BAB 3

172 22 0
                                    

Eunbi p.o.v

    Loceng vila besar di hadapannya ditekan perlahan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

    Loceng vila besar di hadapannya ditekan perlahan. Tak bags betul bodyguard baru ni. Dahlah datang bila dah malam... Ni semua salah sakura ajak berbual, kalau tak dia dah gerak awal lagi dari yang lain..

   " Cik ni Kwon eunbi ke?" Tanya seorang lelaki yang membuka pintu gate vila mewah itu. Eunbi tersenyum dan mengangguk. Lelaki itu menjemput eunbi masuk dan tolong membawa bagasi eunbi walaupun dilarang oleh gadis 16 tahun itu. Eunbi ternganga sebaik sahaja memasuki rumah itu. Ruang tamu pun mewah gila..

  " Tuan Bang, puan Bang.. Cik eunbi dah sampai.." Lelaki itu berkata. Eunbi memandang ke salah satu sofa di ruang tamu itu. Ada seorang lelaki dan perempuan yang nampak sudah sedikit berumur dari lelaki yang menolongnya dan dirinya sendiri. Mereka nampak macam benci satu sama lain.

   " Eunbi? Kwon eunbi? Lambatnya kamu sampai.. Ingat cancel tadi.." Tak pasti perli atau tak, tapi harap bukan perlilah. Sebab dia tak tahu pun nak senyum atau serius. Dia buat cold face je sekarang ni.

   " Maaf, puan. Saya dipanggil untuk satu misi tadi." Misi bercakap dengan sakura sampai 5 jam tak henti-henti. Puan Bang tersenyum dan memanggil eunbi supaya duduk di sebuah sofa. Eunbi hanya mengikut arahan namun matanya langsung tidak memandang Tuan bang yang masih leka dengan surat khabar miliknya.

   " Ahjussi, tolong panggilkan chan. Minta maid sediakan bilik untuk eunbi sebelah bilik chan." Lelaki itu hanya mengangguk dan menunduk sebelum berlalu. Eunbi duduk di situ menunggu ketibaan budak yang perlu dijaganya. Sungguh bosan.

   " Jadi, eunbi macam mana kamu boleh terlibat dengan JYP?" Tanya Tuan bang tiba-tiba. Apabila suara tuan bang keluar, puan bang menilik majalah fesyen di hadapannya semula. Eunbi dah mula rasa pelik dengan kedua-dua orang tua di depannya.

   " Umm.. Basically, I'm not a real mafia. Both of my parents get kill when I was 12 years old. So, one of my mother's friend sent me to a mafia place and the rest is history.." Cerita eunbi simple dalam bahasa inggeris. Tuan bang mengangguk tanda faham sebelum kedengaran suara chan dari arah tangga.

   " Appa, omma.. What the..? Kenapa perempuan ni ada kat sini?" Chan bersuara. Agak terkejut melihat eunbi yang duduk di antara ibu dan ayahnya.

  " Bang chan! Appa tak pernah ajar kamu macam tu! Hormat sikit... Dia tetamu kita. Duduk. Hannah dan lucas, kamu jangan nak main nyorok-nyorok kat belakang sofa, naik ke bilik sekarang!" Seorang gadis dan seorang budak lelaki kelam kabut berlari setelah ditegur oleh Tuan bang. Eunbi tersekat di tengah-tengah keluarga huru-hara itu.

   " Chan. Ini bodyguard kamu. Kwon eunbi. Dia akan menjaga kamu sepanjang hidup kamu sampai habis kontrak dengan family kita which means sebaik sahaja kamu mati." Jelas Puan bang. Chan terduduk di salah sebuah sofa dan memandang eunbi yang smirk padanya.

   " What? Omma dengan appa ingat chan tak boleh jaga diri sendiri ke? Lagipun, dia kan perempuan, manalah sangat kekuatan perempuan berbanding lelaki." Kata chan lagi. Masih membantah keputusan ibu dan ayahnya.

   " Well, Mr bang. Saya memang seorang perempuan, tapi untuk kata saya lemah sangat kurang ajar encik. Saya dapat rasakan saya lebih kua dari encik. Saya menguasai taekwando dan karate. Mampu mengawal keadaan apabila keadaan huru hara. Pernah pecah masuk Bank 5 bintang. Pernah cuba untuk membomkan suatu tempat dan pelbagai lagi. Yang paling utama, saya boleh menggunakan apa-apa senjata. Encik pula?" Panjang lebar eunbi membebel pasal dirinya. Bukan setakat chan, sekali dengan puan bang dan tuan bang ternganga mendengar cerita eunbi.

   " Tuan, puan.. Bilik sudah sedia." Kata seorang maid selepas menunduk sedikit. Puan bang mengangguk. 

   " Eunbi, bilik kau sudah sedia. Jadi, kamu bolehlah naik dan berehat untuk esok.. Madi, tunjukkan bilik eunbi. " Kata Puan bang. Eunbi hanya mengangguk. Dia menjelig sedikit padachan sebelum mengikut maid naik ke biliknya. Begnya turut dibawa sekali.

--------

Yena p.o.v

    " Terima kasih unnie

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

    " Terima kasih unnie.." Kata yena perlahan sebaik sahaja maid itu membawanya ke biliknya yang betul-betul bersebelahan dengan bilik changbin. Dia duduk di sebuah sofa dan tersenyum manis.

   " Uishh.. Tak sia-sia aku kena korbankan nyawa untuk lelaki pendek tu. Dapat bilik mewah, bayaran pun boleh tahan.. Haih.. Beruntungnya kau yena.. Macam manalah yang lain agakynya?" Yena membebel sendirian. Dia bangun dari sofa di dalam biliknya dan membuka sutu pintu. Bilik air. Macam jakun sangat tak pernah tengok bilik air. Ketika yena sedang memandang keluar tingkap, tiba-tiba pintu biliknya diketuk, dia membuka dan melihat seorang kanak-kanak perempuan yang comel di depan pintu biliknya.

 Ketika yena sedang memandang keluar tingkap, tiba-tiba pintu biliknya diketuk, dia membuka dan melihat seorang kanak-kanak perempuan yang comel di depan pintu biliknya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

    " Hai, unnie.. Unnie ni bakal isteri changbin oppa ke?" Tanya si kecil itu spontan. Yena hampir tergelak mendengar soalan itu namun dia hanya gelak dalam diam. Ada ke aku bakal kakak ipar dia?

  " Hai.. Adik siapa..?" Tanya yena semula. Budak itu tersenyum lalu masuk ke dalam bilik yena dan selambanya duduk di sebuah kerusi menghadap ke tingkap.

   " My name is Seo chaerin. Unnie boleh panggil chae for short. Saya adik changbin oppa.." Katanya dengan senyuman. Ada lesung pipit yang comel sangat.. Yena mencubit pipi kanak-kanak itu dengan lembut. Comel..

   " Anneyoung.. Nama unnie Choi yena. Chae boleh panggil yena je. Oh ye, unnie tinggal kat sini bukan sebab nak jadi kakak ipar chae, tapi unnie kena jaga abang chae tu.. Dia perlukan bodyguard.. Katanya hampir dibunuh.." Terang yena tentang tujuannya ke rumah ini. Chaerin membuat mulut 'o' sebelum mengangguk.

   " Chaerin.. Kat sini rupanya... Maaflah cik yena, chae.. Dah sampai masa untuk belajar.. Mari. Jangan kacau cik yena.." Seorang maid yang ditugaskan untuk menjaga chaerin meminta maaf. Chaerin turun dari kerusi dan menuju ke maid itu.

   " Bye, yena unnie.." Chaerin melambai sebelum keluar dari bilik yena. Yena melmabi semula dan tersenyum. Yes! Akhirnya dia akan ada adik walaupun hanya adik angkat. Bosan dah jadi anak tunggal dari kecil.

MAFIAWhere stories live. Discover now