#13

48 12 8
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

.
.
.
.
.
.

Author pov

"Bulan depan, seperti yang kamu semua tahu yang sekolah kita akan mengadakan anjuran. Setiap kelas mesti buat satu booth ok? Saya tinggalkan awak untuk bincang booth untuk bulan depan." Sebaik saja Saem Yoo berkata begitu dia terus keluar dari kelas. Kelas 5-B itu mula bising.

Ketua kelas,Beomgyu pergi ke depan kelas untuk bercakap pasal booth tadi.

"Ehem. Macam yang korang tahu kan..." Belum sempat Beomgyu menghabiskan katanya seorang pelajar perempuan mencelah.

"Kitorang tahu lah. Cepat sikit bagitau nak booth apa." Pelajar perempuan itu disokong oleh beberapa pelajar lain. Yang diam tu termasuk lah Eunji dan Byul.

"Benda sama nak cakap lagi budak ni." Byul menggelengkan kepala. Eunji senyum.

"Macam tak biasa kau ni." Eunji pandang hadapan kelas. Kelihatan Boemgyu gelabah dengan kawan sekelas yang lain.

Akhirnya perbincangan tadi selesai dan buat keputusan untuk buat booth game cafeteria.

♡´・ᴗ・'♡

"Bye Byul." Lepas melepasi pagar sekolah Eunji melangkah ke bus stop.

Sambil dengar lagu di earpod di telinga. Mulut juga menyanyikan lagu yang didengar.

Tiba-tiba satu notifikasi masuk dalam telefonnya.

Taehyung gedik

»Aku hantar kau pergi cafe.
»Tunggu kat bus stop.

Wae?
Seen at 13:10 ✓

"Dia seen je?" Eunji menggulingkan mata. Kaki teruskan langkah ke bus stop berdekatan.

Tak lama dia menunggu sebuah kereta berhenti di depannya. Tingkap kereta diturunkan.

"Woi tunggu apa? Naik." Taehyung memanggil Eunji. Dengan muka selamba Eunji masuk dalam kereta dan duduk di tempat penumpang.

"Kereta siapa?" Tanya Eunji. Bingung dengan dengan kereta yang dinaiki. Selalunya Taehyung hanya bawa motor.

"Heh. Kereta aku lah." Taehyung mula memandu. Eunji pandang Taehyung pelik.

"Iya ke? Sejak bila?" Eunji tak percaya. Sejak bila mamat depan dia ni ada kereta.

"Dah lama. Tapi aku lagi suka bawa motor." Lepas saja Taehyung masuk simpang kiri dan sampai lah di cafe.

"Thanks hantar aku. Tapi kenapa kau beria sangat nak hantar aku?" Selt belt dibuka. Eunji sudah tanya mengapa di bahagian chat. Tapi seen je yang dia dapat.

[✓] Friends? |KTHWhere stories live. Discover now