Dengan langkah longlai Adelia menapak masuk ke dalam rumah. Penatnya harini. Meeting dengan supplier yang cerewet. Duit nak cepat, barang hantar lambat. Kalau bukan sebab klien nak bunga dari die, takde aku nak kene hadap supplier gitu. Penat. Sakit otak. Omel Adelia sambil merebahkan badan ke atas tilam. Dikerling jam loceng sebelah katil. 9.17pm.
"Krukkkk" bunyi perut Adelia berbunyi. Aduhh mase ni lah nak lapar. Dengan penatnya, malas betul nak keluar. Kenapalah aku tak pandai masak. Haihh. Nampak gayenya kena keluar jugak lah.
Adelia bangun dengan malasnya. Dibuka pakaianya satu persatu di hadapan cermin. Umm not bad. Patutlah ramai orang nak tackle aku. Hahaha. Dicapai tuala dan berlalu ke bilik mandi._______________
"Fresh orange satu, makan nasi putih, tomyam campur, ayam blackpepper , telur dadar and sayur campur. Tu je" Pesan Adelia. Pelayan beredar setelah mengambil pesanan Adelia.
Adelia membelek telefonnya sementara menunggu pesanannya tiba. Dibuka aplikasi Whatsappnya apabila terdapat 10 notification.
0123456879;
Hi sayang. 6.15pmPukul berapa u nak datang? 6.16pm
Sweetie... 7.46pm
Jadi tak you datang? Mummy tanye ni.. 7.47pm
Busy sangat ke sampai takde mase tengok phone? You meeting ke you dating??? 8.10pm
Sayang.. you nak kene rogol dengan I ke? Reply laa! 8.17pm
Mummy dah siap masak ni. Tunggu you je. Tak jadi bagitau lah! 8.18pm
Hello??? 8.30pm
Lama betul meeting. Ke dah 3 4 round dah? 8.55pm
Call pun tak angkat. Tengah menyedap ke tu? Sangap tergantung siang tadi ke?? 9.12
Tak save number pun boleh tahu sape gerangan yang Ws. Shitt. Boleh pulak tuduh-tuduh aku. Die ingat aku bini die ke? Tapi salah sendiri jugak. Macam manalah boleh lupa janji nak pergi sana malam ni. Hadoih. Pantas Adelia menelefon Adrian.
"Hm. Nak apa? Tak puas ke? Baru cari I?" Belum sempat apa-apa. Terus diserang. Sabar Adel, sabar.
" I takde number Mummy. Tolong say sorry. I busy. Habis meeting lambat. Sampai rumah lupa terus janji nak pergi rumah you. " Malas Adelia nak melayan Adrian. Api jangan balas api. Kang merebak.
Pesanan Adelia sampai. Selesai menghidangkan pesanan Adelia, pelayan lelaki itu mengucapkan "Enjoy your dinner,miss" Adelia hanya mengangguk. Takde mood.
" Ohhh. Kata kat rumah. Enjoy your dinner?? Shit. Ingat I budak ke you nak klentong? I boleh tau lah you kat rumah ke you kat luar." Balas Adrian dengan nada sedikit tinggi.
"Hello... You sape nak marah-marah I, I tak cakap I kat rumah sekarang. And yes betul I kat luar. I had dinner with my sugardaddy. So goodbye!" Endcall. Malas di layan Adrian. Baik makan. Lapar tak boleh tahan-tahan dah. Die perlu topup tenaga. Manetahu terjumpe Adrian yang tertelan sarang tembuan kat mana-mana ajak gaduh, baru ade tenaga nak jerit-jerit kat muka die. Ingat die sape nak marah-marah aku?!.
Selaju die mengomel dalam hati selaju itu jugaklah die makan tanpa menoleh kiri kanan. Angkat kepala pun tidak. Khusyuk makan sehingga die sedar ketika kerusi dihadapannya ditarik. Diangkat kepala nak tengok siapa yang berani serah diri kacau die tengah makan. Dahlah tengah tahan sakit hati kena tuduh macam-macam.
Tersedak Adelia saat melihat orang yang buat die sakit hati terpacak di hadapannya. What the fuck? Muncul dari mane mamat ni. Laju dicapai gelas airnya. Disedut laju. Fuhh. Lega. Dicapai kembali sudu dan garfu dan menyambung makan tanpa menghiraukan Adrian di hadapannya. Entah betul ke tidak tu Adrian. Tetiba boleh muncul.
"You makan macam orang penat sangat. So, betullah you habis tenaga. Bape round tadi.?" Ya Allah mulut mamat ni. Mesti ada insurans, kalau takde insurans mesti tak berani nak cakap macam tu.
Adelia buat tak endah. Dipekakkan telinga. Malas ambil pusing. Lagi pula ni tempat awam. Takkan nak bergaduh di sini.
" You cakap you dengan sugardaddy you. Mana? I nak kenal-kenal juga. Kaya sangat ke? Mana lagi kaya, dia atau I?" Sabarnya sudah habis. Tingg! Bunyi sudu garfu di lepaskan. Perut yang masih lapar dibiarkan. Di capai beg dan mengeluarkan not rm100. Diselit bawah pinggan. Terus angkat kaki menuju ke kereta. Dari ekor mata nampak Adrian turut bangun mengekorinya.
"Adel! I cakap dengan you. I tak habis lagi. You nak kemana?" Sedikit kuat nada Adrian. Bengang sebab tak dilayan mungkin. Padan muka.
"I malas gaduh. I penat. I nak balik" balas Adelia malas. Saat mahu membuka kunci kereta, Adrian merampasnya. Ditarik tangan Adelia ke sebelah pintu penumpang dan ditolaknya Adelia masuk. Adelia terpinga-pinga. What the hell?? Mamat di kena rasuk ke? Adrian masuk ke bahagian pemandu. Dihidupkan enjin dan beredar. Kedua-duanya senyap tanpa sepatah perkataan.
Adelia hanya memerhati jalan. Hampir sejam di dalam kereta yang dipandu tanpa arah. Mamat ni nak bawak aku pegi mana? Main pusing-pusing je ke?? Aku dah penat, mengantuk pulak tu. Aduhh.
"You nak culik i ke? I nak balik lah. I mengantuk. Penat." Ujar Adelia lemah. Bukan Adrian tidak perasan. Sudah lebih 5 kali Adelia menguap. Dikerling jam 11.52pm.
"Rumah you kat mana?" Soal Adrian tanpa memandang wajah Adelia.
"Taman Melati." Jawab Adelia yang semakin mamai.
"Sebelum you tido, you set waze dulu, nanti dah sampai i kejutkan." Suara Adrian sudah kembali kendur. Mungkin kasihan melihat Adelia yang sudah tersengguk-sengguk." Dalam keadaan mamai, Adelia menaip alamatnya sebelum tidur. Dari sini mahu balik rumah, ada 45 minit. Sempat die tidur nyenyak.
Sorry readers lama tak update. Baru nak habis pantang :) takut kalau i update masa pantang, i tak tahan. Kesian suami i kena terkam nanti. ;P Part ni boring sikitkan? Takde cheezy. Wait next part. Kite bagi shedap-shedap :*
YOU ARE READING
Gold Digger High Class.
ChickLitMature. Ada unsur lucah 18sx dan kata-kata kesat. Slow update.