Langkah kakinya laju menuju ke Starbuck di lapangan terbang tersebut. Entah di mana silapnya, dia dirempuh seseorang sehinggakan dia jatuh terduduk.
"Aww, sakitnya bontot aku" ujar Adelia sambil mengosok punggungnya. Sapelah yang langgar aku ni. Buta ke?
"Itulah kalau jalan tak pandang kiri kanan." Sinis nada suara itu menyapa gegendang telinganya. Laju Adelia mendongak apabila menyedari orang yang melanggarnya masih terpacak di situ. High heels 4 inch, jean skirt atas lutut, and baby shirt. Muka? Tak lah lawa mane pun, aku lagi lawa.
"Oh. Kalau you yang jalan pandang kiri kanan sangat tu. Mestilah nampak I nak lalu kan? So why langgar jugak? Konon nak salahkan I sorang. Huh" Balas Adelia tidak mahu mengalah sambil cuba untuk berdiri. Malu juga bila dia berjaya menarik perhatian orang ramai. Tidak berjaya, pinggang dan pinggulnya terlalu sakit. Huarghhh!! Mamaaaa. Tulang bontot Adel patah.
"Dah ini memang laluan I, why I kena stop untuk bagi you lalu? You bukan sape-sape pun" balas perempuan itu. Baru saja Adelia ingin membalas kata-kata minah kerek itu. Telefonnya berbunyi. Laju Adelia menjawab bila melihat nama pemanggil.
" Hello, you kat mana? Dah lame I tunggu tau tak?" Serang suara di belah sana. Adelia mengeluh. Tak menyabar betul.
"I kat lobby, you datang sini lah. I tak boleh jalan ni" adu Adelia. Tut. Terus talian di matikan. Terkedu sekejap Adelia. Chet, tutup gitu je. Huh.
"Wah panggil back up nampak" Lah tak blah lagi minah ni.
" Suka hati lah. Yang you ni, sibuk kat sini buat apa lagi. Dah taknak minta maaf, berambus je la." Halau Adelia sedikit kasar. Sudah tidak peduli mata yang memandang. Geram.
" I nak you mintak maaf dengan I. " Ujar minah kerek itu dengan berlagak. Jatuh rahang Adelia mendengarnya. Apa pasal aku pulak yang kena mintak maaf ni.
"Hei baby, kenapa ni? " Adrian datang lalu cuba tolong menarik Adelia untuk berdiri.
"Aww. Sakit. Tak boleh bangun" Adu Adelia sedikit merengek. Di lihat Adrian sangat sempoi hanya mengenakan tshirt dan jeans. Oh, kau tinggal aku lama-lama pergi bercuti ye. Kurang asam.
" Kenapa sampai macam ni huh baby? " Soal Adrian kali kedua apabila Adelia tidak menjawab.
" Ehemm. Thats girl langgar I" Adelia merollingkan mata. Yaa ampun bila lah dia ni nak berambus. Aku malas nak bergaduh ni.
" Oh I see, so sorry madam. My baby was careless. " Ujar Adrian sambil terus mengangkat Adelia. Laju Adelia memeluk bahu Adrian. Malu di ketepikan.
" You ni, I still miss okay. Still single and available. By the way, I Farah." Ujar perempuan itu yang memperkenalkan diri sebagai Farah sambil menghulur tangan. Bodoh ke bengap minah ni. Dah nampak Ad tengah dukung aku ni, mane nak boleh salam ko. Dengan aku kemain marah-marah. Ad datang terus tukar jadi kucing parsi. Ni Adelia lah. Ko tengok ni.
" Daddy, im hurt. Hmm. Jom lah balik" ujar Adelia sambil memegang pipi Adrian. Telan air liur Adrian dibuatnya. Adrian tersenyum kekok. Faham tindakan tiba-tiba Adelia itu.
" Okay baby. Lets go. Daddy pun rindu nak gomol- gomol you dah ni. Err sorry madam ehh miss, got to go. Bye" ujar Adrian seraya berlalu pergi. Adelia sempat menjelir lidah kepada Farah. Bertambah mencuka wajah Farah yang ditinggalkan begitu saja.
"You ni kan sweety, I tau lah you tak sabar nak jumpa I. Rindukan I. Tak payah lah laju-laju tergesa-gesa sampai langgar orang. Tengok lah apa jadi? You jugak yang sakit." Sambil berjalan menuju ke kereta Adrian membebel. Adelia sudah mengeluh. Bosan.
" Melepaslah I malam ni, I ingat dah lama tak jumpa ni, dapat lah. Ni you sakit macam ni, kena cari yang lain lah. Dah lama bil air tertunggak."
Adelia menampar dada Adrian. Aku sakit-sakit ni, itu yang dia fikir. Kurang asam! Dah lah entah ke mana hilang, pastu sampai-sampai call aku suruh pick up. Sebab die lah tulang bontot aku retak ni. Takpe-takpe. Ade ubi ade batas, takpayah tunggu esok, harini juga aku balas!
Adrian menyuruh Adelia membuka kunci kereta, dibuka pintu belah penumpang dan diletakkan Adelia dengan perlahan. Yela letak laju-laju kang menjerit pulak. Kemudian, ditinggalkan Adelia sendirian sebelum masuk semula ke dalam lapangan terbang tersebut. Tergamam seketika Adelia apabila ditinggalkan tanpa sepatah kata. Ehh mamat ni, blaa camtu je?
Adelia berfikir untuk menunggu atau terus balik? Tapi kenapa dia letak aku belah sini? Mesti lah dia nak bawak kan? Habistu dia pergi mana tu?
Adelia memandang ke pintu masuk lapangan terbang tersebut. Matanya menangkap figura Adrian bersama seorang gadis sedang berborak. Di tangan Adrian terdapat bagasi sederhana besar. Ohh, ambik beg rupanya.
"Ehh ni bukan ke perempuan tadi? Ceh, tinggal aku semata-mata nak ngorat pompuan tu rupanya." Adelia mencebik bibir tatkala melihat Farah menghulurkan kad kepada Adrian. Dah nama pun laki, perempuan sexy sikit pun dah gelabah biawak. Siap kau!
Adelia mencabut bajunya, hanya tinggal singlet putih jarang. Jika dilihat betul-betul, boleh nampak putingnya. Telefon dicapai, membuka Instagram.
"Sementara tunggu die jual minyak, baik layan Ig" ralit Adelia melihat telefon bimbitnya, seketika dicuit ke atas, sekejap pula dicuit ke bawah sehinggakan dia tidak sedar Adrian sudah tiba di kereta.
Adrian membuka pintu belakang dan meletakkan bagasinya sebelum meloloskan diri di tempat pemandu.
" Sorry, I ambik beg tadi. So, where we go?" Soal Adrian seraya memandang ke arah Adelia. Gulp. Telan air liurnya melihat keadaan gadis itu.
"Home" Jawab Adelia tanpa memandang muka Adrian. Sedikit pun dia tidak menoleh.
"Yes. It will be my home. Such a sexy girl. Make me wanna eat you badly. Ni your boobs, I akan gigit biar merah-merah. Baru you tak boleh nak tayang-tayang macam ni dah. " Ujar Adrian sambil meramas geram tetek milik Adelia sambil terus memecut laju. Giliran Adelia menelan liur. Mampus. Perangkap makan diri. 😰 Tangan Adrian didadanya hanya dibiarkan. Tachood. 😅
- Sorry sebab tak sempat nak update 14hb baruni. Struggle ye jadi mama muda ni. Sorry sbb tak tepati janji. 🙏🏻🙏🏻
YOU ARE READING
Gold Digger High Class.
ChickLitMature. Ada unsur lucah 18sx dan kata-kata kesat. Slow update.