#9

58 19 18
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

.
.
.
.
.
.
.
.

Author pov

Eunji tengok Taehyung yang tengah mengemas baju. Tengok atas bawah. Atas bawah. Mana tak nya kemas baju pun tersengih. Macam kera dapat bunga.

"Kau dah kenapa? Buang tabiat?" Makin menyampah Eunji tengok Taehyung ni.

"Eyy tak baik tau." Taehyung mula naikkan muncung mulutnya.

"Yucks. Please stop do that." Kata Eunji sebelum keluar dan menutup pintu.

"Tak suruh tengok pun" Kata Taehyung perlahan dari dalam bilik.

"Haih hati jangan berdebar sangat boleh tak? Kenapa nak merah sangat muka ni pun?!" Kata Eunji dalam hati. Eunji yang duduk depan pintu bilik Taehyung pegang dada dia. Dup dap jantung. Akak suka ke?

♡´・ᴗ・'♡

Hujan lebat turun membasahi bumi. Kilat mula menyambar. Taehyung yang duduk kat ruang tamu mula mundar mandir. Sampai isya pengsan depan dia pun tak sedar.

"Mana Eunji ni?" dia mula tanya diri sendiri. Macam lah boleh jawab sendiri.

Dia mula ambik phone atas meja terus dail nombor Eunji. Malangnya hanya mail box je. Sian kau Taehyung.

Nombor Jimin pula didail.

"Yeobosayo"

"Jimin kau nampak Eunji tak? Dia tak balik lagi ni"

"Hari ni bos ada hal. Dia cuti hari ni. Kau try cari kat libray"

"Ha okay"

Taehyung keluar. Sempat ambik payung dulu. Kepalanya dia tutup dengan hoodie.

Nasib dekat naik moto je lah sambil pegang payung. Kena sambar dengan kilat isya tak tanggungjawab dah :P

♡´・ᴗ・'♡

Eunji pov

Aku baru lepas buat revesion. Patut nya sekarang ni aku kat cafe tapi Haechan ada hal dan terpaksa lah tutup.

Aku pulak ambik peluang ni buat keje khusus saem bagi. Saem pon tak tau ke sekarang musim hujan! Leceh aku nak balik redah hujan!

Huhu aku pulak bangang tak bawak payung hiks. Nasib pakai hoodie. Tu pon tak cukup kau tau!

Aku pandang kiri kanan dan ternampak ada bus stop boleh aku berteduh kat sana sementara tunggu bas even rumah dekat. Tapi tulah pasal. Tak sanggup dengan hujan lebat.

[✓] Friends? |KTHWhere stories live. Discover now