~Part 18~

11.8K 154 9
                                    

Pagi itu, Aulia mula mencelikan mata apabila merasakan dadanya dihempap sesuatu. Pada mulanya dia memikirkan itu bantal adalah peluk namun otaknya pantas berfungsi. Hahaha....Ternyata dia dihempap oleh Zaffriel.

Dia merenung muka Zaffriel. Raut wajah yang sempurna hasil ciptaan tuhan. Kening yang cantik terletak, hidung yang mancung, bibir yang merah kerana Zaffriel bukan seorang perokok. Malahan suaminya itu mempunyai jaw line.

Perlahan jarinya membelai lembut rambut Zaffriel. Rambut yang lebat namun dijaga rapi. Pantang bagi Zaffriel jika rambutnya tidak kemas. Bagi Zaffriel, rambut adalah aset utama bagi dirinya selain raut wajahnya.

Aulia ingin memejam kembali matanya namun disapa oleh Zaffriel.

"Good morning, my pretty sunshine! Had a good sleep baby?Dah puas ke tatap wajah abang yang hensem dan kacak lagi rupawan ni?" ujar Zaffriel.

Pipi Aulia pantas bertukar menjadi merah. Dia telah tertangkap oleh suaminya sendiri kerana merenung wajahnya. Dia sangkakan Zaffriel masih tidur dengan lena. Nampaknya dia telah dimainkan oleh Zaffriel.

Laju dia menyorokkan wajahnya ke dalam comforter. Dia mula tidak keruan apabila Zaffriel semakin galak ketawa dengan telatahnya.

Kini, Zaffriel mula memeluk Aulia yang beselubung di bawah comforter. Dia merasa bahagia dengan saat-saat ini. Saat dia membuka mata dan dapat melihat dan memeluk orang yang dia cintai selama ini.

Malahan dia juga telah mendapat haknya semalam. Ehehehe... Nasib mereka sudah mula bercuti pada hari itu. Kalau tidak mahu Aulia tidak hadir ke pejabat dengan berjalan mengekang.

"Terima kasih sayang. Sebab sayang mula yakin dengan cinta abang terhadap sayang. Abang tidak akan sia-sia kan cinta yang sayang berikan kepada abang." Zaffriel berkata dengan nada sebak.

"Abang... Terima kasih juga sebab sanggup tunggu Lia selama nie, maafkan Lia sebab lari dari abang dan jadi isteri yang nusyuz." Aulia membalas sambil menitiskan air matanya.

Zaffriel mengeratkan lagi pelukan terhadap Aulia menandakan dia kini sudah memaafkan apa yang terjadi. Sesungguhnya perpisahan itu telah mematangkan diri mereka.

Perpisahan mereka juga membuatkan dia semakin kuat mencintai Aulia Natasya. Walaupun dirinya ketika itu dihimpit oleh ramai wanita yang mahukan dirinya.

"Nak abang maafkan Lia? Boleh jer... Tapi dengan satu syarat." pinta Zaffriel.

"Apa syaratnya? Kenapa sampai perlu bersyarat pula ni?Abang jangan nak main-mainkan Lia pula." soal Aulia.

"Alah sayang nie, syarat tu senang jela, sekarang ni pun sayang boleh tunaikan syarat abang ni tau. Syarat abang ni akan valid sehingga sayang selamat bagi abang hadiah tu."

"Okey... Apa syarat tu?" Aulia mencebir.

"Hahaha.. Syaratnyaaaa..... Adalahhhhhh.... Jom buat anak ramai-ramai!" Zaffriel berkata dalam nada yang ceria.

Aulia mula memandang keatas dan membuat gaya meluat. Mentanglah dia sudah memberi green light semalam. Tak memasal suaminya jadi semakin gatal.

Geram dengan gelagat Aulia, Zaffriel pantas mencium bibir Aulia sambil tangannya merayap ke bahagian dada isterinya dan turun ke bawah.

Dalam keadaan tidak bersedia itu Aulia hanya mampu pasrah dengan perlakuan Zaffriel. Walaupun dalam hati dia pun suka... Wahahaha...

Nampaknya pagi itu mereka hanya breakfast diatas katil.

************************************

Pada hari majlis berlangsung.

"Lia, tolong bonda bawa bekas nasi nie kedepan." bonda berkata sambil menyerahkan bekas nasi kepada Aulia.

Aulia NatasyaWhere stories live. Discover now