SEBULAN KEMUDIAN
"yah park jimin , bagi balik kanta besar tu . nanti kalau boss nampak habislah aku !" yoora mengejarnya dari belakang .
"kejarlah kalau dapat !" balasnya cuba berlari sekuat hati yang boleh .
"aishhhhh !"
yoora memandang tangga kecemasan tersebut langsung tersenyum sinis .
dia segera mengikut jalan pintas untuk sampai ke tingkat bawah .
jimin berhenti berlari sebaik sahaja melihat yoora tidak mampu mengejarnya lagi .
dia tersenyum kemenangan .
"nampaknya aku terpaksa simpan kanta niey buat sementara waktu-"
"kau nak bawak benda tu pergi mana hah ? i need that thing , now !" kata yoora tiba-tiba muncul dihadapannya .
"yahh , terkejut tahu tak ? kalau aku ada serangan jantung nanti macam mana ?"
"ada aku kesah ? now give me back ! nanti mati aku kena marah dengan boss tahu tak ?" balas yoora gelisah .
jimin mengangkat tangannya tinggi sambil memegang kanta tersebut .
"ambiklah , capailah kalau boleh . dasar budak pendek ." sinisnya .
yoora memandangnya tajam langsung menggigit lengannya kuat .
"a-arghhhh sakitlah !"
"give me back you lil brat !" jeritnya sambil cuba mencapai kanta tersebut namun jimin mulai hilang imbangan membuatkan badannya jatuh keatas lantai berikutan dengan yoora yang telahpun jatuh diatas badannya .
"ouch , sakitnya....." ujar jimin mengusap kepalanya .
tiba-tiba mata mereka saling bertatapan .
yoora mengebilkan matanya berkali-kali terkejut . dia segera bangun daripada badannya langsung berdiri sambil mengambil kanta ditangan jimin .
"b-budak kecil ! k-kau buat macam ni lagi aku suruh boss berhentikan kau . ugh annoying !" kata yoora sebelum beredar dripada situ meninggalkannya .
"wahh , boss nak berhentikan aku ? im his favourite doctor okay ? pfftt ada hati nak ugut aku macam tu ." balas jimin sedikit tidak berpuas hati .
tiba-tiba seseorang menelefonnya .
"oppa , niey sana niey !"
jimin menggulingkan matanya .
"hm kau nak apa ?" soalnya malas .
"harini sana nak pergi hospital . entah kenapa harini sana rasa demam pulak . harini oppa rawat sana eh ? kalau ada meeting just cancel all the meeting okay ?" kata sana manja .
jimin mengeluh panjang .
mengada pulak minah ni .
"hm okay , nanti datang macam biasa ." balasnya .
"jinjja ?! omo gomawo oppa , saranghae-"
jimin terus menamatkan panggilan tersebut tidak mahu mendengarnya lebih lanjut .
eee geli .
dia dengan malasnya menuju semula kearah bilik kerjanya itu .
..............
yoora memandang jam ditangannya .
nampaknya dah takde patient masuk bilik dia .
dia memandang jungmin yang tertidur diatas sofa itu langsung tersenyum .
YOU ARE READING
ʜʏʙʀɪsᴛᴏᴘʜɪʟɪᴀ | ᴊɪᴍɪɴ ғғ {DARK GENRE}
Fanfic𝖒𝖆𝖒𝖆 𝖎'𝖒 𝖎𝖓 𝖑𝖔𝖛𝖊 𝖜𝖎𝖙𝖍 𝖙𝖍𝖊 𝖈𝖗𝖎𝖒𝖎𝖓𝖆𝖑 - 𝖐𝖆𝖓𝖌 𝖞𝖔𝖔𝖗𝖆