Kapitola Jedenáctá

Když mě Halt vzbudil, byl měsíc přímo nade mnou. Schovala jsem se do keriku, a čekala jsem.

Seděla jsem takhle asi tři hodiny, a pak jsem šla vzbudit Gilana. Prostřídali jsme se, a já jsem šla spinkat.

Ráno mě vzbudila vůně kávy. Rychle jsem se zvedla, pozdravila Halta a Gilana a přisedla k ohni. Musela jsem vypadat strašně, jehličí ve vlasech a na tváři bláto.

,,Jo hned po snídani se dojdu umýt." Řekla jsem.

,,Gilane, Agnes tady máte vaše prevleky." Řekl Halt. Mně podal nazelenalé prosté šaty. Po snídani, jsem se odešla převléct a umýt si obličej k potoku. Pomocí větru jsem si zapletla, vlasy, do kterých jsem si dala květy vlčího máku. Potom jsem došla zpět, a osedlala Angel.

Za chvíli jsme vyjeli, hrad Araluen byl už jen tak den jízdy. Jeli jsme typickým hraničářským tempem. K večeru jsme dojeli na Araluen, mohli jsme se v klidu ubytovat na Hradu, ale ubytovali jsme se v hostinci, abychom nevzbudili podezření. K večeři jsme si dali dušené jehněčí a kávu. Byla sice bez medu, ale ušlo to.

Halt nenápadně poslouchal, a my taky. Jednomu zdejšímu sedláku se zrodila nadpřirozené veliká úroda. Dalšímu zase vyschla a třetímu to rozdupali zvířata. S Gilanem jsme se na sebe podívali, myslel jsme na úplně stejnou věc. Ti sedláci měli určitě dcery, a ty se s Lucasem určitě už setkali.

Potom jsme šli spát.

Ráno mě vzbudilo klepání na dveře. Rychle jsem se zvedla z postele, a šla jsem otevřít. Stal tam GILAN, taky ve svém převleku.

,,Halt chce jít na trh." Řekl Gilan. Já jsem se rychle učesala opláchla si obličej vodou, a šla dole na snídani.

Snídaně proběhla jako včerejší večeře. Potom jsme se vydali na trh.,, Vy tam zůstanete, a podíváte se po něčem divné, a já se vydám na hrad za králem Duncanem."

Jak jsme se podívali na ovce, každý jsme se s Gilanem vydali na druhou stranu tržiště. Když jsem zašla do jedné uličky, koho jsem tam neuviděla. Byl to Lucas, a flirtoval s jakousi holkou. Očekávala jsem, že ta holka bude mít brzy schopnosti.

Vydali se směrem ke stánku s cukrovím. Kývl tam na nějakého tlouštíka. Celou dobu jsem stála u jednoho stánku a pozorovala je. Ten tlouštíka vytáhl nějaký preclík, a dal jim ho, že prý je to pro zamilované. Vzduchu jsem se smála, až jsem se za břicho popadala. Potom se dívka omluvila, že už musí zpět ke stánku. A odešla. Nevěděla jsem co mám dělat, měla jsme na výběr z těchto tří věcí :
1. Pronásledovat tu dívku, a říct jí to
2. Pronásledovat Lucase, a dozvědět se víc.
3. Najít Gilanem, a potom doufat, že Lucase zase najdeme.

Udělala jsem jednu věc, vydala jsem se za Lucasem. Když jsem ho dohnala šel k hospodě. Tam kde jsme spali. Vydal se rovnou do stáje, zůstala jsem venku, a pozorovala ho malou dírkou v dřevěné stěně. Vzal černého valacha a vyjel že stáje. Měla jsem strašnou touhu nasednout na Angel, a vydat se za ním, ale místo toho jsem se vydala najít Gilana. Všechno jsem mu řekla, a vydali jsme se na hrad. Potřebovali jsme se dostat do vnitř, ale nepustili by nás tam.

Vydali jsme se zpět do hospody. Byli jsme u Gilana a Halta na pokoji, když tam vešel Halt. Všechno jsme mu vypověděli. Když jsem se dostala k tomu jak odjel, viděla jsem v Haltove obličeji znepokojení. Teď jsem si uvědomila jakou jsem udělala chybu. Měla jsem ho pronásledovat.

,,Halte," ozvala jsem se. ,,Nemysli si, že chce nějak ublížit kralovi. To by už dávno mohl udělat. Má dost silné schopnosti. On chce nejspíš rozpoutat občanskou válku a hlad. Slyšel si co včera říkali."

,,Slyšel jsem to, ale teď už s tím nic nenaděláme. Je pryč."

,,On možná je, ale vím jak ho najít. Má tady kumpána. On mu pomáhal s tím jedem. Dal jim nějaký speciální preclík."

,,V tom případě bychom ho měli navštívit." Řekl Halt, a udělal ten svůj vlčí úsměv.

První hraničářka, která ovládla živlyKde žijí příběhy. Začni objevovat