Kapitel 12 part 1

71 4 0
                                    


Don't be shy comment what you think 😌

                                                               ♕ A v e r y ♕

Mason kör upp sin bil på skolans parkering och parkerar bilen. Jag spänner av mig bältet och ska precis hoppa ut samtidigt som Mason, men jag lutar mig över till hans sida och tar tag om hans tröja och drar ner honom i bilen igen.

"The fuck Av?" säger han och kollar frågande på mig med rynkade ögonbryn. Jag himlar med ögonen och kollar sedan oroligt ut genom fönster på bilen, ingen har lagt märke till oss än.

"I'm going in first, you can come a minute later or something. I don't want people to think I'm one of your hoes" säger jag och rynkar äcklat på näsan av tanken.

Alla vet vem som har legat med Mason, det är svårt att inte höra dem prata stolt om det i korridorerna. Jag har hört att han inte kommer ihåg hälften av alla tjejernas namn. Så patetiskt.

"Fine" fnyser han som svar och lutar sig bak i sätet och lägger sina vältränade armar i kors över bröstet. Jag gör mig redo för att gå ut, kollar höger och vänster och när kuste är klar öppnar jag snabbt dörren och går snabbt bort från Masons bil in mot de stora dörrarna.

***

Alla på skolan pratade bara om den "stora festen" som vi skulle ha ikväll. Jag vet inte hur den ska blir så stor med tanke på att den är i vår lägenhet, missförstå mig inte nu, lägenheten är väldigt stor. Jag kan bara tänka mig röran som kommer att bli efter, alla muggar som kommer vara slängda överallt, spillda drinkar på soffan. Och Mason kommer vara för bakfull för att kunna ta hand om det, så det kommer få bli jag som städar undan röran.

Jag tar upp mina anteckningsblock och lägger in dem i skåpet tillsammans med min historiebok. Jag stänger skåpet och går mot utgången, jag är redan helt slut och det här var min kortaste dag i veckan.

Jag drar fingrarna genom håret i ett försök att samla mig, men blir störd av ljudet av min ringande mobil. Utan att kolla vem det är svarar jag och trycker mobilen mot örat.

"What?" säger jag och stiger ut den varma solen utanför skolan.

"Oh, someone's in a mood" jag tar ett djupt andetag och försöker att inte låta frestelsen av att lägga på och slippa höra vad Mason har att säga ta över.

"Yeah okay" muttrar jag. Jag kan höra honom skratta hest genom luren vilket bara får mig att vilja lägga på ännu mer.

"Anyways, where are you?" frågar han.

"I'm at the entrance" jag kollar frågande omkring mig ifall han kan vara i närheten.

"Aha, okay can you just go to my car, I'm already here" säger han och jag kan höra honom starta bilen i bakgrunden.

"Okay, bye" jag lägger på och börjar försiktigt gå mot parkeringen. De flesta har fortfarande lektioner, men jag tar inga risker. Smygandes når jag Masons bil och hoppar snabbt in och sjunker långt ner i sätet.

"Drive!" visa skriker jag och kollar med uppspärrade ögon på Mason. Lite chockat kör han ut från skolan.

"Are you going to do this every day?" frågar han och kollar på mig med ena ögonbrynet höjt samtidigt som han rullar ut ur den lilla parkeringsplatsen.

"Yupp, or as long as you have that reputation of yours" säger jag menade och ger honom ett falskt leende som visar hela sin vita tandrad. Han mumlar någon i stil med; Then i guess I have to get used to this. Fast jag hinner inte tänka mer på det förens han trampar på gasen och flyger förbi alla bilar mot vår lägenhet.

Mason vrider om nyckeln i dörren och öppnar dörren. han går in och lämnar dörren öppen till mig. Jag går in och låser dörren efter mig.

"Can you fix the cups? I need to fix the snacks" jag nickar trött och går in i köket där Mason redan har tagit fram de röda muggarna och ställt dem i sina plastpåsar på köksbänken. Jag går fram och tar upp det ena paketet och drar upp påsen och tar ut alla staplade muggar. 

Jag kommer troligen bara att spendera hela festen på mitt rum eller vid soffan och kolla på när alla blir allt mer berusade och när någon tappar kontrollen och börjar dansa på bordet. Efter tidigare erfarenheter så har jag lärt mig att inte dricka, så det känns inte som jag går miste om något.

Jag lägger fram den sista muggen och går med det ut ur köket och ser att Mason har hällt upp tre olika sorters chips i olika skålar och en annan stor skål med popcorn.

"If your done the drink is in the fridge" säger han och slänger sig i soffan och klickar igång Tv:n. Vad det dethär han tvingade mig att hjälpa honom dem? Kunde han inte göra det här utan min hjälp? Ibland undrar jag vad som försiggår inne i den killens huvud. 


Ett kort kapitel bara för att få ut det! förlåt för dålig uppdatering, han inte haft någon motiation, men förhoppnigsvis så kommer del 2 komma snart i helgen!

Love ya Byee  

The Day We MetWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu