Chan p.o.v
" Hyung, dengar cerita kita ada budak baru dalam kelas ni. Kau rasa cantik tak?" Tanya han tiba-tiba. Kelas 4-1 masih riuh dengan orang yang berbual-bual. Masih awal lagi kan..
" kau ni, tak habis-habis tukar perempuan. Suka sangat buat macam tu. Tak setia kat Yuqi ke?" Tanya minho pula. Telefonnya dipusing-pusingkan di tangan.
" Kau jangan cerita kat dia.. Mati aku nanti.." Kata han perlahan. Stray kids tergelak besar mendengar suara han. Takut lah tu.. Namun,ketawa mereka terhenti apabila secara tiba-tiba pintu kelas 4-1 dibuka. Beberapa orang perempuan yang sangat cantik melangkah masuk. Tapi, muka masing-masing ketat tanpa senyuman terukir.
" Apa pandang-pandang?" Tanya perempuan yang paling awal masuk. Mungkin dia ketua mereka. Siap bagi jelingan maut pada semua yang memandang sehingga dia terpandang chan. Namun, dia tidak menghiraukan walaupun dia macam kenal chan.
" Korang sedar tak korang masuk ke sini dengan tak bagi salam apa ke.. Main terjah je.." Balas chan. Matanya memandang nametag perempuan tu. Tertulis 'Kwon eunbi'.
" Sedar. Cuma malas je. Bukan masuk ujian pun nama kitaorang." Jawab gadis sebelah eunbi. Di nametagnya tertulis 'Choi yena'. Mukanya sama dengan masa yang dia masuk. No face expression.
" Korang ingat korang boleh jadi queen lepas masuk sini ke?" Tanya felix pula. Senyuman sinis kini diukir.
" Ya. Kamu semua tak layak panggil kami macam kami ni orang suruhan kamu." Jawab gadis yang memiliki wajah yang sama seperti felix. Dia meletakkan begnya di sebuah meja kosong. Tiba-tiba,
" OPPA! Tadi, ada orang tampar soyeon. Tengok.. Sampai bengkak pipi soyeon.." Kata soyeon mendapatkan chan. Eunbi yang melihat mencebik perlahan.
" Sikit je pun... Siapasuruh pergi kacau orang?" Kata eunbi semula. Soyeon memandang mukanya tak percaya. Eunbilah manusia yang menamparnya tadi. Chan mula merasakan kepanasan di antara dua perempuan itu.
YOU ARE READING
MAFIA
RandomTAJUK LAMA- THE BODYGUARD PERPINDAHAN IZONE OT8 KE SEBUAH SEKOLAH TELAH MEMBUATKAN BANYAK BENDA TERJADI. ANTARANYA IALAH PERJUMPAAN KEMBALI DENGAN 4 AHLI IZONE MEREKA YANG TELAH MENGHILANGKAN DIRI DALAM SEBUAH MISI. SAKURA, HYEWON, NAKO DAN HITOMI...