"Aku terima nikahnya Aulia Natasya binti Dato' Nazrik Firdaus dengan mas kahwin sebanyak RM93. 00 tunai..." Dengan sekali lafaz kini Aulia Natasya telah selamat menjadi isteri kpada Tengku Caliph Zaffriel. Dengan berwalikan abang kandung Aulia iaitu Airil Nafis.
Majlis hanya dihadiri oleh rakan rakan rapat mereka, Susan, Alex dan Adrian. Meraka hanya melakukan majlis yang kecil. Cukup sebagai syarat sahaja. Aulia hanya memakai baju kurung putih lace namun ringkas sahaja.
Aulia Natasya
Manakala, Zaffriel pula memakai baju melayu yang turut berwarna putih. Selesai upacara akad nikah, dia membawa Aulia pulang ke rumah sewanya bersama Alex. Buat sementara waktu mereka akan tinggal disitu sehingga dia mendapat rumah lain.
"Zaff, aku serahkan Aulia kepada kau. Jaga adik aku elok-elok. Dia nampak keras luaranya tapi dalaman dia rapuh. Aku tak nak tengok dia bersedih lagi. Mama dan papa aku pasti kecewa jika mereka tahu hal ini." tutur Airil kepada Zaffriel. Dia memberi nasihat beserta amaran yang tegas bagi pihak adik kesayangannya. Jika tidak memikirkan maruah Aulia sudah pasti dia tidak akan merahsiakan hal ini dari kedua orang tuanya. Dia juga terkejut apabila diberitahu akan hal ini semasa tiba disini untuk melakukan kejutan buat Aulia.
Namun, dia yang mendapat satu kejutan pula. Dengan berat hati dia menyerahkan Aulia kepada Zaffriel. Dia yakin Zaffriel mampu menjadi suami yang baik untuk membimbing adiknya.
"Abang, maafkan Lia. Lia dah buat kesilapan yang besar dalam hidup Lia". Lirih saja Aulia berkata kepada abangya.
End flashback.
**********
Hurm, ada yang nak tahu macam mana Aulia dan Zaffriel boleh berpisah bila balik Malaysia? Hehehe... Stay tuned my readers.❤️
Maaf kalau pendek sangat untuk part ini. Dah mengantuk sangat-sangat actually, tapi disebabkan idea dah datang. Sis pun tahan mata jelah sambil menaip. Menaip pakai phone je actually. Senang bagi sis.. Hehehe... Btw tQ guys baca story nie... Walau ramai yang hanya menjadi silent reader. Sis sangat berterima kasih tau pada korang. Love u alls. ❤️
YOU ARE READING
Aulia Natasya
RomanceAulia Natasya gadis yg dulunya ceria dan periang kini bertukar mnjadi pendiam kerana seorang lelaki bernama Tengku Caliph Zaffriel. Kau kejam Zaffriel! Hidup engkau tak akan tenang! ~ Aulia Natasya Aulia Natasya,kau tak akan terlepas dari gengaman a...