Daar komt Jamie binnen. Ze geeft me een knuffel en gaat ook op de bank zitten. 'Maar wat wou je vertellen Lisa?' Vraagt Rob. 'Ik ben zwanger.' Zeg ik. De jongens zijn er stil van en Jamie springt als eerste in de lucht en knuffelt me. 'Gefeliciteerd Lis.' Jamie laat me los. 'Bedankt.' Zeg ik. De jongens komen ook van de bank af, knuffelen me en feliciteren mij. 'Dat betekend 9 maanden geen bier en wijn voor mij.' Lach ik. 'Ik doe wel met je mee.' Zegt Robbie. 'Dat hou jij nooit vol.' Lacht Milo. 'Klopt, ik wou gewoon even aardig zijn.' Lacht Robbie. 'Ik hou dat wel vol.' Zeg ik.
Een paar maanden later, Matthy is al uit het ziekenhuis en je kan al goed mijn buik zien.
Ik word wakker, omdat ik last heb van mijn buik. Ik draai me om en probeer weer verder te slapen. Ik wrijf over mijn buik en voel iets. 'Matthy, word wakker.' Zeg ik enthousiast. Matthy word wakker en ik zit rechtop in bed. 'Wat is er?' Vraagt hij met een octendstem. Ik pak zijn hand en leg hem op mijn buik. 'Het is aan het schoppen.' Zeg ik blij. (Ik noem de baby even het omdat we het geslacht nog niet weten.) Matthy moet lachen en knuffelt me. 'Ik ga naar beneden, ik kan toch niet meer slapen.' Zeg ik. 'Ik ga nog heel even slapen.' Hij draait zich om. 'Welterusten schat.' Ik geef hem een kus op zijn wang. Ik ga naar beneden en Jamie zit op de bank. Ik kijk haar raar aan. 'Ik bleef hier slapen, Koen is even naar boven.' Zegt ze. 'Ah dat verklaard een hoop.' Lach ik. 'Hoe gaat het met de baby.' Ze loopt naar me toe. Ik pak haar hand en leg hem op mijn buik. 'De baby schopt voor de eerste keer.' Zeg ik. Ze knuffelt me en dan komt Koen binnen. 'Oh goedemorgen Lisa.' Zegt Koen. 'Goedemorgen Koen.' Ik maak een kopje thee. 'Willen jullie ook wat drinken?' Vraag ik. 'Doe maar een kopje koffie.' Zegt Koen. 'Ik wil wat water.' Zegt Jamie. Ik maak de koffie voor Koen en pak een glas water voor Jamie.Ik ga naar boven en ga op bed liggen. Matthy ligt nog te slapen dus ik ga aan zijn burea stoel zitten en scroll wat door instagram totdat Matt wakker word. 'Hehe je bent wakker.' Lach ik. 'Hoe laat is het?' Vraagt Matthy. '10 uur.' Lach ik. 'UGHH NOG ZOO VROEG!' Hij legt een kussen op zijn hoofd. 'Matt we moeten namen gaan bedenken voor de baby.' Zeg ik serieus. Na even hebben gepraat zijn er over uit. Als het een jongen word noemen we hem: Daan. En als het een meisje is noemen we haar: Olivia. 'Ik moet trouwens naar de verloskundige.' Zeg ik. 'Moet ik mee?' Vraagt Matthy. 'Ja is goed maar dan moet je wel nu je bed uit komen.' Zeg ik als ik de kledingkast opentrek. Ik gooi wat kleren naar Matthy en hij komt zijn bed uit. Ik kleed me ook om en daarna gaan we naar de auto. 'Matthy en ik zijn naar de verloskundige.' Zeg ik tegen Koen en Jamie. Ze zeggen gedag en we reiden naar het ziekenhuis. 'Wilt u het geslacht weten?' Vraagt de verloskundige. 'Nee maar wilt u het opschrijven en in een envelop stoppen?' Vraag ik. 'Ja tuurlijk.' Ze schrijft het op en geeft mij de envelop. 'Alles is verder prima met de baby.' Zegt ze. We bedanken haar en reiden naar huis.
Matthy ging weer op bed liggen en ik loop naar de woonkamer waar Jamie en Koen nog zitten. 'Hey mag ik wat vragen?' Ik ga op de bank zitten. 'Ja tuurlijk, wat is er?' Vraagt Koen. Jamie zet de televisie op stop en ze kijken mij aan. 'Het geslacht van de baby zit in de envelop, willen jullie het bijhouden. Matthy en ik weten het zelf nog niet.' Ik geef ze de envelop. 'Ja tuurlijk, mogen wij het wel al zien?' Vraagt Jamie. 'Ja tuurlijk.' Ik loop naar de keuken en Koen maakt de envelop open. Ze krijgen een glimlach van oor tot oor. 'Wij gaan wel iets regelen.' Koen en Jamie gaan naar boven.
Oh oh wat gaan die 2 nou weer regelen
JE LEEST
I love you 3000
RomanceIk ben Lisa De Jong, voetbalster bij Barcelona en oranje leeuwinnen. Als mijn zusje (Kate) een voetbal wedstrijd speel kom ik 5 jongens tegen. En daar begint het verhaal!