6 tahun kemudian,
Stray kids p.o.v
" Jadi dah tahu kat mana izone sekarang ni ?" Soal Chan perlahan kepada ahli stray kids. Semua menggeleng serentak. Mereka dah cuba cari sekitar Korea Selatan tapi masih tak jumpa. Siap dah arahkan pembantu mereka cari sekali. Masih tak jumpa lagi. Selama 6 tahun ini, mereka hanya dipaksa belajar dan fokus untuk masa depan. Kini, baru boleh mencari izone demi membalas dendam kembali.
" Kali terakhir diaorang dijumpai adalah di mahkamah Seoul. Lepas persidangan mahkamah kita, lepas tu semua hilang. Bukan setakat diaorang, kesemua Ahli Mafia JYP turut hilang tak dijumpai. Tak tahu diaorang kat mana sekarang ni. Dah cuba tanya mafia YG, SM dan lain. Sama. Takde orang tahu diaorang kat mana.." Jawab Minho perlahan. Chan mengangguk faham.
" Sebenarnya ada satu lagi kumpulan Mafia yang kita boleh tanya. Harap jelah diaorang boleh tolong kita.." Kata Changbin tiba-tiba. Semua memandangnya hampir serentak.
-------
Markas Mafia The Boyz,
" Mafia Izone? Kenapa korang nak tahu tentang tu?" Soal Sangyeon perlahan. Pelik dengan permintaan stray kids di markas the boyz sekarang ni. Setahu mereka, Stray kids paling benci dengan izone kerana perbuatan izone yang dahulu.
" Kitaorang nak cari diaorang untuk balas dendam. Selagi diaorang tak terima balasan atas kesalahan diaorang, selagilah tu kitaorang takkan tenang." Jawab Chan tenang. Sangyeon memandang Juyeon di sebelahnya. Juyeon mengangguk dan menghilang sekejap di dalam sebuah bilik. Dia muncul kembali dengan sebuah fail bewarna hitam.
" Tu. Kali terakhir orang nampak Mafia Izone di lapangan terbang. Dengar berita yang mengatakan bahawa mereka berpindah tugas ke Itali. Mafia JYP masih di sini tapi mereka dah putuskan hubungan dengan semua polis dan yang lain-lain. Mereka jalankan bisnes haram sedikit sekarang. Tak lagi mengikut peraturan." Kata Juyeon memberi fail itu kepada Chan. Satu persatu gambar ahli Izone yang cuba nyorokkan muka mereka ada di dalam fai itu. Hanya seorang tak takut gambarnya ditangkap.
YOU ARE READING
MAFIA
RandomTAJUK LAMA- THE BODYGUARD PERPINDAHAN IZONE OT8 KE SEBUAH SEKOLAH TELAH MEMBUATKAN BANYAK BENDA TERJADI. ANTARANYA IALAH PERJUMPAAN KEMBALI DENGAN 4 AHLI IZONE MEREKA YANG TELAH MENGHILANGKAN DIRI DALAM SEBUAH MISI. SAKURA, HYEWON, NAKO DAN HITOMI...