الفصل العاشر
توقفنا عندما كان أكرم يحاول أن يصدر أي صوت ولكن لم يستطع إلي أن اغشي عليه أيضا كانت الساعه تدق ١٢ ظهرا فذهبت جدة أكرم إلي المكتب فطرقت باب المكتب فلم تستمع إلى رد فطرقته مره اخرى ولم تستمع إلى رد ففتحت الباب ووجدت أكرم ونور مغشي عليهم وهناك سائل يخرج من فمهم ووجدت دماء أيضا فنادت جدة أكرم علي الخدم وطلبت من محمد أن يطلب الإسعاف فإتصل محمد بالإسعاف وجاءوا وأخذوهم في مستشفى قريبة نذهب حيث توجد أسماء فكانت أسماء تحاول الاتصال مرارا وتكرارا ولكن لم يجيب أحد ولكن فجأة وجدت من ردت علي الهاتف الخادمه : آلو أسماء : مين معايا مش ده تليفون نور فقالت الخادمه : أه بس حضرتك مين ردت أسماء : أنا صحبتها أسماء طب نور فين ؟ فقالت الخادمه : نور هانم وأكرم بيه تعبم جامد اوي ونزفوا وبيقولوا باين حالت تسمم قالت أسماء : حالة تسمم طب هما في مستشفى اي قالت الخادمه : مستشفى ....... فقالت أسماء : تمام شكرا فقالت الخادمه : العفو يا هانم وأغلقت أسماء المكالمه واتصلت بسارة ورقيه فقالت أسماء : اسمعوا كويس خمس دقائق وأشوفكوا في الكافتريا فقالت ساره : مالك قلقتيني قالت أسماء : لما أشوفك هحكيلك وقفلت وتوجهت نحو الكافتريا فجلست وجاءت كل من ساره ورقيه فقالت ساره : خير في أي فقالت أسماء : اسمعوا كويس إحنا هنسافر لنور قالت رقيه : لي فقالت أسماء : أنا اتصلت بنور احكيلها باللي حصل وإن محمود مهربش لقيت نور بتقول لأكرم انت لي خطفتو لي عملت كده وبعد كده مسمعتش حاجه واتصلت كتير لحد ما ردت واحده بتشتغل هناك فقالت لي إن نور وأكرم باين اتسمموا فقالت ساره : أي طب يلا نقوم نسافر عرفتي المستشفى فين قالت أسماء : أه فقالت رقيه : انتي حسابك معانا بعدين علشان اتصرفتي لوحدك والمفروض بنعمل كل حاجه مع بعض بس دا مش وقت كلام نطمن علي نور ونتكلم فذهبم لكي يأخذوا أجازه فوافق المدير بسبب عذرهم وقالت ساره ماحدث لكامل فقال كامل : خلاص هخلص شغل وهجيلك قالت ساره : وأختك ومامتك خاليك معاهم وخد بالك من نفسك وأغلقت المكالمة وقالت ساره لرقيه : إحنا فاضل كتير قالت رقيه : لا هانت ساعه وهنوصل إنتي ناسيه إن إحنا بقالنا يجي ٣ ساعات في العربيه فقالت أسماء : أنتوا جعانين فقالت رقيه : لا مش جعانه فردت أسماء : انا اسفه بس والله كانت نيتي غير كده فقالت ساره : انا عارفه وعلشان كده مش زعلانه منك بس رقيه واخده علي خاطرها معلش هو أه رقيه مش جعانه بس انا ميته من الجوع فقالت أسماء : خدي كلي بس بجد مش زعلانه فردت ساره : لا ازعل منك ازاي يا مامتي نذهب حيث توجد نور وأكرم في المستشفى ظلت نور داخل غرفة العمليات لمدة ساعه فخرج الطبيب فقالت جدة أكرم : طمني يا دكتور قال الطبيب : السم اللي المدام خدته شديد بس لحسن الحظ مخدتش منه كتير بس هيا حاليا هتفضل تحت المراقبه وهنشوف هيحصل اي أما أكرم ظل لمده أطول وبعد فتره خرج الطبيب وقال: حالته مش كويسه خالص واخد جرعه كبيره أوي دا غير إنه واخد نوعين سم وده مقصر عليه جدا هو حاليا هيفضل في العنايه المركزه وندعيله قالت جدة أكرم : يعني هيفوق امتي؟ فقال الدكتور : هو واخد نوعين سم وده مقصر عليه ومش عارفين هيفوق امتي بس مفيش حاجه بعيده علي ربنا قالت الجده ببكاء : ونعم بالله فجاءوا أصدقاء نور فقالت أسماء: أي اللي حصل يا تيتا فقصت لهم الجده ما حدث وظل الجميع في المستشفى ينتظرون فبعد مرور عدة ساعات وقد حل الليل كان الجميع جالسون وإذ يأتي الدكتور والممرضات يركضون نحو غرفة نور فكانوا جميعا يراقبون الموقف بتوتر ورعب فخرج الطبيب وقال: الحمدلله مدام نور فاقت وهيا حاليا بخير وهننقلها أوضه عاديه فقالت جدة أكرم : طب وأكرم فقال الدكتور : أنا معرفش والله بس إسألي الدكتور المشرف علي الحاله فقالت جدة أكرم: طب نقدر ندخل نشوف نور فقال الدكتور : اه بس متتعبوهاش هيا محتاجه راحه فقالت أسماء: حاضر مش هنتعبها وبعد أن نقلوا نور إلي الغرفة قالت جدة أكرم: معلش يا بنات ممكن أدخل أنا الاول أشوفها فوافقوا جميعا فدخلت جدة أكرم فقالت نور : تيتا أي اللي حصل قالت الجدة : حد كان مسمم أكلك انتي وأكرم وأكرم حالته خطر وهو لسه في العنايه فقالت نور : تيتا أنا لازم أحكيلك حاجه مهمه وقصت ماحدث ردت الجدة : أي أكرم ازاي وهو كان في الفندق وكان مكلمني وهو بيعيط علشان هتتجوزي لا فيه حاجه غلط قالت نور : أنا مش عارفه أصدق حد ولا عارفه أعمل اي فقالت جدة أكرم : ممكن نستني لحد ما أكرم يفوق علشان بيقولوا انه خد نوعين سم أنا مش فاهمه مين اللي عمل كده وليه عمل كده قالت نور : أنا لازم أروح اشوفه فقالت جدة أكرم : مينفعش دلوقتي علشان هو في العنايه المركزه وممنوع حد يدخله خاليكي مرتاحه دلوقتي وبكره يحلها ربنا أه صحابك جم وانا اتصلت بأهلك وعرفتهم وهما جايين فقالت نور : طب خاليهم يدخلوا فخرجت الجده وقالت لاصدقاء نور : ادخلوا هيا عايزاكم فدخلوا فقالت نور : ممكن تحكولي اي اللي حصل يا أسماء فقالت رقيه لنور : أنا هحكيلك فقصت لها ما حدث وقالت اسماء : أنا والله مكنش قصدي اني أخبي أو أعمل حاجه من وراكم بس انا فكرت إني لازم اقول لنور لتعرف من حد وساعتها هتزعل مننا كلنا ردت رقيه: انتي انانيه بس مش هنتخانق دلوقتي علشان نور قالت نور : انتوا متخانقين مع بعض ردت ساره : لا يا حبيبتي بس رقيه واخده علي خاطرها علشان أسماء مقالتش لحد فينا انها كلمتك بس هيتصافوا فقالت نور طب روحوا ناموا علشان جايين من السفر وفضلتوا قاعدين يلا روحوا ارتاحوا فذهبم وظلت نور تفكر وتحسم أمورها حتي غطت في ثبات عميق في صباح اليوم التالي استيقظت نور ودخلت الممرضه تعطي لها الدواء فسألت نور علي أكرم فقالت الممرضه : لسه وضعه حرج وسمعت الدكتور المشرف على حالته قال إنه دخل في غيبوبة قالت نور بصدمه : غيبوبه طب ممكن اشوفه فقالت الممرضه : مش هينفع والله قالت نور : انا لازم اشوفه قولت بالله عليكي خديني ليه وبعد إلحاح قالت الممرضه : ماشي تعالي معايا فقالت نور : لا قوليلي فين الاوضه بس قالت الممرضه: اوضه رقم ٤٦ العنايه المركزه وخالي بالك انتي دلوقتي هتنامي علشان العلاج ده شديد شويه فقالت نور : تمام وذهبت الممرضه ونامت نور من العلاج وبعد قليل دخلت عمة نور واخيها وخطيبته فقالت عمة نور : أخبارك أي دلوقتي يا حبيبتي فقالت نور : أنا بخير يا عمتو وقال سيف : نور انتي بجد كويسه مش حاسه بتعب قالت نور : والله انا كويسه فقالت خطيبة سيف : في اي يا جماعه انتوا بتخوفوها وخلاص هيا كويسه الحمدلله اهي والدكتور قال كده فقالت نور : قوليلهم يا بنتي فقالت عمة نور : طب انا يا حبيبتي هروح الاوضه اللي فيها صحابك انام شويه فقالت نور : ماشي يا عمتو وقالت نور لسيف : خد خطيبتك واقعدوا في الكافتيريا تحت ريحوا شويه فقال سيف : اوك يلا ي رنا فذهبم جميعا وقامت نور وخرجت نحو غرفة أكرم نذهب حيث يوجد المجهولين المجهول ١ : دلوقتي بقي هندخل ممرضه تديله حقنت هوا وكده هيموت نتيجة سكته قلبيه رد المجهول٢ : ليه دخلت نور في اللعبه كان هدفنا أكرم وبس وبعدين لي حطيت نوعين سم المجهول ١ : انا حطيت واحد بس للإتنين بس مش عارف مين اللي حط النوع التاني دا واضح ان فيه حد بيحبه غيرنا المجهول ٢: بس لي بنت اخويا سممتها وهنا ضحك أحمد وقال : وفيها أي مهي لو ماتت انتي كمان هتورثي نصيبها قالت سعاد عمت نور : لا طبعا احنا اتفقنا نخطف محمود وتبعت الرساله من تليفونه وخليت نور تتجوز أكرم وكمان انت اللي حطيت حاجة محمود في درج أكرم وده كنا متفقين عليه أما تقوم تحط سم وهتموتهم أهي الحمدلله بنت اخويا خفت أما أكرم ممكن يموت فقال أحمد: وهو ده اللي انا عايزه هو السبب في انتحار ابويا وخد فلوسي ويرجع يقولي شركت ابوك فلست وخلاني خدام عنده أنا عمري ما هنسي اللي عمله ده ابدا ولازم يموت وكانوا يتحدثون ولم ينتبهوا إلي التي سمعت كل شئ وعلمت بأن عمتها هي من اشتركت في هذه الجرائم ولكن ما لفت انتباه نور أن هناك اتصال جاء لأحمد وقال : تمام اعملي اللي اتفقنا عليه أكرم لازم يموت نذهب حيث غرفة العنايه المركزه التي يوجد بها أكرم دخلت الممرضه ومعها الحقنه وكانت نور تذهب حيث غرفة العنايه المركزه وفجأة.......
يا تري ما الذي سيحدث وهل نور ستنفذ أكرم أم لا سنري في الفصول القادمه من رواية لن أتخلي عنك بقلم نور القاضي ❤️.
أنت تقرأ
رواية لن أتخلي عنك بقلم نور القاضي
General Fictionفي إحدى القري الريفيه حدث :. كانت هناك ابقار تجري وكان صاحبهم يهرول بالحصان لكي يمشي بهم ، وفجأة وجد طفل صغير يبكي وكانت تمشي الأبقار بإتجاه الطفل وستدهسه فأسرع الرجل الي الطفل ، لكي ينقذه فاستطاع الرجل انقاذ الطفل ، ولكن الرجل لم يستطع السيطرة علي...