AMNESIA

51 3 0
                                    


"kau ni manusia jenis apa hah ? binatang ke ? kau pura-pura bodoh ke atau betul mmg kau tak ingat ? ke kau nak aku ingatkan kau balik hah ?" soal yoora kasar mmndg tajam jimin .

"excuse me ? kau panggil aku apa tadi ? b-binatang ?" ulangnya .

"ye , aku panggil kau binatang so what ? kau cakap jela kau ada agenda kan untuk dekat dengan aku semula supaya kau boleh rebut jungmin daripada aku . sebab tu kau bekerja dekat sini ." balas yoora .

jimin teringat akan kejadian tersebut sambil melihat lebam dipipinya akibat ditumbuk oleh wanita itu tadi .

dia mengerutkan dahi .

"apa yang dia maksudkan tadi eh ? jungmin ? agenda untuk dekat dengan dia ? aish siapa dia eh kenapa aku tak kenal dia ? chaeyoung tak cerita pulak dekat aku pasal hal ni . haih ." jimin menyerabutkan rambutnya .

tiba-tiba seseorang menelefonnya .

ianya dari chaeyoung .

"hye sayang , awak dah masuk kerja ?" soalnya mesra .

"yep saya dah masuk . tapi saya nak tanya sesuatu dekat awaklah ."

"hm tanyalah ."

"siapa perempuan bernama momo dengan yoora tu ? kenapa dia tiba-tiba datang mengamuk dekat saya ? dia ada cakap yang kita pernah berjumpa dengan mereka dekat camping . kenapa awak tak beritahu saya apa-apa pasal ni pon ?" soalnya .

"o-ouh hahaha em saya bukannya tknak bagitau awak cuma saya lupa . mereka berdua pernah berjumpa dengan kita kat camping tapi sekejap je . masa tu awak tengah tidur jadi saya taknak kacau , rasanya mereka pernah ternampak awak dalam bilik sebab tu kot ." jelas chaeyoung menipunya .

"ouh tapi perempuan bernama yoora tu , kenapa dia marah sangat dengan saya ? saya ada buat silap ke ?" soalnya lagi .

"kenapa ? dia ada buat apa-apa pada awak ke ?"

"dia cuma tumbuk jela tapi takpayah risaulah sikit jer ni . ni awak tak jawab soalan saya lagi , dia ada kenal saya ke ? tengok dari cara dia bercakap macam dah kenal lama ." sambungnya .

"a-ahh takde papelah tu . dia memang suka burak merapu . lagipon dia pernah ada boyfriend serupa macam awak . mungkin sebab asyik terkenang sampai awak yang kena . em ni awak bekerja dekat hospital mana ? macam mne awak boleh jumpa diorang ?" soal chaeyoung .

"saya rasa saya pergi ke hospital ayah kawan awak , momo sebab saya ada dengar dia panggil appa dekat tuan lama saya ." balasnya .

"o-ouh yeke ? em okaylah mcmtu have a nice day . awak kerja elok-elok ye ? kalau awak terjumpa dengan yoora ke lepasni awak buat bodoh jer dengan dia eh ?" arahnya .

"hm yelah . saya kerja dulu , bye ." balss jimin sebelum menutup panggilan .

chaeyoung dengan geramnya membaling telefonnya diatas katil .

"tak guna ! mcmnelah jimin boleh berjumpa dengan perempuan tu ?! aishhh tak boleh jadi ni . aku kena bagi amaran dekat perempuan tu ." kata chaeyoung sedikit resah .

..............

yoora termenung diluar masih teringat akan kejadian tadi . dia tidak mampu fokus dengan kerjanya kerana memikirkan jimin .

jimin betul-betul sengaja sakitkan hatinya ataupun mmg dia dah lupakannya ? tapi mengapa begitu pula ?

setelah 3 tahun berjauhan tanpa mengetahui sebarang khabar darinya , dengan harapan jimin akan mencarinya namun sebaliknya dia pergi bertemu dengan perempuan lain .

 ʜʏʙʀɪsᴛᴏᴘʜɪʟɪᴀ | ᴊɪᴍɪɴ ғғ {DARK GENRE} Where stories live. Discover now