De ambulance komt en de politie. Ik open de deur en de poltie rent naar de woonkamer. Ze pakken de man op en de ambulance brengt Matthy weg. De andere jongens komen ook aanrennen, ik zit onder het bloed en ze komen binnenrennen. Ik zit op de bank, Koen komt naar me toe en knuffelt me. 'Lisa je zit helemaal onder het bloed.' Zegt Milo. 'Het is niet mijn bloed.' Zeg ik. 'Waar is Matthy?' Koen komt naast me zitten. 'In het ziekenhuis..' Zeg ik zacht. De jongens kijken elkaar aan. 'Ik breng je wel naar het ziekenhuis.' Zegt Koen. 'Ga je maar eerst even wassen.' Ik sta op en ga douche. Even later kom ik naar beneden en ga ik met Koen naar het ziekenhuis. 'Waar kan ik u meehelpen?' Koen en ik lopen samen naar de bali. 'Waar ligt Matthyas het Lam?' vraagt Koen. 'Kamer 149, er mag maar 1 iemand naar binnen.' zegt ze. Koen knikt en we lopen samen naar de lift. 'Ga jij maar naar hem toe.' Zeg ik tegen Koen als we de lift uitlopen. 'Maar jij hebt zijn vriendin, hij wil jou waarschijnlijk als eerste zien.' Ondertussen lopen we naar Matthy's kamer. 'Ik wil gewoon niet naar binnen..' Zeg ik. 'Oké, maar jij gaat na mij naar binnen.' Koen loopt de kamer binnen en ik ga op een stoel zitten, die in de wachtkamer staat. Ik ga wat op mijn telefoon en staar wat dom voor me uit. Er komt een meisje naar me toe, ze heeft ziekenhuis kleren aan. 'Hallo mevrouw, wilt u wat drinken?' Vraagt ze lief. 'Nee bedankt.' Ik geef haar een glimlach. 'Op wie bent u op bezoek?' ze komt tegenover mij zitten. 'Mijn vriendje, Matthyas het Lam. Maar nu is zijn beste vriend binnen.' Zeg ik. We praten nog wat, totdat ze word omgeroepen. 'Ik moet weer aan het werk.' Ze staat op en loopt weg. Ik ga wat op mijn telefoon, maar opeens voel ik een hand op mijn schouder. Ik kijk achter me en daar staat Koen. 'Je mag naar binnen.' Zegt hij. Ik zucht en sta op. 'Hij wou je graag zien.' Koen gaat zitten en ik sta nu recht voor de deur. ik neem diep adem en doe de deur open.
Matthy ligt op bed wat op zijn telefoon te kijken. Hij legt zijn telefoon weg en ik ga op een stoel naast zijn bed zitten. 'Krijg ik geen knuffel.' Zegt hij met puppy ogen. Ik moet ervan lachen en geef hem een knuffel. 'Hoe gaat het?' Vraag ik als ik weer ga zitten op de stoel. 'Ik heb me ooit beter gevoeld.' Zegt hij. 'Het spijt me..' Zeg ik zacht. 'Waarvoor, dat je die gast bijna hebt verm00rd of omdat je mij alleen wou helpen?' Matthy pakt mijn hand vast. 'Ik had nooit bij jullie moeten wonen, ik moest vanaf het begin al zeggen dat ik op mezelf ging wonen.' Ik probeer mijn tranen in te houden. 'Maar dan zouden we nou geen relatie hebben.' Zegt Matthy. 'I ik moet je wat vertellen Matthy.' Ik kijk hem aan. 'Moet ik nou bang zijn.' vraagt hij. 'Ik ben z zwanger.' Ik kijk naar Matthy. Hij krijgt een glimlach op zijn gezicht. 'Hoe weet je dat?' Vraagt hij. 'Ik had buikpijn en ik had hier een zwangerschap test gevraagd.' Zeg ik. 'Dit is geweldig nieuws.' Matthy knuffelt me. 'Ben je niet boos?' Vraag ik. 'Nee natuurlijk niet, ik wou altijd al papa zijn.' Lacht hij. 'Tenzij jij het kind niet wil.' Zegt hij. 'Ik wil het heel graag houden.' Lach ik. Hij knuffeld me weer en dan komt de dokter binnen. 'Zo tezien weet de vader ookal dat jij zwanger bent.' Zegt de dokter. 'Ja klopt.' Lach ik. 'Ik moet je alleen vragen om te vertrekken, het bezoekersuur is voorbij en Matthyas moet rusten.' Ze legt een map neer. Ik geef Matthy nog een kus en loop de kamer uit.
Ik loop weer naar Koen toe. 'Hey hoe was het?' Hij staat op. 'Het was goed gedaan, maar ik moet jullie wat vertellen als we thuis zijn.' Zeg ik. Koen knikt en we lopen naar de auto. We stappen in en Koen reid naar huis. Eenmaal thuis, ik duw de deur open en roep iedereen naar beneden. Ze gaan op de bank zitten en ik ga voor de tv staan. 'Dus ik moet jullie wat vertellen, ik be-' Ik wil het net vertellen, maar dan gaat de deur open.
JE LEEST
I love you 3000
RomanceIk ben Lisa De Jong, voetbalster bij Barcelona en oranje leeuwinnen. Als mijn zusje (Kate) een voetbal wedstrijd speel kom ik 5 jongens tegen. En daar begint het verhaal!