💥الشراره السابعه عشر 💥
💥 روايه ضي القمر 💥
💥 بقلمي مني عبدالعزيز💥
الكلام البارت ده معظمه بالعاميه .
عند ضي # بعد رحله سفر قضتها ضي في أحدي الحافلات المتوجهه الي القاهرة وصلت ضي للمكان المتفق عليه سابقا مع دكتور عبدالرحمن بعد طلب ضي منه عدم معرفة أحد وسوف تقص له كل ما حصل .
ضي نزلت من الحافله وجدت الدكتور عبد الرحمن مناظرها بسيارته توجهت له .
ضي :السلام عليكم ورحمه الله وبركاته.
د/عبد الرحمن :وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته... اتفضلي يابنتي اركبي العربيه.
ضي اتجهت الي الجهه المقابله وركبت السيارة .
تحدث دكتور عبدالرحمن :ضي ايه رايك هنروح البيت ترتاحي وبعدين نكلم.
ضي :ارجوك يا دكتور بلاش البيت أنا كده هطر انذل وأروح ايةمكان .
دكتور عبدالرحمن :خلاص يابنتي تحبي نروح مكان هادئ نكلم فيه وبعدين نقرر هنعمل ايه.
ضي :تمام كده كويس .
ذهبوا الي مكان هادئ علي النيل .
دكتور عبدالرحمن :أنا ميت من الجوع وماكلتش طول النهار وبصراحه مش هركز معاكي وانا جعان فهطلب اكل ناكل سوا
اومت ضي بالايجاب فهي لم تأكل من فترة طويله .
طلب الاكل واكلت ضي لقيمات صغيرة فلا يوجد لديها شهيه لتناول اي شي ...الحمد لله شبعت اردفت بها ضي .
دكتور عبدالرحمن : هو انتي اكلتي حاجه لو الاكل مش عجبك اطلبلك اكل غيرة .
ضي: والله الكل زين ومابو شي أنا الحمد لله شبعت.
انهي عبد الرحمن طعامه وطلب قهوة ساده له وعصير طازج لضي .
عبد الرحمن : ممكن بقي تحكيلي كل حاجه وانا هسمعك ومش هقطعك للآخر بس ليه شرط تقبلي كل كلامي سؤاء نقد أو مدح أو زم .
ضي: اجبل كل ال جلتلي عليه
ضي حكت علي كل حكايتها من وقت ما اتعرفت علي ليل عند العين ووقعهم في عشق بعضهم وهم لا يعرفون بعض ولا أحد منه كان يعلم اسم الآخر وقصت عليه ما كل شئ الي انتهاء زفافها بهذة الكارثه وبعدها عن قريتها وواحتها ..واهلها .حتي الرساله الذي تركتها لليل .
بعد انتهاء ضي من ثرد حكايتها التي لم تخلوا من بكائها وشهقاتها .
دكتور عبد الرحمن مشفقا عليها فهو مر بالحب ويعلم مدي وجع القلب وهو بعيد عن محبوبه.فما بال بفتاة صغيرة لم تكمل العشرين من عمرها تمر بهذا المواقف استغرب القدر يوقع اثنين بالعشق بالطريقه دي وفارقهم بهذة المأساه .الدكتور عبد الرحمن: ضي انتي وفقتي تسمعيني وياريت نحلل سوا كل الاحداث مع بعض
اولا بجد مش لاقي كلام اصبرك بيه علي فراق الانسان
ال حبتيه لان كنت لقيت لنفسي ... أنا عارف احساسك اوي فراق الحبيب صعب اوي بتبكي كل ليله قبل ماتنامي طول اليوم تتمني لو تشفيه أو تسمعي صوته حتي بعد سنين كتير ..كل لحظه بتمر عليكي بتتوجعي اكتر من ال قبله ندم بينهش فيكي علي حجات لو عملتيها ممكن تكوني مع حبيبك تلعني نفسك كل ساعه وكل ثانيه وانتي بتشتاقي اوتحني ليه .
ضي فعلا ده احساسي وزياده وجع القلب علي الظلم ال حصلي و شكه فيي بس جلبي بيعزرة بيوجدله الاعزار وبدل الكرة والهجر لا بيذيد في حبه وعشجهه ويتوجع علي فراجه كان عشجه لعنه واتصبت بيها .
عبدالرحمن مش لعنه ده الحب الصادق ال نادرا نلاقيه الايام دي .
ضي بس ده موجع جوي جوي جلبي بيتنفض من مكان لمجرد افتكر نظرت عيونه والدموع فيها ..مش هنكر اني كنت هرجع في قراري وتاني في بيت اهلي وكنت بجو ل الزمن كفيل ينسيني .بس كرامتي وعزة نفسي ابت اني..اضل
بمكان انجرحت فيه ... كرامتي وعزة نفسي اهم .
أنت تقرأ
ضي القمر
Romanceفتاة جميلة عشرنيه بدويه ذو شخصية قوية لا تحب الظلم لاتخاف في الحق لومه لائم يحترمها الجميع تعشق عدوها وتتعذب من هذا العشق تتغني باشعارها ذاكرة اسمه . هو : شاب ثلاثيني كبير قابلته من اغني رجال القبيله يعشق عدوته ويتحمل عذاب فراقها حتي لا تنتص...