BAB 13

103 18 0
                                    

Wonyoung p.o.v

    " Heh stupid man. Ingat aku tak tahu korang punca semua ni berlaku? Kenapa korang buat macam ni kat Mafia JYP? Takde mafia lain kau nak buat ke?" Soal wonyoung. Tangannya terikat di belakang dengan ketat. Macam yang dirancang dan dijangka, diaorang ni memang bodoh sikit dalam bab macam ni. Senang kena tipu. Sekarang tugas wonyoung alihkan perhatian stray kids yang berada di sini sebab ahli izone, got7, day6 dan ateez perlu selamatkan yang lain dulu.

     " Stupid? Kau sedar tak kau yang stupid sampai kena ikat kat sini?" Soal Jeongin balik. Wonyoung tergelak sinis. Senyuman sinis turut diukir.

    " Hahaha... Aku tak stupid diikat kat sini. Aku nak tahu apa sebab kau menganggu ketenteraman mafia kitaorang sekarang ni? Arahan X1 ke? Wanna one? Atau Cj tak guna tu? " Soal Wonyoung semula. Dia memang nak tahu sebab stray kids buat perangai macam orang gila main culik dan hilangkan ingatan ni.

   " Heh. Satu kau kena tahu pasal stray kids, kitaorang tak bekerja untuk orang. Orang bekerja dengan kitaorang. Cj? Kitaorang tak kenal mafia tu. Sorry.. X1 dan Wanna One. Ya. Kitaorang tahu pasal dua mafia tu. Musuh terbesar Mafia Izone. Sebab kerana mafia tu, sakura, hyewon, nako dan hitomi terpisah dengan mafia izone yang lain." Jawab Hyunjin bagi pihak mereka.

    " Oh, soalan pertama tu rasanya tak payah jawab pun takpe kan.. Tapi takpelah, sebab kau tak boleh buat apa-apa, kitaorang bagitahu kau kenapa kitaorang kacau ketenteraman kau tu. Semuanya sebab korang. Mafia Izone!" Mata wonyoung terbeliak mendengar sebab kenapa mereka menculik ahli Mafia JYP.

    " Wae? Kitaorang tak pernah kenal korang pun.. Apahal tiba-tiba kitaorang yang bersalah? Gila ke?" Soal wonyoung lagi. Stray kids tertawa mengejek. Dah agak wonyoung takkan mengetahui mereka.

    " Sebelum kitaorang jawab dengan lebih lanjut, kenal Christopher Bang, Rhino Lee, Lewis Seo, Sam Hwang, Peter Han, Yongbok Lee, Sky Kim dan Bob Yang?" Chan menyoal wonyoung kembali. Maknae Izone tu mengerutkan dahinya cuba berfikir di mana dia pernah mendengar nama tu. Secara tiba-tiba dia teringat akan sesuatu.

   " Wait kalau korang orangnya.. Bukan ke dulu korang terperangkap dalam bangunan tu? Macam mana korang boleh..." Kata-kata wonyoung tergantung. Dia ingat kejadian dulu. Ketika izone menyelamatkan sekumpulan perempuan yang terperangkap dalam bangunan bersama sekumpulan Mafia. Bangunan tu berakhir dengan dibakar apabila semua mangsa selamat dikeluarkan.

    " Ya. Jang Wonyoung. Or should I call Vicky Jang? Kitaorang dapat keluar dari bangunan tu. Walaupun dengan luka yang agak teruk. Kau tahu apa? Salah seorang ahli kitaorang terperangkap dalam bangunan tu. Nama dia Kim Woojin. Jacob Kim. Masih dalam ingatan kitaorang macam mana dia korbankan diri dia untuk selamatkan kitaorang! Jadi, bila kitaorang dapat tahu siapa korang, kitaorang mula buat plan untuk hancurkan korang. Jadi, tak salahkan kalau kitaorang bunuh orang yang korang sayang?" Baru wonyoung nampak siapa mereka sebenarnya, ingatkan biasa-biasa je, rupa-rupanya mereka lain. Mereka bukan seperti yang Izone sangkakan.

------

Izone p.o.v

    " Seriuslah? Aku betul-betul ingat lelaki yang kita dah bakar tu dah mati semuanya. Kan polis tak jumpa rangka? Aku ingat semua dah jadi abu." Bisik Eunbi perlahan di depan pintu bilik yang dihuni oleh wonyoung dan stray kids tadi. Yang lain semua dah selamat. Izone tinggal di depan ini kerana nak dengar segalanya sebab kenapa stray kids serang mafia mereka.

    " Tapi kita kena bagitahu diaorang. It's not our fault. Cj yang paksa kita bakar sebab masa tu kita masih bawah cj. Kita kena ikut arahan je.. Diaorang tak tahu betapa bersalahnya kita sebab ikut arahan cj tak guna tu." Balas Chaeyeon perlahan. 

    " Kau rasa diaorang akan percayakan kita lah? Kalau kita bagitahu diaorang, kita pindah ke JYP selepas bunuh salah seorang ahli diaorang, kau rasa diaorang akan percayalah? Hah?" Soal Chaewon semula. 

    " Dah jangan bergaduh. Kita kena selamatkan wonyoung sekarang!" Wooyoung muncul dan terus menendang pintu bilik itu. Semua yang berada di dalam bilik itu terkejut. Wonyoung memandang abangnya dan ahli izone yang membawa senjata masing-masing.

    " Mafia Skz, kamu ditahan atas kesalaha menculik dan cubaan membunuh. Letakkan senjata kamu dan menyerah diri." Wooyoung menjerit. Dah macam polis dah. Padahal dia hanya sekadar pemilik pusat latihan Ateez je. Ahli stray kids mengangguk dan menurut arahan. Mereka diberkas oleh polis yang berada di sana. Satu persatu ahli diberkas dan dibawa keluar.

    " Wony, gwenchana?" Soal Eunbi perlahan. Wonyoung mengangguk sebelum menutup mukanya. Dia menangis perlahan.

    " I want to stop. Wony tak nak buat macam ni lagi. Selama ni, kita tak pernah tahu kita dah bunuh orang dalam senyap, unnie! Kita bersalah!" Jerit wonyoung. Namun tak terlalu kuat. Tapi itu dah cukup membuat stray kids memandang ke arah mereka.

    " Wony dah tu.. Korang tak salah dalam hal ni kan? Semua atas arahan cj tak guna tu kan? Kitaorang ateez senyap-senyap siasat pasal ni. Memang cj bersalah dalam hal ni. Mafia bawah cj akan dibebaskan manakala ketua cj tu akan ditangkap dan akan diadili untuk hukuman yang setimpal." Pujuk wooyoung sebelum memeluk adiknya itu. 

    " Abang..." Wonyoung masih menangis. Tangannya dah dibebaskan daripada ikatan namun dia masih duduk di kerusi itu. Eunbi menghela nafas perlahan sebelum berjalan ke arah chan yang dah digari oleh polis. Dia menahan polis itu.

    " I'm sorry. Sebab kehilangan ahli korang. Kitaorang tak patut dengar cakap Ketua cj masa tu. Really sorry..." Ucap Eunbi perlahan. Chan tersenyum sinis.

    " Kitaorang takkan lepaskan korang. Maaf korang takkan dapat hidupkan dia balik. You will see eunbi. After we release, we'll find you and izone again. Kami akan balas dendam atas apa yang korang dah buat kat kitaorang." Ucap chan dingin sebelum dia dibawa ke dalam kereta polis untuk siasatan. Eunbi memandang ke arah seonghwa.

    " Hwa, korang siasat kat mana ketua cj kan? Bagi alamat rumah dia." Arah Eunbi. Seonghwa mengangguk dan menghantar alamat rumah ketua cj kepada eunbi. Eunbi tersenyum senget memandang alamat itu. Sebelum polis tangkap dia, mereka kena ke sana dulu.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.

.


MAFIAWhere stories live. Discover now