Ha kau yang nak baca ni vote dulu baru boleh baca
Happy reading🌼.
.
.
.
.
.
.
.Eunji pov
Aku sekarang kat supermarket dengan Taehyung. Tah apa yang Jin oppa makan pon aku tak tahu nak suruh aku pergi dengan alien ni.Dan sekarang aku yang beli barang sedangkan dia hanya main telefon. Eyy mamat ni aku baling dalam parit kang.
"Woi jin oppa suruh kau yang beli bukan aku!"
"Alah aku bukan pandai pilih" Taehyung masih lagi dengn telefon. Haih nasib aku lah.
Tak lama lepas tu ada minah mana aku tak tahu tiba tiba datang peluk lengan Taehyung. Uish berani ya anda.
"Oppa! Rindu Yun tak?" Kata yeoja tu. Taehyung pon terkejut sebenarnya. Tanjat gegirl.
"Yu- yunri?" Haish takkan yeojachin sendiri tak kenal.
"Yelah. Oppa tak ingat ke?" Mana dia nak ingat cik. Dia ramai fans kot.
"Seingat aku kita dah break? Kau nak apa lagi?" Oh dah break. Hoho dapat wayang free.
"Sejak bila?!" Woi yeoja ni. Agak lah nak terkejut pon. Public ni woi.
"Sejak kau tinggalkan aku? Tak nampak ke aku tengah date ni?" Aku ditarik dalam pelukan taehyung. Apa ni nak libatkan aku pulak?
"Wait. What?" Yeoja tu terkejut bila namja yang diingini dah berpunya. Menangis tak berlagu lah kau.
"Oppa date dengan yeoja ni?! Are you serious?"
"Yes. I'am. Kitorang dah dua bulan together. Kan chagi?" Taehyung memandang aku. Matanya dikenyitkan.
Aku pon nak join lah drama ni. Hehe sekali sekala buat jahat tak pa meh."Haah. Dua bulan." Saja nak tengok reaction dia.
Serta merta yeoja tu pergi. Aku pulak cepat cepat lepaskan tangan taehyung yang dah lama pegang tangan aku. Tak selesa.
"Nakal jugak kau ni." Taehyung menarik hidung aku sampai merah.
Sakit woi. Aku menggosok hidung aku. Kalau dia tarik lagi tercabut gamaknya.
♡'・ᴗ・'♡
Aku menutup loker aku lepas ambik buku math aku. Baru je nak tutup ada tangan hempas lokar aku. Haish kalau tangan aku tersepit kat loker tu aku pancung kepala.
"Eunji-shi"
Aku menghadap seorang namja depan aku.
"Kau nak apa? Aku nak masok kelas ni." Tanya aku.
"Aku rasa kita patut lakon macam semalam lagi. Aku tak nak yeoja tu jumpa aku lagi" Gila ke apa alien ni. Tak nak aku.
"Tak nak. Aku ada banyak lagi kerja lain nak buat lah" Aku tolak permintaan dia.
"Alah please.... hiks jebal"Taehyung memegang tangan aku. Dia mencangkung menahan aku untuk berjalan. Orang lain dah tengok pelik dah ni. Fans dia apatah lagi dah macam nak telan aku pon ada. Malu betul lah!
"Yah taehyung!Bangunlah!"
"Tak kalau kau setuju" Taehyung masih lagi dengan posisi dia. Macam budak tak dapat lolipop!
"Arraso. Bangunlah orang lain tengah tengok ni" aku setuju saja. Tak sanggup lagi dengan keadaan macam ni.
"Betul?" taehyung mula bangun. Tapi tangan tak lepas pegang tangan aku.
"Ya"
♡'・ᴗ・'♡
Aku duduk di kaunter pembayaran macam orang tak betul. Sunyi pulak cafe hari ni. Ada lah dua tiga costumer. Haechan dengan Jaemin pergi tengok stok bahan kat belakang. Lucas macam tunggul weh kat dapur tu. Apa yang dia termenung pun aku tak tau lah.
Seorang lelaki masok dalam cafe. Lepas dia duduk baru aku pergi kat dia ambik order.
"Encik nak pesan apa?"
"Aku nak kau boleh Lee Eunji?" Lelaki tu bukak mask yang dipakainya. Jap tak mungkin dia.
"Eunwoo?!"
"Yes. I'am" sebaik sahaja dia berkata macam tu aku terus memeluk dia. Hiks rindu!
"Huwaa! Aku rindu kau bangang!" Aku memeluk dengan lagi erat.Macam tak nak lepas pulak hiks. Cha Eunwoo. Cousin aku yang dah lama tak jumpa. Dia tinggal jauh kat Daegu sana tu. So aku kat sini lonely jugak. So sad life.
Kenapa aku tak duduk dengan dia? Sebab aku sekolah kat sini dan aku malas nak berpindah. Aku dah besar. Boleh jaga diri.
"Aku baru sampai nak tengok kau boleh pulak dibangangkan ya? Sedih ah cenggini" Alaa dia ni. Mengada tahap gaban.
"Yelah sorry. Kau nak oder apa ni?"
"Aku shortcake coklat dengan vanilla shake" aku menulis di buku oder.
"Tapi aku nak kau yang buat tau"Sambungnya lagi. Eyy mengada betul lah.
"Hmm yelah" aku pergi nak buat oder.
♡'・ᴗ・'♡
Author pov
Seorang dari luar cafe hanya memerhati Eunji dan Eunwoo bermesra melalui tingkap.
"Ceh!"
Dia menghidupkan motornya dan pegi dari situ. Boleh agak siapa?
.
.
.
.
.
.
.How? Boleh teka siapa?
YOU ARE READING
[✓] Friends? |KTH
Fanfiction#1 Pada mulanya musuh sampai nampak batang hidung pun dah macam anjing dengan kucing. Tapi satu kemalangan kecik je boleh jadi kawan. Betul ke hanya kawan? Hati orang kita tak tahu kan? Nak tau tekan 'read' kat atas tu. Tau lah hati putih ke pink k...