Bab 16:

1 0 0
                                    

   "Look, papa I'm so sorry. Ereen tak tahu pula daddy yang bercakap. Papa Ereen minta maaf", kalut aq bertutur kepadanya.

   Dia hanya tersenyum suka melihat muka cemberutku setelah diabaikan olehnya. Aku cuma rasa serba salah.

   "Hey, Baby I'm okey. Daddy you tak buat apa-apa punlah. Ereen yang kena bersiap sedia sekarang sebab petang ni nak jumpa daddy and yeah kamu bakal dibebel nanti?", aku hanya berdiam diri tanpa melihat ke arah papa lagi.

   Kereta yang dipandu oleh papa telah menarik perhatian para pelajar Mikha's Highschool pada pagi ini. Aku masih ragu-ragu untuk keluar daripada kereta. Mereka kelihatan teruja untuk melihat siapakah gerangan disebalik kereta bertinted gelap ini.

   Aku menarik nafas dan menghembuskannya perlahan-lahan. Menjadi tumpuan ramai adalah perkara yang amat ditakuti olehku. Terasa seperti dikejar zombie sahaja. Tanganku terasa begitu sejuk untuk membuka pintu kereta papa.

    Sebaik sahaja kakiku berada dilantai dewan terbuka itu, ramai pelajar yang terjengket-jengket mahu mengintai wajahku. Terlihat kasut seseorang berada dihadapanku. Aku mendongak ke atas untuk melihat siapakah gerangan tersebut dan ternyata orang itu adalah Luke Zachary.

   Aku hanya menjelingnya tajam dan keluar daripada kereta. Papa menghulurkan beg sekolahku dan mencium tepi kepalaku sebelum berlalu masuk ke dalam kereta. Dia melambai mesra dan keluar ke pejabat daddy.

   "Ereennnnnnnnnnnn!!!!! Goshhhhhh, babe kau kena story banyak dengan kitaorang. Apehal kau tak share sikit pun dekat kitaorang selama ni?", bebelan Rieyka telah menarik perhatian pelajar yang sememangnya memandangku daripada awal lagi.

   Luke mahu memelukku tetapi jeritan dua wanita telah menghentikan langkahnya. Aku hanya mengabaikan Luke yang berada disampingku. Kelihatan Ed, Ray, Erf dan Kyle menghampiri Luke.

    Rieyka dan Niana menarikku untuk ke kelas kerana merasakan aura menakutkan daripada mereka. Kyle melihat Niana dengan pandangan yang lain macam sebelum kami berlalu sebentar tadi. Aku rasa Kyle suka Niana...

   Ramai pelajar menunduk ke arahku dan aku tidak selesa dengan cara mereka. Angka jam menunjukkan pukul 08:00 pagi, jadi kami ada waktu lapang untuk ke kafe bagi mengisikan perut yang kosong. Kami berbual kosong sepanjang perjalanan ke sana.

    Telefonku berdering nyaring setelah selamat duduk dibangku port kami lepak. Tertera nama Luke di skrin telefonku dan aku memilih untuk silentkan tanpa menjawap panggilannya.

     Sewaktu kami bertiga berbual mesra dan bercerita sakan, tiba-tiba kesunyian kafe membuatkan aku tidak berani untuk berpaling melihat sesiapa walaupun mereka berdua. Bayangan seseorang yang berada dibelakangku membuatkan bulu romaku menegak.

   "Come with me, right now!", suara tegas itu membuatkan diriku kecut.

   Dia... Luke Zachary...

   Tarikannya membuatkan aku hampir tersenandung. Mujur sahaja tangannya cepat menyambut diriku daripada tersembam jatuh. Huishhhh, nyaris!

   Orang yang melihat kami hanya mampu tertunduk sahaja kerana dibelakangku masih mempunyai tugu negara yang berjaga. Mereka berempat teramatlah menjengkelkan.

    Tiba-tiba, Luke menghentikan langkahnya dihadapan pintu yang berlabel "Kings". Goshhhhh, aku dengar desas-desus yang bilik ini amat menyeramkan bagi mangsa amukkan mereka.

   "Kau masuk bilik yang ada label nama aku sekarang! Aku ada hal yang nak diselesaikan dengan kau, Ereen Felicia", Luke berkata tegas.

   Ray hanya mampu tersenyum nipis dan menganggukkan kepalanya menyuruhku pergi. Aku takut dengan keadaan Luke sekarang. Walaupun aku baru sahaja mengenalinya tetapi Luke tidak pernah bersikap sebegini sewaktu marah.

Ereen pov:

    Luke kelihatan seperti seekor 'Monster'. Kau cari pasal dengan orang yang salah Ereen. Dia "Lion". Apa kau dah buat ni, Ereen? Kau bangunkan singa yang lena tidur, Ereen!!!

   Label nama "Lion", itu amat menakutkan sekarang. Aku membuka pintu bilik itu perlahan-lahan. Semuanya teratur dan kemas. Bilik berwarna dark grey and soft grey ini benar-benar kelihatan seperti rumah hantu bagiku. Bilik itu kosong tanpa bingkai gambar sesiapa kerana terisi dengan kelengkapan yang mengerikan.

    Aku dengan berani menyentuh setiap kelengkapan itu tanpa riak wajah takut. Bagiku itu semua hanyalah permainan yang menyeronokkan.

    Ahhhh, aku patut menunjukkan riak takut kerana bilik ini pasti mempunyai cctv. Sokey, hari ini mungkin tiada apa-apa yang bakal berlaku.

      "Trust yourself, Ereen".

  End Ereen pov.

Anak Tuan MikhaelWhere stories live. Discover now