Kapitel 13

70 4 2
                                    

Hej, förlåt för den obehagliga bilden. Men om jag behövde se den ska jag tvinga er se den också. 😁Hur som helst njut av kapitlet. 

                                                               ♕ A v e r y ♕

Jag ligger i min säng och kollar på mobilen och tänker på kvällen innan. Jag har inte kunnat sluta tänka på den härliga och pirrande känslan som jag fick så fort mina läppar nuddade vid Masons. Jag för handen till munnen och drar med tummen lätt över min underläpp. 

Klockan är lite över halv 11 och jag har inte velat gå upp för att möta Mason, även om han högst troligen inte kommer ihåg eller också bara såg kyssen som en obetydlig utmaning, men jag är rädd att jag ska göra allt stelt eller råka säga för mycket.

Efter ytterligare några minuter tar jag mig samman och reser mig ur sängen och tassar bort mot garderoben och drar fram en stor blank svart t-shirt med ett par mjukisshorts till. 

Jag borstar också ut mitt hår så att det inte ser ut som en vildkatt har varit och härjat i mitt hår. Jag går bort till badrummet och borstar tänderna och snabbt ansiktet.

Jag drar ett djupt andetag innan jag öppnar dörren och går ut mot köket. När jag rundar hörnet möts jag av ett tomt kök och andades lättat ut och går för att fixa en kopp te. Jag fyller på med kallt vatten och ställer sedan vattenkannan så att den kan koka upp. 

Under tiden går jag mot kylen och tar fram lite bär som Mason köpte häromdagen och sköljer av dem innan jag lägger dem i en djup skål.

När vattnet kokar upp tar jag fram en kopp och börjar hälla i det rykande vattnet i koppen tillsammans med en Earl gray lemon tepåse.

"Hello you, can you fix me a cup as well?" jag vänder mig om så häftig att det flyger en en droppe vatten ur kannan som landar på min hand vilket får mig att rycka till av smärta. Jag ställer ifrån mig kannan och kollar upp på tjejen som står med armarna lätt i kors över bröstet i öppningen till köket.

Hennes bruna lockiga hår ligger runt henne och hennes bruna ögon betraktar varje rörelse jag gör. Hennes långa och smala kropp som bara skriker: jag är en modell, får mig att vilja gå under jorden och aldrig komma tillbaka. Men vad som inte förvånar mig är att hon har på sig en av Masons tröjor, men mer än det har hon inte på sig; förutom underkläder förstås.

"I'm sorry, who are you?" frågar jag och kollar med rynkade ögonbryn på henne. Jag är inte ens säker på att jag såg henne på festen.

"Oh sorry, I'm Emma, Masons girlfriend" säger hon med ett lekfullt flin. Just då kommer Mason runt hörnet och stannar direkt när han ser mig och Emma. Hans blick går forskande mellan mig och Emma i ett försök att läsa av stämningen.

"Ehm, Av this is Emma, Emma, Avery" säger han och nickar först mot Emma och sedan mot mig. Jag ger Emma ett falskt leende och vänder mig sedan om för att fixa klart mitt te. Det är väl det här jag får bli van vid, nya tjejer varje fredag som tror att det är de viktigaste i Masons liv, ända tills han tröttnar och hittar en ny, mer spännande tjej. Jag suckar för mig själv.

"So babe, what do you want to do today?" frågar Emma bakom mig och jag kan höra hur hon kysser honom ljudligt, nästan som hon vill att jag ska höra.

"Can't we just watch a movie?"Emma mumlar ett ja och dom gå tillsammans ut ur köket och sätter sig i vardagsrummet. Jag tar mina bär och min kopp med te och går ut och bort till mitt rum.

"Av! Come and watch a movie with us!" skriker Mason och jag stannar tvärt vid dörröppningen till mitt rum, jag vänder mig om och går osäker tillbaka. Mason sitter med Emma uppkrupen bredvid sig med en arm över henne. 

The Day We MetWhere stories live. Discover now