Seorang photographer berjaya. Ulat buku aka top student. Kacukan Japan-Spanish. Tidak suka diganggu dan suka bersendirian.

   Kim Chin-Hwa aka Herrin Rifkyle. Berumur 15 tahun dan digelar 'Eagle'. Seorang model dan pengacara majlis terbaik. Jelingan mata yang menggerunkan. Kacukan Korea-England. Seorang yang misteri dan perahsia.

End Luke pov.

  Aku tersedar daripada lamunanku setelah Erf menarikku untuk memasuki restoran ini. Kelihatan Ereen bahagia bersama Ray jadi aku memilih untuk memerhati daripada menegur. Ray benar-benar posesif.

   "Hi, Aku Ben senior kau", aku hanya mengangguk.

    "here our Eagle. Nama dia Chin-Hwa but you have to call him Kyle. Dia dan Edward memang pendiam tapi doirang caring....".

  Belum sempat Erf habis berkata-kata kepalanya ditepuk kuat oleh Kyle. Terkejut aku melihatnya. Tapak tanganku cepat menggosok kepalanya yang ditepuk tadi. Baru sahaja aku mahu berkata sesuatu Edward memintasnya.

   "Sejak bila kau jadi murai tercabut ekor? Kau pendiam, Ben. Aku, kau and Edward kita sama jadi kenapa sekarang kau banyak bunyi?", Ray menyoal tegas.

   "Kau boleh tak jangan nak manja sangat, Ben? Nak rasa penumbuk aku?".

   "Awak ni dah kenapa huh? Dia tengah sakit boleh pulak nak ajak gaduh bagai. Awak ingat dia robot ke tak rasa sakit? Baik awak diam je dan makan makanan awak tu kejap lagi saya nak kita balik sekarang dah pukul 22:15 p.m. mesti daddy marah", mereka hanya menjeling.

   "Kau tunggu nanti kita balik, Ereen", terkaku diriku saat suara lembut Edward berbisik perlahan dicuping telingaku.

   Masa di Mall ini hanya dihabiskan dengan perkara yang membosankan. 2jam berada di butik Gucci hanya untuk 5 helai baju 3 helai seluar. Restoran klasik 1 jam. Perghhhh, kalau duduk rumah tadi takdelah macam ni.

   Aku pulang dengan muka tidak puas hati. Mereka benar-benar menguji kesabaranku. Walaupun masing-masing diam tanpa mengeluarkan suara tetapi isyarat mata mereka itu aku fahami.

Setengah jam kemudian;

   "Luke tidur sini tak?".

   "Aku tidur Kondo kitaoranglah. Esok pukul 07:30 a.m., aku ambil kau eh sebab kelas kita mula 08:30 a.m. jadi kalau aku ambil kau awal kena pelengkung dengan daddylah. Masuk lepasni mandi, rest then tidur. Kalau kau tak boleh tidur kau vc or call aku dekat whatsapp nanti aku teman kau", aku hanya mengangguk dan mencium pipinya sekilas.

   Muka Luke kelihatan memerah. Eh? Luke malu ke??;) Luke mencium tepi kepalaku sekejap dan menyuruhku masuk ke dalam rumah.

  Baru sahaja aku mahu menekan bell, daddy sudah membuka pintu dari dalam. Muka daddy kelihatan merah menahan marah. Aku mengerling angka jam ruang tamu. Pukul 23:15 p.m.???? Biar betul??? Patutlah daddy macam tu.

   "Kemana baru balik, Ereen Felicia?".

   "Ereen tak perasan dah lewat daddy lagipun jalan sesak tadi. Ereen minta maaf daddy sebab buat daddy risau tapi Ereen dah chat papa tadi bagitahu", aku menunduk takut.

   "Papa dah bagitahu daddy, baby. Baby naik bilik mandi lepastu rehat esok sekolah. Pasal daddy biar papa tolong", papa berbisik perlahan dan menolakku masuk ke dalam lift.

  "Tuan Mikhael....", daddy berlalu tanpa sempat papa berkata apa-apa.

  Aku tahu daddy marah sebab aku utamakan papa daripada daddy. Aku cuma tak selesa lagi dengan daddy. Aku perlukan masa itu sahaja. Maaf, daddy.

   Setelah semua selesai, aku menutup mata untuk tidur dan berharap semua bakal berjalan lancar esok.

Bye~~~.
 

Anak Tuan MikhaelWhere stories live. Discover now