De volgende octend ben ik als eerste wakker en loop naar beneden. Polly zit bij de achterdeur te blaffen, de deur is open. Ik doe de deur dicht en aai haar even. Ik loop naar de keuken en kijk de hele tijd naar de deur. Ik hoor iemand de trap oplopen. Ik zie een schaduw naar onze kamer lopen. Ik springt naar boven maar de kamerdeur is opslot. 'MATTHY!!' Ik sla op de deur. Ik kijk door het sleutelgat en zie iemand met een mes achter Matthy. 'MATTHYYY!!' Ik blijf de hele tijd zijn naam zeggen en schreeuwen. Ik trap de deur open en er ligt overal bloed..
Ik schrik wakker omdat Matthy mij wakker schud. 'Gaat het?' Vraagt hij. Ik begin te huilen en knuffel hem. 'Het was een nachtmerrie, maak je geen zorgen.' Fluisterd hij. 'Ik ga even een glas water halen.' Ik loop naar beneden om te kijken of de deur opslot zit. Hij zit gelukkig opslot en ik loop weer naar boven. Ik loop de slaapkamer in en doe de deur dicht. Ik ga weer liggen en knuffel Matthy.
3 weken later zijn we weer thuis. Ik heb elke nacht nog nachtmerries en slaap daarom vaak op de bank om Matthy niet wakker te maken.
Ik word zoals elke ochtend wakker op de bank. Ik had vanavond weer een nachtmerrie over Matthy. Ik ga van de bank en zet een kopje koffie. Ik drink mijn koffie op en ga weer op de bank zitten. Ik zet de televisie aan en kijk outer banks. Na 1 uurtje komen de jongens naar beneden. 'Goedemorgen schat.' Matthy komt naast me zitten. 'Waarom sliep je alweer op de bank.' Vraagt Rob. 'Ik draai veel en ik wil Matthy niet wakker maken.' Lieg ik. Ik hoop dat ze het geloven. 'Ik kan ook wel op de bank.' Stelt Matthy voor. 'Nee hoeft niet.' Ik geef hem een kus. De jongens ontbijten en ik kijk mijn serie verder. 'Jongens ik moet straks voetballen.' Zeg ik. 'Wij komen kijken!' Schreeuwen ze. 'Haha ik heb 5 kaartjes voor jullie, ik zal ze even halen.' Ik ren naar boven en haal de kaartjes. Ik geef de jongens hun kaartjes en kleed me aan. 'Jongens ik ga alvast, ik zie jullie straks.' Ik gooi de deur dicht en rei naar het stadion. Ik ben er na 2 uur reiden, ik loop de kleedkamer in en er zijn er al een paar.
We kletsen wat tot dat we het stadion in gaan om de warming up te doen. De fans klappen als wij het stadion inlopen. Wij doen de warming up en ik schiet de keeper in. De wedstrijd gaat beginnen en ik sta spits. (De wedstrijd is van het Nederlands elftal.) We spelen vandaag tegen Griekenland. Wij mogen beginnen en ik speel de bal naar Van de Donck. Ik ren naar voren en Martens en Van de Sanden rennen ook naar voren. De bal vliegt boven mijn hoofd, ik kop hem precies in Martens voeten. Ik ren weer naar voren en ze speelt de bal in mijn voeten. Ik schiet hem maar de keeper slaat de bal weg. Hij rolt over de achterlijn en we krijgen een corner. Groenen neemt hem, ze schiet de bal en hij lant op mijn hoofd. Ik kop hem in de rechterhoek. De meiden knuffelen me en het publiek gaat los.
Na 15 minuten is het rust. Het staat 2-0 en we lopen naar de kleedkamer. Na een pep talk, lopen we weer naar het veld. We gaan weer beginnen. De rest van de wedstrijd is er niks speciaals meer gebeurd, ik heb nog 2 keer gescoord en Martens 2 keer.
We lopen het veld af en doe mijn schone kleren aan. Ik spreek af met de jongens bij ingang 21, de jongens komen aanlopen en we lopen met zijn 6e richting de auto. Opeens komt er een dronken gast. 'Hey schat, je was goed deze wedstrijd.' Hij hangt een arm om heen. 'Blijf van me af.' Ik duw zijn arm weg. 'Waarom schatje, je gaat met mij mee naar huis.' Hij geeft me een knipoog. Matthy duwt hem weg. 'Blijf van haar af!' Zegt hij boos. 'Mijn schatje gaat mee.' Hij loopt op me af. 'Praat niet zo tegen mijn vriendin.' Zegt hij boos. 'Matthy.' Zeg ik. 'Gaat het?' Vraagt hij. 'Ik ben oke, ga maar alvast naar de auto.' Zeg ik tegen de jongens. 'Ja ga maar alvast naar de auto.' Zegt de jongen. 'Wat was dat?' Vraagt Milo boos. 'Ik praat tegen mijn vriendin, jij moet alvast naar de auto.' De jongen pakt mijn arm. 'Jij moet je b*k houden.' Ik geef hem een klap en loop weg. De jongens lopen achter me aan en ik stap de auto in. 'Ik zie jullie thuis.' Ik gooi de auto deur dicht en rei naar huis.
De hele rit ben ik gewoon wat muziek aan het luisteren en aan het meezingen. Als ik thuis aankom zijn de jongens al thuis. Ik duw de deur open, ik stap naar binnen. Ik gooi mijn tas op de grond en ga meteen douche. Op de gang kom ik Koen tegen. 'Ik ga even douche.' Ik doe de badkamer deur opslot en stap de douche in. Even later doe ik de douche uit en sla een handoek om. Ik doe de deur open en loop naar de kamer. Ik doe mijn pyama broekje aan en een trui. Ik loop naar beneden en de jongens zitten op de bank. 'Wij gaan.' De jongens behalve Matthy staan op. 'Ehh oke.' Ze stappen allemaal de auto in en reiden weg. 'Zullen wij een film gaan kijken?' Vraagt Matthy. 'Ja gezellig.' Er word weinig film gekeken denk ik.
JE LEEST
I love you 3000
RomanceIk ben Lisa De Jong, voetbalster bij Barcelona en oranje leeuwinnen. Als mijn zusje (Kate) een voetbal wedstrijd speel kom ik 5 jongens tegen. En daar begint het verhaal!