Ajánlás

58 6 0
                                    

Sziasztok!

Most nem sorozatról lenne szó.

Meglepő, mi?

Tudom, tudom sok sorozatot nézek.

De most egy könyvről van szó!!!

Mert igen, néha én is olvasok. Meg szokott esni, oké?

Bár az utóbbi időben többet olvastam,(mivel érdekelt a könyv) azt kívánom bár többször leülnék egy könyvvel a kezemben, nem pedig a telefonnal. Próbálok ezen változtatni, szeretnék is, csak kell egy jó könyv.

Na, amiről most szó van, azt éppen most fejeztem be. Körülbelül 20 perce, szóval tényleg most. (Az a 20 perc, mire ezt felteszem lesz legalább másfél óra, de sebaj.)

A könyv:
Dmitry Glukhovsky - Szürkület

Nekem nagyon tetszett, érdekes volt. Kicsit apokaliptikus beütése van, főleg ahogy közeledünk a vége fele.

Nem az a tipikus fantasy jellegű történet, amit azt hittem szeretek majd könyvben. (Ezt nem úgy értem, hogy nem szeretem a fantasyt, mert igen, csak úgy tűnik, hogy az ilyen jellegű könyveket is. Ez lepett meg.)

Rövid pici összefoglaló, vagy inkább ajánló, mivel nem akarom leírni, hogy miről szól, csak kis ízelítőt adok, és ha érdekel meg kell vennetek a könyvet. *gonosz nevetés*

Adott egy ember.

(Eddig jó, mi? Tudom.)
(Na, innen komolyan.)

Szóval van egy moszkvai fordító, akinek a birtokába jut egy spanyol konkvisztádor, vagyis hódító katona kézirata, egyben története egy igen érdekes Yucatán-félszigeti akciónak.

Ahogy halad a fordítással, az kihatással van az életére, majd még tovább haladunk és a világra is.

A fordító személyes gondolataival, és tapasztalataival ismerkedhetünk meg, emellett bepillantást nyerhetünk az ősi majacivilizáció titkaiba is.

A világban sorra szokatlan dolgok történnek, földrengések pusztítanak. A fordítónk pedig egyedül próbál rájönni, mi is történik a világgal, és mindeközben nem elveszíteni az eszét. Amik történnek vele, és a körülette élő emberekkel, megmagyarázhatatlan dolgok egy kívülálló ember számára, így egyedül próbál megbírkózni a rá akaratlanul bízott információkkal.

Ennyi, többet nem mondok, mert nem akarok nagyon spoilerezni.

Ja, igen, és 1/E-ben, vagyis egyesszám első személyben van írva. Ez azt jelenti, ha valaki úgy létezne wattpadon, hogy ezt még nem tanulta, hogy úgy van leírva, mintha valaki mesélné. Pl: ülök. Nem ő ül, és akkor elképzeljük ülni, hanem én ülök, és te engem képzelsz el. Mármint a karakter, akinek a szemszögéből van írva. Aki jelen esetünkben a fordító.

Nekem egy 2012-es kiadás van meg, az így néz ki:

Nekem egy 2012-es kiadás van meg, az így néz ki:

Oops! Questa immagine non segue le nostre linee guida sui contenuti. Per continuare la pubblicazione, provare a rimuoverlo o caricare un altro.

Bocsi, hogy forgatva van, nem tudom miért így teszi be

Oops! Questa immagine non segue le nostre linee guida sui contenuti. Per continuare la pubblicazione, provare a rimuoverlo o caricare un altro.

Bocsi, hogy forgatva van, nem tudom miért így teszi be. Remélem kivehető a szöveg a hátulján, az eredeti leírás.

Összességében nekem nagyon tetszett, érdekes könyv. Van benne egy pár hátborzongató, és megkérdöjelezhető pillanat, de ezek számomra valahogy csak még élvezhetőbbé tették az egészet.

Nekem és a Szürkületnek, ha lehet ezt így mondani, hosszú a múltunk, ugyanis kb. két éve kezdtem el először olvasni. Aztán egy olyan 3/4 éve előröl kezdtem, de megint félbehagytam. Valahogy nem fogott meg. Majd egy olyan hónapja újra elkezdtem olvasni, és valahogy másképp láttam az egészet, és nagyon tetszett.

Őszintén örülök neki, hogy végül csak elolvastam, de valahogy sajnálom is, hogy vége lett.

De az ember így van a jó könyvekkel, nem?

Ha valakit érdekel, ajánlom. Ez, ami nekem van 3200 Ft volt. Ennyit szerintem simán lehet adni könyvért. Most megnéztem, például a Harry Potter egyik része 3900 Ft-ért cserébe került a házunkba.

Igazából ennyit szerettem volna. Lehet még nem is hallott erről a könyvről senki. Ez esetben remélem valakinek meghoztam a kedvét elolvasni. Nekem tényleg tetszett, és jó szórakozást kívánok hozzá annak, aki úgy dönt elolvassa.

Ui: egyébként spanyolul vannak a fejezet címek. És fent az első oldalt próbáltam nagyon furán lefotózni.

Sziasztok!

Idiots everywhereDove le storie prendono vita. Scoprilo ora