#11

37 15 4
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

.
.
.
.
.

Author pov

Eunji bersiap untuk pegi ke cafe. Memandangkan hari ni hari minggu, cafe akan jadi sibuk dan dia perlu pegi awal untuk membantu. Lucas dah chat awal-awal bagitau dia tak datang. Jadi Eunji lah kena gantikan tempat Lucas nanti.

Hanya baju ringkas dipakai pada tubuhnya. T-shirt cream lengan labuh dan seluar jean. Pelembap bibir dicalitkan sedikit pada bibir.

Phone diambik dan diletakkan dalam beg silang warna hitam. Cepat turun dari tangga. Taehyung yang tengah tengok tv pun boleh terpusing.

"Kau nak pegi mana?" Tanya Taehyung.

"Nak pegi kerja lah. Aku dah lambat gila ni. Nah kunci pendua." Eunji gelabah pakai kasut snikers dan kunci dalam bakul kecik di baling tepat ke muka taehyung. Pfft.

Jimin yang dah tunggu depan kereta dengan cepat start enjin kereta.

"Kuajo gila minah ni." Taehyung gosok dahi dia yang merah. Merah siot dahi dia.

♡´・ᴗ・'♡

Eunji pov

Lepas saja aku masuk cafe terus aku masok dalam bilik persalinan. Nak tukar baju. Dah lambat gila ni!

Aku masukkan punch card aku sebagai aku tanda aku datang. Terus aku ambik apron dan masuk dapur.

Jaemin yang tengah uli doh aku pandang. Aku diam. Kalau Haechan tau aku lambat habis gaji kena potong. Naya aku.

Dan sekarang Haechan tak da. Kat office atas kot. Macam mana Haechan boleh tau nanti? Ni mamat depan aku ni yang akan bagitau. So aku sekarang tengah fikir macam mana nak pujuk Jaemin ni.

"Ehem!" Tersentak aku bila Jaemin depan mata. Aduhmak! Dia pandang atas bawah pulak.

"Lambat?" Aku hanya angguk. Siap sengih lagi.

"Jaemin jebal. Jangan bagitau Haechan. Kalau dia tahu aku lambat nanti makan maggie je. Kau tak kesian kan aku ke?" Ha panjang lebar aku merayu. Huhu. Haraplah Jaemin ni terpujuk.

Aku dengan mata bulat bersinar. Dia dengan buat muka jijik kat aku. Apa function dia buat macam tu kat aku?

"Hmm... ok lah." Bersinar terus mata aku.

"Gomawo Jaemin-ah!Muah!" Aku peluk belakang jaemin.  Haha siapa nak jeles?

"Eh dah. Banyak lagi keje nak buat." Jaemin tolak muka aku. Peh habis muka flawless aku ni.

[✓] Friends? |KTHWhere stories live. Discover now