~Part 20~

5.5K 47 3
                                    

 Alia dan Zaffriel sedang menikmati pemandangan waktu pagi

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Alia dan Zaffriel sedang menikmati
pemandangan waktu pagi.Sweetkan pasangan pengantin lama ni.
😍😍😍

"Abang....Sayang nak berterima kasih dekat abang sebab buat suprise honeymonn dekat sini.Lia memang selalu berangan tau dari dulu nak honeymoon dekat pulau nih".Ujar Aulia.

"Hahaha...abang dah tahu pasal tu...bff sayang tu yang bocorkan rahsia nie.Kalau tak pening abang nak fikirkan tempat honeymoon kita nih.Abang pun nak berterimankasih kat sayang sebab sudi bagi peluang kedua untuk perkahwinan kita ni.Ermm...oleh kerana abang dah berjaya buat suprise untuk sayang...jadi abang nak tuntut hadiah abang pulak tau nanti."Usik Zaffriel kepada Aulia..

Setelah seharian mereka memerap dalam bilik hotel,petangnya mereka mula keluar untuk meronda  kawasan-kawasan pulau Maldives itu.Banyak cenderamata dan buah tangan yang dibeli oleh Aulia untuk diberi kepada keluarga dan rakan-rakan mereka.


Banyak cenderamata dan buah tangan yang dibeli oleh Aulia untuk diberi kepada keluarga dan rakan-rakan mereka

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Airiel Zaffriel hanya menurut segala kemahuan isterinya yang terchintaaa tu...asal dapat tengok Aulia tersenyum manis pun dah bikin hati abang bahgiaaa uiii!(hiks 😙)

Belah malamnya pula, mereka akan dinner di tepian pantai Maldives.Suprise yang kedua untuk Aulia katanya.Airiel Zaffriel mahu menjadikan honeymoon mereka ini sebagai satu kenangan yang manis buat Aulia Natasya kerana isterinya itu sudah banyak terluka selama ini.












Aulia terkejut ketika terdengar bunyi ketukan di pintu bilik hotel mereka.Nak kata suaminya tak kan tak bawa card excess pula.Dia yang sedang bersiap untuk pergi ke dinner segera membuka pintu dan melihat 2 orang staff perempuan yang berbaju hotel.Mereka dilihat sedang membawa sepasang dress,kotak kasut dan kotak barang make up.

"Hye madam, I'm Lauren and this is my friend Silvia.We're come to help you get dress up for your dinner.☺️

Mendengar kata-kata Lauren itu,pantas Aulia membenarkan mereka masuk.Aulia hanya duduk dan mula didandan oleh mereka berdua.Dari rambut,make up hingga ke kasut.

Setelah 2 jam barulah Aulia siap didandan dan dibenarkan untuk melihat cermin...Terkejut dia melihat wajah sendiri di pantulan cermin.Dress yang Zaffriel pilih pula terletak elok di badan Aulia.Dress putih paras peha namun dilapis oleh lapisan lace yang menambahkan aura dress itu.Nampak seksi namun masih dikira sopan.Tak lupa dia turut dipakaikan beach hat sebagai pelengkap gayanya untuk malam itu.

Sekali lagi terdengar ketukan di pintu.Tak lama pintu dibuka dan terjegul wajah tampan suaminya yang segak berbaju tuksedo berwarna hitam.Nice combination huh?😍

"Pandai ye abang buat suprise lagi sekali dekat sayang.Konon cakap ade hal tadi...alih-alih tinggal kan sayang pulak untuk disiapkan Lauren dan Silvia yeee.Nakal tau!...

"Sorry sayang...tapi sayang pun suka kan dengan suprise ni?Makin lawa tau isteri abang malam nie kena dandan.Seksi pulak tu...tak sabar abang nak makan sayang..."Zaffriel berkata sambil memeluk pinggang Aulia erat...perlahan mereka beriringan menuju ke pantai untuk menikmati makan malam mereka.

Cuaca malam itu bagaikan menyebelahi Zaffriel kerana keadaan langit yang cantik kerana bintang yang berteraburan kelihatan jelas.Angin yang sepoi-sepoi bahasa membelai tubuh mereka.Ditambah dengan dekorasi yang disediakan pihak hotel itu menambahkan lagi romantis untuk pasangan merpati dua sejoli itu.

Selesai makan malam,mereka dihiburkan dengan sekumpulan pemuzik yang memainkan lagu My Baby You - by Marc Anthony.Zaffriel perlahan bangun menuju hadapan Aulia,dengan gaya sedikit membongkok dia menghulurkan tangan untuk mengajak Aulia menari bersamanya.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Aug 07, 2021 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Aulia NatasyaWhere stories live. Discover now