Eunbi p.o.v
" Chae macam mana?" Suara Nayeon di belakang Eunbi menyedarkan gadis itu dari lamunannya. Dia memandang Chaewon yang terlena di bilik tidurnya.
" Jiwoo kata keadaan dia makin stabil. Tak lama lagi bolehlah buat misi semula..." Balas Eunbi perlahan. Terkejut dia masa mereka semua balik lepas misi dijalankan. Chaewon pengsan dengan tangannya belumuran darah. Ingat darah orang yang dibunuhnya. Sekali darah sendiri. Dahlah masa tu ejen yang selalu jadi doktor mereka, Rima dekat Jepun. Nasib Jiwoo boleh rawat Chaewon. Kalau tak, rasanya mereka perlu panggil ejen sungjin yang sedang berehat sekarang.
" Malam ni ada misi lagi. Drug. Papa hantar Tomi, Chaeyeon dengan Chaewon. Tapi disebabkan Chaewon cedera, jadi Wony akan gantikan. Unnie dengan Yeji sepatutnya ikut juga malam ni tapi Unnie ada hal tiba-tiba yang tak dapat elakkan. Jadi, eun ganti okey? Jadi leader mereka. Unnie nak kena pergi dah ni... Hati-hati untuk malam ni Eun.... Papa kata kemungkinan besar dealernya adalah stray kids." Kata Nayeon perlahan sebelum dia menghilang. Eunbi berfikir tentang perkataan Nayeon sebelum memandang Chaewon semula.
" Kalau stray kids, perlu ke aku balas apa yang Felix buat kat chaewon kepada ahli diaorang? Hmm.... Kena buat keputusan susah ni...." Bisik Eunbi perlahan sebelum berlalu dari situ. Jiwoo di dalam bilik melihat keadaan Chaewon pada hari itu. Chaewon nampaknya masih belum bangun dari pengsannya.
---------
Malam itu,
Minju p.o.v
" Aidan, Anna... Let's sleep. It's getting late now..." Ajak Minju dengan suara lembut melihat dua anak kembar yang masih bermain dengan telefon mereka. Aidan dan Anna mengangguk. Telefon diletakkan di atas meja. Mereka berdua melompat ke atas katil dan berbaring di tempat masing-masing.
" Mummy Minju, where Mummy Chaewon? We miss her but we doesn't see her today..." Soal Anna perlahan. Minju tersenyum kecil sebelum mengusap rambut coklat muda milik Anna.
" Mummy Chaewon need to rest today. Tomorow, we will see her together okay? Good girl... Good night sweetie. Sweet dream." Minju mencium dahi kedua-dua kanak-kanak itu sebelum meninggalkan mereka berdua. Ketika dia turun, Chaeyeon, Hitomi, Wonyoung, Yeji dan Eunbi dah bersedia untuk bertolak. Mereka membawa beberapa beg bimbit bewarna hitam.
" Malam ni drugs?" Soal Minju perlahan pada Wonyoung. Gadis tinggi itu mengangguk perlahan. Mereka semua kena pakai baju kalis peluru hari ni. Apa yang jadi kat Chaewon mungkin boleh berulang dan mungkin jadi lagi teruk dari kecederaan Chaewon sekarang.
" Aidan dengan Anna dah tidur?" Soal Eunbi perlahan. Dia memang akan tanya tentang dua orang kanak-kanak itu sebelum pergi bertugas. Minju mengangguk perlahan. Setelah mereka semua bersiap dan barang pun sudah cukup, mereka mula bergerak ke destinasi yang dijadikan tempat perjumpaan. Minju melihat dari pintu mansion.
" Semoga berjaya...."
Eunbi p.o.v
" Ni ke tempatnya? Macam takde orang je... Betul ke kat sini?" Soal Yeji yang memandu perlahan. Eunbi memandang ke arah gambar yang dihantar di telefonnya dan kemudian ke depan semula. Betullah tempat yang sama.
" Betullah kat sini. Jom keluar. Yeji tunggu dalam kereta. Kalau apa-apa jadi, kita perlu keluar dari sini dengan cepat." Arah Eunbi. Yeji mengangguk faham. Ketika mereka keluar kereta, ada sebuah keretas berhenti di depan kereta mereka. Keluarlah Chan, Jeongin, Yeonjun, Seungkwan dan Han. Mereka bersedia dengan duit yang akan digunakan untuk membeli dadah dari Mafia JYP.
" Nampaknya Seventeen dan Txt dah mengkhianati Mafia Hybe dan bekerja dengan Stray kids sekarang... Takde semangat setia betul..." Kutuk Hitomi perlahan namun boleh didengari oleh semua lelaki yang datang pada hari itu.
" Nampaknya Ya. Gaji tinggi siapa yang tak nak kan? Kalau aku bagi kau duit berjuta, kau mesti nak kan?" Balas Yeonjun pada kata-kata Hitomi. Hitomi hanya menjulingkan mata tanda menyampah.
" Mana duitnya? Barangnya ada kat sini. Cepat sikit. Kitaorang tak nak lama-lama kat sini..." Soal Chaeyeon dengan suara datar. Han melontarkan satu beg bimbit kepada mereka. Wonyoung membuka beg itu dan mengangguk. Dalamnya isi duit dan amaunnya cukup. Empat beg bimbit yang berisi dadah itu diserahkan kepada Chan dan Jeongin.
" Kenapa agaknya tiba-tiba je Mafia JYP betray polis ye? Dah tak bekerjasama dengan polis lagi? Kenapa?" Baru je mereka nak memasuki kereta, soalan Seungkwan mengehentikan kaki mereka semua.
" Semua sebab rasuah yang diambil ketika sidang mahkamah diadakan. Jangan harap kitaorang akan bekerja dengan pegawai polis atau lawyer lagi lepas ni... Oh ye, aku lupa." Eunbi mengeluarkan pistol dari dalam kocek dan ditembak dengan tepat di kaki Chan. Chan terjatuh namun sempat ditahan oleh Yeonjun. Mereka semua nampak terkejut dengan tindakan Eunbi.
" Jangan marah. Itu hanya balasan apa yang dilakukan ahli kau kepada Chaewon." Sambung Eunbi lagi sebelum masuk ke dalam kereta. Tanpa sempat apa-apa dilakukan oleh lelaki-lelaki itu, kereta yang dipandu Yeji telah pun hilang dari pandangan mereka.
Chan p.o.v
" Jadi, Chaewon mungkin masih tak sedarkan diri sampai sekarang? Bijak Eun... Kau tak dapat balas kat Felix, kau balas kat aku. Tunggu balasan dari Stray Kids Izone...." Bisik Chan dengan suara agak menyeramkan. Mereka kena balik markas segera. Darah semakin banyak keluar akibat tembakan Eunbi. Tembakan yang penuh dengan kemarahan akibat Chaewon ditikam.
" Macam mana dengan Mafia The Boyz? Dapat pujuk mereka untuk sertai kita?" Soal Chan pada yeonjun perlahan. Yeonjun yang duduk di sebelah Seungkwan yang sedang memandu mengangguk.
" Dapat. Tapi rasanya kita tak boleh bagi mereka masuk group kita Hyung. Mereka sbeenarnya ada hubungan dengan Mafia Izone. Mafia Loona pun sama. Agak bahaya kalau mereka dedahkan rancangan utama kita pada Izone." Beritahu Yeonjun. Chan mengangguk faham. Fahamlah dia macam mana Izone boleh tahu mereka ada di Itali. Senyap-senyap je Mafia The Boyz buat kerja mereka.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
YOU ARE READING
MAFIA
De TodoTAJUK LAMA- THE BODYGUARD PERPINDAHAN IZONE OT8 KE SEBUAH SEKOLAH TELAH MEMBUATKAN BANYAK BENDA TERJADI. ANTARANYA IALAH PERJUMPAAN KEMBALI DENGAN 4 AHLI IZONE MEREKA YANG TELAH MENGHILANGKAN DIRI DALAM SEBUAH MISI. SAKURA, HYEWON, NAKO DAN HITOMI...