Rozdział 7

159 11 1
                                    

Itachi nie spieszył się z powrotem do kompleksu. Jego ojciec byłby zachwycony, słysząc wiadomość o jego oficjalnym statusie jounina, tak, ale to oznaczałoby więcej treningu i wyjątkowo długą przemowę o tym, jak przyniesie wielki honor klanu Uchiha.

Jakby nie słyszał tego wcześniej.

Dziesięciolatek wpatrywał się w różowo-pomarańczowe niebo. Cienkie, ciemnoniebieskie ramiona zaczęły szarpać jasne kolory nad głową, a Itachi nie mógł powstrzymać westchnienia. Było to dla niego nienaturalne zdarzenie, ale i tak nie było nikogo, kto mógłby go obserwować. Tuż przed nim pojawił się podpis czakry, ale nie usłyszał żadnych kroków.

Kule węgla zsunęły się w dół i nieznacznie rozszerzyły na ten widok. To była mała dziewczynka z poprzedniego okresu. Trzymała się za brzuch, lekko utykając ze spuszczonymi oczami. Ręka Uchihy natychmiast wystrzeliła i chwyciła ją za ramię. Powoli podniosła wzrok i uśmiechnęła się.

— Ach, to ty! To z tobą rozmawiał wcześniej Morino-san, prawda? — zapytała.

— Jesteś ranna.

Krótkie, różowe włosy dziewczyny opadły, gdy pokręciła głową.

— W porządku, Jounin-san. Trenowałam wcześniej i dostałam kilka zadrapań. Nic więcej się nie stało. — wyjaśniła. Itachi jej nie uwierzył. Jaskrawoczerwone ślady zdobiły jej ramiona, ale były pokryte jakąś maścią, której nie rozpoznawał. Domyślał się, że miała więcej zadrapań gdzie indziej, ale były zasłonięte niebieskim topem i prostymi, beżowymi spodniami.

— ...Idź do szpitala. Medycy będą wiedzieli, co z tobą zrobić.

Dziewczyna zasalutowała.

— Hai, Jounin-san! Pa pa!

***

— Tou-san! Tou-san! Czy możesz nauczyć mnie dzisiaj nowego jutsu? Będę nad tym naprawdę ciężko pracować! Obiecuję, dattebayo!

Minato zachichotał.

— Przepraszam Naruto-kun. Za kilka lat zacznę cię uczyć, dobrze?

— Mou, dobrze, Tou-san. Ale naucz mnie najlepszego jutsu!

— Tylko najlepszego. — obiecał.

Naruto zeskoczył z kolan ojca i wybiegł, prawdopodobnie po to, by znaleźć matkę i poprosić ją ponownie o zrobienie ramenu. Ta dwójka była do siebie bardzo podobna – oboje głośni, dumni, ale całkowicie kochani. Chwilę po tym, jak pięciolatek odszedł, Jiraiya i Orochimaru weszli, kłócąc się jak zwykle.

— Jak możesz tak mówić o moich książkach?! To sztuka!

— To porno.

— Widzisz?! To dlatego nigdy nie zdobędziesz kobiety! Jesteś taki pruderyjny!

— A ty jesteś zboczonym kretynem.

— Gah! Pieprz się, Orochimaru!

Minato wciąż nie mógł uwierzyć, że jego mistrz mógł być tak głupi.

***

— Jak... tylko pięć...

— Ciemnoczerwony... silne podrażnienie... krwawienie...

— Maść... nakładana obficie... obca...

— Pokój 301... Haruno?

Ibiki usłyszał wystarczająco dużo, zanim odepchnął się od ściany i szybkim krokiem przeszedł szpitalnymi korytarzami, szukając pokoju 301. Zapukał dwa razy, zanim otworzył drzwi. Sakura siedziała na łóżku, jej szmaragdowe oczy były przyklejone do okna po jej prawej stronie. Jej szyja i ramiona były zabandażowane.

— Sakura. Co ci się stało?! — zapytał śledczy. Był pewien, że cokolwiek jej się przydarzyło, nie pochodziło z treningu. Z każdego punktu widzenia wyglądało na to, że została zaatakowana.

— Ach... to tylko wypadek podczas treningu, Morino-san.

— Kłamiesz.

— Wiem.

Zamrugał z ciekawością, słysząc odpowiedź. Ibiki westchnął i przysunął krzesło obok niej.

— Jeśli nie powiesz mi, co się z tobą stało, powiedz, dlaczego odrzuciłaś moją ofertę. Jedno albo drugie, musisz wybrać.

Sakura chwyciła brzegi swojej szpitalnej koszuli, wciąż z głową zwróconą w prawo. Przez kilka minut panowała cisza, a gdy mężczyzna wstał, by wyjść, otrzymał odpowiedź.

— To tak, jak z mamusią i tatusiem — szepnęła.— Powiedzieli mi, że wrócą cali i zdrowi. Ale tego nie zrobili. A co, jeśli tobie się to przydarzy, Morino-san? Powiedziałeś, że będziesz mnie trenować, ale co, jeśli nigdy tego nie zrobisz? Nie chcę, żeby coś takiego się wydarzyło.

Ach... więc o to chodziło. Ibiki stał obok jej drżącej postaci i lekko potargał jej włosy.

— A teraz, dlaczego miałbym to robić, dzieciaku? Nie mam powodu. I uwierz mi, będę tu wystarczająco długo, abyś miała mnie dosyć, to mogę obiecać.

— W-więc, jeśli obiecasz... T-teraz mogę mówić do ciebie... Ibiki-sensei?

— To wszystko, o co prosiłem.

Darkest Before DawnOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz