18 ~sykkyyn~

652 28 20
                                    


≈Alex Mattson≈
Heräsin kun joku veti peiton pois päältäni, "Olli ei vielä" mumisin. "EN MÄ OO OLLI! YLÖS" Aaron huusi ja pomppi sängyllä, "Aaron anna Aleksin nukkua" Olli sanoo ja nappaa Aaronin syliin. "Ei se haittaa mun oli aikaki herätä" sanon ja menen istumaan sängylle, "no niin ja muutenki me joudutaan lähtee" Olli sanoo. "Ai miks?" Kysyn, "no me lähetään sun vanhemmille siks aikaa ku ne alottaa sitä tallin rakentamista" Olli selittää minulle. "ANTEEKS MINKÄ?!" Huudan, "sä sanoit et talli käy jos saan rahat" Olli sanoo. "no niin mutta saitko sä rahat?!" Kysyn, "no en mä muuten ois sanonu tallista" Olli selittää. "Mut miten?!" Kysyn ihmeissäni, "no sanotaan vaikka että mAgIc" Olli naurahtaa.

Lähdimme vanhemmilleni, "hei muuten miten meinasit sen ratsastuksen opetuksen kaa" kysyn ja ajan pois pihasta. "No ikäluokat tottakai, 6-10 vuotiaat käy talutustunneilla. 11-13 vuotiaat saa valita ottaako taluttajan vai ei ja 13-16 vuotiaat ei tarvii taluttajaa. Ajattelin että parhaiten voin opettaa ihan selästä eli pidän esim maastotunteja missä ite ratsastan, mutta tarvisin taluttajan eli sut. Ja niin sain yhen mukavan 13 vuotiaan tytön tallityöntekijäks, se ei vaatinu palkkaa mutta maksan silti hyvästä työstä" Olli selittää, "sä oot ihana ku tolleen suunnittelet valmiiks" sanon. "En mä oo kaikkee suunnitellu" Olli sanoo, "miten niin?" Kysyn ihmeissäni. "No esim hevoset, varusteet, tuntilistat. tyhmä" Olli sanoo ja naurahtaa, "Aa joo hevoset" sanon.

Pääsemme viimein vanhempieni pihaan, "ihana nähä sun vanhempia" Olli sanoo. "Mira ja Aaron saa seuraa" sanon, "Hä?" Kysyn. "Kato tuolla on punanen auto se tarkottaa että mun serkut on kylässä" selitän, "Aa" Olli sanoo ja nostaa Miran sekä Aaronin pois autosta. Menemme sisälle ja Aaron on jo lähdössä tutkimaan taloa, emme ole kertoneet äidilleni että tulemme. "Aaron elä nyt vielä mee" Olli sanoo, "kuka siellä?" Kuulen äitini sanovan. Olli saa otettua Aaronilta ja Miralta ulkovaatteet pois kun äitini tulee katsomaan että kuka tuli, "ai Aleksi? Ja ei herran tähen Matela?" Äitini sanoo. "Moi" Olli sanoo ja nostaa Miran syliin, "hetkinen.. lapsia?" Äitini sanoo. "Aa joo tässä on Mira ja Aaron" sanon, "onko ne teidän?!" Äitini kysyy. "Ne on Ollin siskon mut Ollin sisko joutuu pariks vuodeks kouluun niin me vahitaan niitä" selitän, "Aa" äitini sanoo iloisena.

Istumme kahvipöydässä isäni, äitini ja Ollin kanssa. "Isii" Mira sanoo, äitini katsoo minua ihmetellen. "Aa joo ne sanoo isi" selitän äidilleni, "niin rakas?" Kysyn Miralta. "Sykkyyn" Mira sanoo ja nostan tämän syliin, "mihin sä Aaronin jätit?" Kysyn. "Se leikkii" Mira sanoo, "okei" vastaan ja juon kahvia.

Lähdimme vanhemmiltani koska Olli joutui tekemään töitä tallin eteen, ostaa hevosia yk emmä mitään hevosista tiedä.

≈Olli Matela≈
Stressasin tosi paljon tallin takia, onneks mulla oli Lina. Se oli käyny meillä hoitamassa meijän hevosia ku olin vielä yläasteella, ihana tyyppi. Kuulen miten ovikello soi, "ihanaa" sanon ja menen avaamaan. "Moii" Lina sanoo ja halaa minua, "hei kiitos ku tulit auttaan" sanon "no tottakai mä tuun" Lina sanoo. "Hei Aleksi voisitko sä viiä Aaronin ja Miran vaikka puistoon sillä välin ku me suunnitellaan, me tarvittais rauhaa" kysyn Aleksilta, "no tottakai" Aleksi sanoo ja menee pukemaan Aaronille ja Miralle ulkovaatteita. Pian nuo ovatkin jo lähteneet.

"Okei eli jos on 6-10 vuotiaita kannattaa kattoo esim shetlanninponit, exmoorinponit, dartmoorinponi ja Gotlanninponit on tosi hyviä sen ikäisille, sitte 11-13 vuotiaat no esim irlannincob, huculponi, haflinger ja konik on hyviä sen ikäisille. Sitte vielä 14-16 vuotiaat ja siitä ylös vois ratsastaa esim appaloosalla, ruotsinpuoliverisellä, paintilla tai issikka" Lina kertoo, "no noi vois olla hyviä heti ku niitä vaan löytyis" sanon. "No sulla on pointti mut eiköhän me löydetä" Lina sanoo, "hei kiitos et autat" sanon ja halaan Linaa.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
599 sanaa
Okei no siis joo valmis:D

The young loveWhere stories live. Discover now