Vi kommer fram till det stora, lyxiga huset. Huset måste minst ha tre våningar. På den nedersta var fönstren enorma. Dom tog nästan upp en hel vägg. Man kunde se att festen redan hade pågått ett tag även fast klockan bara var 20.13. Jag satt kvar i Collins bil ett tag till, men Trent hade redan lämnat bilen. Jag stirrade ut genom fönstret. Nu ångrade jag mig värkligen om mitt beslut. Varför följde jag med?! Det var en dum ide. Och hur kunde Trent bara lämna mig här i bilen. Jag skulle ha stannat hemma!
" Varför måste jag vara så upstrosig?!" Säger jag tyst för mig själv.
" Jag vet faktiskt inte" hör jag Collins kaxiga röst säga från framsätet. Jag hade helt glömt bort att han var kvar. Varför var han äns kvar? Varför var jag kvar, i den här dumma bilen.
Jag spänner lös mig och bestämmer mig för att ignorera honom hans svar.När jag klivit ut ur bilen känner jag en stark doft av alkohol. Överallt ser jag packade tonåringar med alldeles för lite kläder. Jag kollar ner på mina och märker att jag själv inte direkt har det själv och börjar skämmas.
Jag känner en hand på min röv och vänder mig hastigt om. Bakom mig står Collin och ler så där som bara han kan.
" Kom nu så går vi in" säger han och greppar tag om min midja. Jag rycker bort hans arm och spänner blicken på honom. Nu när jag tänker efter är han rätt snygg, med hans hår tilltufsat och T-shirten halvt nerstoppad i dom slitna jeansen. Hans mörka hår låg perfekt på hans huvud. Jag kom på mig själv att stå och stirra på honom och kom tillbaka till nuet.
" Rör mig inte" beordrar jag honom och försökte leta mig tillbaka till min sura roll. Det verkade inte straffa honom så mycket så han ryckte medgivet på axlarna och skuttade in i huset.Jag hade bestämt mig för att leta rätt på Trent , men kunde inte hitta honom någonstans. Efter att letat på hela nedervåningen ,springer jag runt i huset i hopp om att hitt någon som jag känner, men nej då. Gud är visst inte på min sida idag.
Jag kommer fram till en enorm spiraltrappa och följer den upp till övervåningen."Sara?" Hör jag någon säga. En av dörrarna längre fram öppnas och Luca kommer ut. Och jag som trodde att han inte kunde bli snyggar, jag hade visst fel. Han drog händerna genom sitt blonda hår och såg nervös ut.
" Hej" sa jag med ett leende på läpparna. Vilket värkande lugna honom. Han satte händerna i byxfickorna och gick närmare mig.
" Så vad gör du här?" Säger han. Jag rycker på axlarna,Gud den här killen gör mig nervös. Vad skulle jag säga? Ne, Collin och Trent drog hit mig? Nej det går väl inte?
" Nja, blev tvingad" Sara nej! Vilket töntigt svar." Vad gör du här, då?" Frågade jag . Han kollade ner i golvet och kliade sig i nacken.
" du vet , det som alla andra tonåringar gör, festar"
" Jaha ha det så bra då så syns vi på måndag" säger jag och fortsätter gå.
" Vänta" ropar han och springer efter mig. Han tar min hand och drar med mig genom huset.Överallt var det vitt. Vita väggar, vita ramar runt alla tusentals tavlor, vita dörrar här och där . Han drar mig igenom en korridor och i slutet av den ser jag ett sorts TV rum. En stor, vit, lädersoffa tar nästan all plats i det lilla rummet. Det var några människor där som jag kände igen, dom gick säker på våran skola. Luca vinkade till dom och gick vidare. Hur kunde han känna dom? Ja menar han har ju bara varit här i två dagar.
En tjej satt som påklistrad i ena killen knä och skrattade fjolligt. En annan tjej satt med telefonen och såg ut att vara obekväm och drog upp sina knän till hakan. På 60 tums TV:n spelades nån film , som igenteligen ingen var intresserad av.Luca vinkade till dom och gick vidare. Hur kunde han känna dom? Ja menar han har ju bara varit här i två dagar. Vi gick vidare och kom till ett ännu större rum som ledde till ännu en trappa och följde den ner och kom ner till köket, tror jag.
Vi passerade det och kom ut på dansgolvet. När jag väl var där släppte han min hand. Jag såg det långa bruna håret som for hit och dit när min bästis visade sina skills. Jag visste att Cassandra skulle hit, men hade inte sett henne föraren nu. Jag trängde mig fram till henne.
" Cassandra " skrek jag och försökte överrösta musiken. Hon vände sig om och såg lika glad ut som alltid.
" Hej jag visste inte att du skulle vara här" skriker hon tillbaka. Killen som hon dansat med kommer fram och ställer sig bredvid henne. Cassandra ler stort mot honom och tar hans hand.
Jag höjer förvånat ögonbrynen och kollar från henne till killen som jag nyss lärt känna." Hej S:et , eller jag menar Sara " skriker Liam och jag nickar till hälsning. jag vänder mig mot Casandra igen . Hon ser fortfarande glad ut och kollar upp mot Liam som är typ 2 dm längre än henne . Jag måste erkänna att dom var gulliga tillsammans.
" Hej" säger en röst bakom mig. Luca. Följer han efter mig? Cassandra ger mig en road blick och ler sedan mot Luca .
" Hej Luca " säger Liam och dom gör nåt konstigt handslag som jag inte hänger med i." Har du sett Trent ?" Frågar jag.Hon och Liam skakar på huvudet och jag går vidare. Jag blir knuffad fram och tillbaka av dansande människor. Och jag tror att jag skakat av mig Luca .Tillslut kommer jag ut ur vimlet och kan sätta mig ner i en stor lädersoffa. Precis när jag ska sätta mig blir jag dragen till dansgolvet igen, men ser inte av vem. Jag känner bara hur en stark hand håller fast min.
" Luca vad vill du?" Säger jag glatt och följer med honom. Tillslut stannar personen och jag kan se hans ansikte. Collin.
" Collin, vad gör du" skriker och drar mig ur hans grepp. Han drar mig närmare sig och håller en arm runt min midja." Dansar" svarar han och ler lurigt. Jag borde inte men har liksom inget val. Jag borde leta efter Trent .
Kom igen Sara , gå ,därifrån! Skriker min inre röst men jag lyssnar inte.
Collin flyttar sina händer ner till mina höfter och jag låter honom. Han börjar sakta svänga dom till sidorna och jag följer med , med resten av kroppen." Ey, Collin . Låt henne vara!" Skriker nån bakom oss. En lång kille kommer gående mot .han håller en ölflaska i ena handen, han är nog full. Han ser väldigt arg ut, vilket gör mig orolig.
Collin släpper mig och går mot honom.
Jag drar mig åt sidan och känner alla blickar på mig. Det plingar till i min mobil, det är Luca .
- vars är du?-Vad ville han nu då?Jag kollade mig omkring, men såg ingen som liknade honom.
" Sara" ropar en tjejröst och Cassandra kommer mot mig. Jag kollar förvirrat på henne. Jag hör många som ropar och vänder mig mot folkmassan som bildats mitt på golvet.
" Sara, vad händer ?" Skriker Cassandra och tar en än gång Liams hand. Fortfarande , så gulliga ihop.
"Vadå" skriker jag tillbaka, dom borde verkligen sänka musiken.
hon pekar mot massan av folk och jag försöker se vad som händer i mitten. Killen som muckat med Collins, ansikte syns, det är blodigt och han ler. Jag tränger mig längre fram och hinner precis se när killen blir nerslagen av en tilltufsad Collin . Han rör sig snabbt och slår snart ner den främmande killen igen. Och ingen och ingen. Tillslut ligger killen där och rör sig inte längre.
STAI LEGGENDO
I don't do love( pausad)
Teen Fiction"Loca, som i drickan"Jag skakar på huvudet . Jag är inte riktigt säker på om jag är redo än. Jag menar två år är ju inte så mycket. Jag saknar honom fortfarande. Cassandra ler stort. " vad?" Säger jag och drar mina fingrar genom mitt korta, lockiga...