Izone p.o.v
" Sampai pun Korea akhirnya... Sakitnya badan... Unnie siapa jemput kita?" Soal Chaeyeon perlahan setelah mengeliat kepenatan dan mengantuk. Aidan dan Anna masih tertidur. Aidan didukung oleh Hyewon manakala Yujin mendukung Anna. Kedua-duanya sangat lena tidur sampai Ahli Izone tak berani nak kejutkan. Nampak sangat tenang dan nyenyak.
" Papa kata Jeongyeon unnie dengan Jihyo Unnie. Tapi belum nampak lagi. Mungkin kejap lagi sampailah tu..." Balas Eunbi tenang. Mereka duduk di kerusi menunggu sementara menunggu ketibaan Jihyo dan Jeongyeon untuk menjemput mereka berdua belas campur Aidan dan Anna.
" Unnie, tu Jihyo Unnie dengan Jeongyeon Unnie!" Kata Minju menunjukkan pada dua Ahli Mafia Twice yang mendekati arah mereka.
" Maaf sangat-sangat kitaorang lambat. Tadi, ada Jem tengah jalan. Kemalangan kereta dengan lori jadi jalan Jem. Jangan marah eh..." Jeongyeon mengatakan alasan mereka berdua terlambat sebentar tadi.
" Takpe Unnie. Kitaorang pun baru sampai. Naik je Private Jet tapi delay juga kejap tadi. Pilot terlambat datang." Balas Sakura perlahan. Annoying sebenarnya dengan pilot jet peribadi mereka tadi. Nak aje dia keluarkan pistol tembak kepala pilot itu. Tapi sebab takde sesiapa antara mereka pandai bawa jet, dia terpaksa senyap jelah.
" Dahlah berbual kat sini... Jom balik. Kesian Yujin dengn Hyewon dukung Aidan dengan Anna..." Ajak Jihyo perlahan. Mereka berpecah kepada dua bahagian. Unnie line dan Aidan mengikut Jeongyeon manakala Maknae Line dan Anna mengikut Jihyo.
Eunbi p.o.v
" Mana dengan Nmixx dengan Xdinar Heroes? Dapat jalankan misi dengan baik?" Soal Eunbi perlahan. Ahli izone yang lain dah tidur bersama Aidan. Mereka terperangkap dalam Jem lagi. Jeongyeon mengangguk perlahan.
" Dapat. Bagus trainer diaorang lah... Cuma ada beberapa misi yang hampir Nmixx gagal. Nasib Itzy dapat selesaikan misi tu. Xdinary Heroes dapat selesaikan semua misi tanpa bantuan. Oh ye, cakap pasal Mafia ni. Got7 nak berhenti dari dunia Mafia. Beberapa nak kahwin dan ada yang nak jadi macam manusia biasa. Mereka tak nak lagi jadi mafia. Tapi kalau kita nak minta pertolongan apa-apa, mereka sedia membantu." Balas Jeongyeon. Eunbi mengangguk faham. Dia memandang keluar tingkap. Banyak dah berubah tentang Korea Selatan. Menunjukkan dah lama mereka meninggalkan Korea.
" Papa bagitahu stray kids dah dapat jejak korang kat sana eh. Betul ke?" Jeongyeon bertanya. Soalan tu dari semalam lagi dia tertanya-tanya. Hari ni baru boleh tahu kebenarannya. Eunbi mengangguk perlahan.
" Semalam masa Eun dah habis jalankan misi, diaorang muncul kat majlis tu. Nasib dapat keluar sebelum apa-apa jadi." Cerita Eunbi tentang kejadian semalam. Jeongyeon mengangguk faham. Mereka dah keluar dari kawasan yang Jem. Terus Jeongyeon dan Jihyo memecut kereta balik ke markas JYP.
-----------
Markas JYP,
Author p.o.v
" Malam ni, Chaekim dan Minkim turun pada balik eh? Kamu kena temankan HaeOh bersama YuShin keluar ke kelab malam eh... Patutnya YeChoi dengan JiChoi temankan. Tapi mereka berdua tak dapat temankan sebab ada hal kecemasan. Jadi, boleh eh?" Tanya JYP dengan suara lembut. Chaewon dan Minju berpandangan sebelum menganggukkan kepala.
" Tapi berhati-hati. Kelab Malam tu kepunyaan Mafia Hybe. Kita tak nak apa-apa jadi kat setiap anggota Mafia kita. Okey?" Chaewon dan Minju menganggukkan kepala lagi. Mereka kena bawa ahli muda kali ni. Sebelum ni, ahli yang lagi tua membawa mereka. Sekarang ni mereka kena bawa ahli muda pulak.
" Baik Tuan!" Kedua-duanya menjawab serentak. JYP mengangguk faham dan membenarkan mereka untuk berehat ke bilik masing-masing. Sekarang ni Markas JYP di sebuah mansion besar. Markasnya berada di bawah tanah dan kawasan di tingkat 1 sampai tingkat 4 ialah tempat tinggal Ahli Mafia. Betapa besarnya pertolongan semua Mafia sampai JYP berjaya membeli mansion untuk tempat tinggal mereka semua.
YOU ARE READING
MAFIA
RandomTAJUK LAMA- THE BODYGUARD PERPINDAHAN IZONE OT8 KE SEBUAH SEKOLAH TELAH MEMBUATKAN BANYAK BENDA TERJADI. ANTARANYA IALAH PERJUMPAAN KEMBALI DENGAN 4 AHLI IZONE MEREKA YANG TELAH MENGHILANGKAN DIRI DALAM SEBUAH MISI. SAKURA, HYEWON, NAKO DAN HITOMI...