Kalau bukan pasal kerja dia tidak akan menjejakkan kaki ke rumah ini dah. Mungkin dia akan cancel untuk berurusan dengan klien ini. Tapi memikirkan gerangan kliennya. Tambah pula Mummy Aini kawan kepada mamanya. Mampus kalau cancel. Mahu kena pekik.
"Assalamualaikum" jerit Adelia sambil menekan loceng ditepi pagar. Mana orang ni, macam takde je. Kereta Mummy Aini pun tak nampak. Takde orang ke? Monolog Adelia dalam hati sambil jari tak henti-henti menekan loceng. Bosan menekan loceng, Adelia sudah berura-ura mahu beredar. Esok lah datang balik.
Baru Adelia ingin memusingkan badan, pintu rumah terbuka. Kelihatan pembantu rumah Mummy Aini.
" Maaf cik, saya tengah membasuh tadi. Jemput masuk." Ujar pembantu rumah itu sambil meluaskan lagi bukaan pintu. Memberi ruang kepada Adelia untuk menapak masuk."Duduk dulu ya. Saya buatkan air." Belum sempat Adelia bertanya kemana Mummy Aini. Pembantu itu sudah berlalu ke dapur.
Terdengar bunyi derap langkah kaki menuruni tangga. Pantas Adelia berpaling. Sangkanya Mummy Aini rupanyaa mamat sewel ni. Huh. Diketatkan wajahnya. Tak hingin nak bermanis muka dengan mamat ni. Masih terbayang pergaduhan antara mereka sebentar tadi. 😪
"You buat apa kat sini? Dah puas dengan sugardaddy you? Ke tak puas tu yang cari I?" Ujar Adrian sambil melabuhkan punggung di sofa berhadapan dgn Adelia. Baju hoodie besar gedabak. Skinny. Rambut ikat satu. No heavy make up. Simple. Kalau bukan sebab pagi tadi, dia takkan tahu Adelia agak open dan seksi.
Adelia menjeling. Ni kalau aku tarik lidah tu potong buat sup, bagi anjing makan best jugak. Bile bercakap takde yang baik-baik.
"I tanye ni. You buat apa kat rumah I? Kalau setakat nak tayang body you tu. You balik lah. I tak teringin." Soal Adrian sekali lagi. Geram apabila Adelia tidak bercakap dan hanya menjeling. Korek bijik mata tu baru tau. Biar tak payah pandang dah jantan lain.
Fuck! Tak teringin konon. Batang siapa tah yang keras pagi tadi. Tak teringin ye. You waittt!! Adelia tersenyum manis.
"I datang sebab nak jumpa Kak Alia. Pasal event wedding dia tu. Tak settle lagi." Ujar Adelia dengan lembut. Game start!
"Dia takde, ikut mummy and daddy pegi London. You balik la. Nobody at home."
"Oh i see. Patut lah sunyi. I panas la. You tak panas ke? Tadi maid you cakap nak buat air. Lamenya. Sorry if you dont mind..." Adelia membuka hoodienya. Terbeliak bijik mata Adrian dengan tindakkan berani Adelia. Ceh. Ade singlet.
Adrian menelan liur. Singlet pun. Jarang. Jelas nampak puting dari luar. Adelia tidak memakai bra.
"Sorry Ad, I panas." Ujar Adelia sambil bangun menuju ke Adrian. Apa pulak minah ni nak buat. Adrian sudah tidak keruan.
"I dahaga lah. Boleh I mintak air?" Ujar Adelia sambil duduk di sisi Adrian. Rapat. Adrian menelan liur buat kali kedua. Nakal. Asyik Adrian melihat dada Adelia yang bergesel di lengan nya. Lembut.
"Hey. You dengar tak. I nak air" rengek Adelia sedikit manja. Ditekan dadanya ke lengan Adrian. Ceh tak teringin konon.
Adrian memandang wajah Adelia. Senyum nakal dibibir. You cari pasal dengan I ya sweety.
" You naughty girl. You memang sengaja meminta kan? See? Dah terpacak ni." Ujar Adrian berbisik lembut di cuping telinga Adelia. Diambil tangan Adelia lalu diletakkan di atas bonggolan celah pehanya.
Laju Adelia menarik tangan nya Sebelum bangun menjauhi Adrian. Senyuman mengejek dihadiahkan buat Adrian.
"Tadi ade orang cakap tak teringin. Haha. Mulut je la cakap. Tapi badan nak. 😂" Dia menyarungkan hoodienya ke badan. Tak boleh tayang lame-lame. Kang kene ngap.
"You memang sengajakan? Saje nak sakitkan hati I. Okey look, I mintak maaf. I tahu I salah. I tak patut maki you pagi tadi." Ujar Adrian malas memanjangkan pergaduhan. Makin dia marah, makin dia maki. Dia yang terasa sakit. Sakit melihat Adelia yang bersahaja. Tak lut dek makian.
"Okay. I pun malas nak gaduh. You pun anak kawan my mum. Okayy.. dah mummy you takde. I nak balik lah. Dah lewat ni." Ujar Adelia sambil bangun melangkah ke pintu utama. Dah takde orang. Nampaknya lambat lagilah kerjanya boleh settle.
"Okay. Sorry. Mummy lupa lahtu kut. So, you datang sini naik ape. Tak nampak pun kereta you." Ujar Adrian yang masih setia mengekori Adelia.
"Haah la. I datang naik grab tadi. Malas nak drive. Penat." Ujar Adelia. Semasa menuturkan perkataan penat itu, keningnya diangkat. 😏 Penat kehabisan air lahtu.
"Oh kejap. I hantar you balik. Lagipun, I memang nak keluar ni. Jom" Ajak Adrian setelah memakai kasut. Di tarik tangan Adelia ke arah kereta Honda Civic nya.
Adelia mengerut dahi. 'ni dah kenapa tarik-tarik tangan aku. Macam lah aku nak lari. Ok apa dia hantar boleh jimat sikit.'
"Kerut dahi apa lagi. masuklah cepat. 🙄" Ujar Adrian yang sudah membuka pintu untuk Adelia. Tangan Adelia dilepaskan. Setelah Adelia masuk. Dia menutup pintu dengan cermat kemudian barulah dia masuk kebahagian pemandu. Enjin dihidupkan sebelum memulakan perjalanan. Adelia hanya diam sambil memandang ke luar tingkap.
'Kejap okay kejap tak. Kejap sweet, kejap sewel. Dasar mamat sewel.' Kutuk Adelia di dalam hati.
"So you ada nak pegi mana-mana ke lepas ni?" Soal Adrian memecahkan kesunyian.
"I nak keluar kejap lagi dengan kawan, balik rumah tukar baju then i keluar lah semula. Kenapa?" Soal Adelia melayan. Bosan jugak tengok pokok kat luar tu. Takde function. Baik layan abang hensem ni. 😍 Eh, baru kejap tadi kutuk, ni dah puji pulak.
"I join boleh? I pun bosan lah. Takde siapa yang free nak teman I" tanya Adrian mencuba nasib.
"You tak kesah ke? Kawan I laki la." Soal Adelia kembali. Mintak-mintaklah dia tak jadi nak ikut.
"No. I tak kesah. So boleh kan?" Soal Adrian teruja. Laki mana pulak lah ni. Takpe, nanti aku tengok sendiri.
"Oookay. So kite pergi terus jela. Tak payah lah tukar baju. I takut you tak tahan then terkam I. Kesian pulak kawan I tunggu lama nanti." Ujar Adelia bersahaja. Sudah terbayang apa bakal terjadi kalau di bawa pulang Adrian ke rumahnya.
"Okay, so ke mane kite, sweety?" Soal Adrian ingin mengetahui destinasi mereka.
"Bukit Bintang"
YOU ARE READING
Gold Digger High Class.
ChickLitMature. Ada unsur lucah 18sx dan kata-kata kesat. Slow update.