Rozdział 10

139 10 0
                                    

— Mój, mój, co za śliczna mała rzecz! Dlaczego zbierasz kwiaty przez całą drogę tutaj? Tuż obok Konohy jest idealnie przyzwoita łąka.

Sakura uśmiechnęła się do nieznajomej, wiążąc kilka kwiatów dodatkowym sznurkiem czakry, który miała.

— Spotkałam tutaj mojego przyjaciela, proszę pani.

Mikoto Uchiha uśmiechnęła się i podała jej rękę.

— Teraz robi się późno, kochanie. Pozwól, że odprowadzę cię do domu. Jak masz na imię?

— Sakura Haruno.

Pięciolatka chwyciła kobietę za rękę i pozwoliła się zaprowadzić z powrotem do Konohy. Strażnicy skinęli im głową na powitanie, na co oboje wrócili z szerokim uśmiechem. Mikoto spojrzała na dziewczynę, przechylając głowę odrobinę w prawo. Nawet jeśli dziewczyna mówiła prawdę, to bardzo niezwykłe było widzieć kogoś tak młodego, znajdującego się tak daleko od granic wioski.

— Kochanie, czy twoi rodzice nie martwiliby się, że wychodzisz sama? — zapytała Mikoto.

— Nie.

— Dlaczego?

— Nie żyją, proszę pani. Od kilku tygodni.

Ręka kobiety napięła się, a jej oczy rozszerzyły się w natychmiastowym zmartwieniu. Ta mała dziewczynka straciła rodziców w tym wieku? To było druzgocące. Mimo to zdecydowanie nie okazywała dyskomfortu, jeśli go miała. Mikoto długo przyglądała się twarzy Sakury. Nie było żadnych emocji, tylko ten uroczy, samotny uśmiech. Poczuła, jak ogarnia ją fala litości.

— Dlaczego do mnie nie wpadniesz, Sakura-chan? Zaparze ci filiżankę dobrej herbaty. — powiedziała, instynkt macierzyński przejął kontrolę. Sakura potrząsnęła głową.

— W porządku, proszę pani! Nie chcę się narzucać ani nic takiego i naprawdę muszę wracać do domu, żeby przygotować się na jutro! — wykrzyknęła. Dziewczyna wysunęła rękę z dłoni starszej kobiety, po czym skłoniła się i uśmiechnęła do niej radośnie. — Dziękuję za odprowadzenie mnie tak daleko, proszę pani. Resztę mogę przejść sama.

Ruszyła truchtem, ale wcześniej dała życzliwej damie pęk kwiatów. Mikoto wróciła do domu, marszcząc brwi na jej nieskazitelnej twarzy. Sakura... Była taką nieszczęśliwą małą dziewczynką. I nie mogła być starsza od jej najmłodszego syna, Sasuke. Czy mieszkała z kimś? Jak sobie radziła? Co się stało z jej rodzicami? Myśli tak bardzo zaciemniły jej umysł, że nie zdawała sobie sprawy, że dotarła do kuchni swojego domu. Fugaku, który zauważył jej wejście, odwrócił się do żony od stołu w jadalni.

— Czy coś cię trapi? — zapytał. Mikoto położyła kwiaty na stole i dziobnęła męża w policzek.

— To nic, kochanie. Nie martw się o to. — uśmiechnęła się. Wróciła do kuchni, aby zacząć przygotowywać obiad. Fugaku odwrócił się i popijał herbatę. Wpatrywał się w kwiaty niezainteresowanym okiem, aż coś zabłysło na łodydze. Sięgnął po kwiaty, rozwiązał sznurek i zbliżył go do twarzy w celu dalszego zbadania.

— Skąd masz te kwiaty?

— Och! Ta słodka pięciolatka dała mi je wcześniej. Odprowadziłam ją do domu, a ona mi je dała. Czyż nie są piękne?

Piękne? Pewnie. Ale co robiła pięciolatka ze sznurkiem czakry?

***

— Wstawaj.

Sakura usiadła i przetarła oczy. Ziewnęła szeroko, po czym nadąsała się do swojego nauczyciela.

— Sensei... — jęknęła. — Jest piąta rano.

— Wiem. Wstań, ubierz się i spotkaj się ze mną na boisku za piętnaście minut, rozumiesz?

Wydęła policzki, zirytowana, ale mimo to skinęła głową. Ibiki uśmiechnął się i poklepał ją po głowie, zanim zniknął w chmurze dymu. Sakura wypadła z łóżka, niezdarnie założyła ciemnozieloną koszulkę z długim rękawem i pastelowożółte spodnie, chwyciła sakiewkę z bronią oraz książki i ruszyła na teren treningowy. Jej oczy wciąż były zamglone od snu i nie mogła się zbytnio skupić. Uznała, że ​​nie musi, widząc, że na ulicach było tylko kilku ninja.

W końcu zobaczyła Ibikiego na poligonie. Uniósł brew, widząc jej rozczochrany wygląd i zachichotał. Wystawiła język. Sakura owinęła sakiewkę z bronią wokół uda i odłożyła książki.

— Dlaczego chciałeś, żebym obudziła się tak wcześnie, sensei?

— Po pierwsze, budzisz się teraz codziennie o piątej rano.

Skrzyżowała ramiona i nadąsała się.

— Po drugie, teraz będziesz nosić ciężarki, aby zwiększyć swoją siłę i szybkość.

Ibiki wyciągnął z płaszcza dziewięć ciężarków treningowych. Owinął je wokół jej kostek, ud, talii, nadgarstków i bicepsów.

— Każdy z nich waży trzy kilogramy,  co daje w sumie dwadzieścia siedem kilogramów. Waga będzie wzrastać stopniowo, gdy poprawisz swoje umiejętności i będziesz się starzeć. Nigdy ich nie zdejmuj chyba, że bierzesz prysznic. W tej chwili chcę, żebyś chodziła po Konosze i przyzwyczajała się do nich. — powiedział. Sakura uśmiechnęła się do niego i skinęła głową. Potargał jej krótkie, różowe włosy i wstał: — Wyjeżdżam na misję na około tydzień. Kiedy wrócę, spodziewam się, że te ciężary w ogóle ci nie przeszkadzają.

Zasalutowała.

— Hai, sensei!

Uśmiechnął się i wyszedł z poligonu. Sakura rozluźniła się i poruszyła. Ciężarki nie były aż tak ciężkie, więc nie sądziła, że ​​będą zbytnio przeszkadzać. Zaburczało jej w brzuchu, przerywając tok myśli, więc poszła do wioski, żeby znaleźć coś do jedzenia. Szła ulicami, aby sprawdzić, czy tak wcześnie jest jakiś sprzedawca otwarty, i miała szczęście zdobyć kilka patyków toriniku yakitori na skraju wioski. Z pełnym żołądkiem i determinacją, dalej chodziła. Dwie godziny później, około siódmej rano, podeszła do niej ładna pani z wczoraj.

— Ach, Sakura-chan! Co robisz tak wcześnie?

Sakura wzruszyła ramionami.

— Po prostu spaceruję, proszę pani. A co z tobą?

— Postanowiłam zrobić zakupy wczesnym rankiem. Mniej więcej w tym czasie wychodzą wszystkie świeże produkty. O rany, jak bardzo niegrzecznie z mojej strony, nie przedstawiłam się! Nazywam się Mikoto Uchiha.

Uścisnęła małą dłoń Sakury i zauważyła, jaka była wilgotna. Zauważyła również kropelki potu spływające po czole dziewczyny i szybkie, płytkie oddechy, które umykały jej z ust. Brwi Mikoto zmarszczyły się, gdy zmartwienie wypełniło ją ponownie.

— Mamo, czy tego właśnie szukałaś?

Sakura rozjaśniła się na chłopca, który podszedł do nich dwojga.

— Jonin-san!

Darkest Before DawnOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz