"CEPATLAH WOOYOUNG, KITA DAH LAMBAT NI" teriak Yeosang dari luar pagar rumah.
"KEJAP" Wooyoung memakai kasut sekolah sebelum menggalas begnya berwarna biru gelap. Dia berlari ke arah kembarnya.
"Dah jom" mereka berlima berjalan menuju ke sekolah.
"Pergi mana tu" tanya Hyunjae dengan Younghoon dan Kevin. Tapi soalannya tidak di balas langsung.
"Aku tanya kan"
"Hyunjae, aku tahu kau tak bodoh lagi tau. Kitaorang dengan kau pakai baju sekolah kan" balas Yeosang dengan geram. Hyunjae tersengih.
Mereka berlapan berjalan bersama-sama menuju ke arah sekolah terbenci- eh tercinta.
"Weyh siapa tu" soal San sambil menunjuk ke arah enam manusia di hadapan mereka. Lima lelaki seorang perempuan.
"Jom tegur mereka" cadang Younghoon.
"Pergi jelah korang" kata Yeosang.
"Halah kau ni pemalas betul lah" rungut Kevin lalu menarik tangan Yeosang mengikutinya.
"NAK IKUT" jerit mereka semua membuatkan enam manusia tadi tersentak
"Siapa pula memekak tu" rungut Minho seraya membetulkan begnya yang asyik melurut. Di sebabkan keluarga dia ramai lelaki, pakaian sekolah dia adalah pakaian lelaki.
Sudah banyak kali pengetua tegurr tapi itulah Minho hanyalah Minho.
"HAI KORANG" tegur Younghoon ceria.
"Hai"
"Nama aku Lee Younghoon"
"Ouh"
"Ouh je?"
"Nanti kau kenal lah kitaorang. Kitaorang malas nak bagitahu nama kitaorang" ujar Felix.
"Macam tu pun boleh hshshs"
°^°
"HEYYOOO KEMBAR LIMA IS HERE" jerit Wooyoung seraya menendang pintu kelas.
Krak
Pintu kelas tercabut. Semua pelajar di dalam kelas itu memandang Wooyoung yang sudah tercengang.
"AYOKKKKKKKKKKK WOOYOUNG HADAP LAH KAU DENGAN PENGETUA AYOOOKKKKK" ejek satu kelas.
"WEYY JANGAN LAH BERITAHU PENGETUA. TIPU LAH KATA ANGIN BUAT" ujar Wooyoung gelabah.
"TAK NAK"
"HALAHHHHHH. PINTU NI PUN SATU HAL SELALUNYA AKU TENDANG TAK NAK PULAK PATAH" marah Wooyoung kepada pintu yang tidak bersalah.
"Hyunjin" panggil Jisung.
"Ermm"
"Itu ke kelas kita akan masuk" tanya Jisung. Hyunjin mengangguk. Dia pun tak percaya betapa huru haranya kelas itu.
"Woii jomlah masuk kelas" kata Minho serata mengheret Felix mengikut sekali masuk ke dalam kelas.
"Eishh noona ni, kenapa heret felix pula" rungut Felix guna suara deep tu.
"Kau pakai suara normal kau, jangan nak pakai suara garau kau"
"Kenapa"
"Kau nak dengar perempuan dalam sekolah ni menjerit macam orang gila ke?" soal Minho seraya menjeling tajam.
"Tch"
P/s: aku letak anak anak bang kim ngan lee satu kelas. Aku malas nak asingkan kelas hshshshs
Tok tok tok
Suasana kelas itu mula senyap. Guru yang mengajar mereka, Cikgu Suho berhenti mengajar.
"Murid baru eh" soal Cikgu Suho. Minho menayangkan muka datarnya.
"Murid lama"
"Ouh ye ke. Masuk lah" pelawa Cikgu Suho sedikit tercengang. Minho dan adik-adiknya masuk ke dalam kelas.
"Perkenalkan diri masing-masing"
"Bang Minho"
"Bang Changbin imnida"
"Bang Hyunjin"
"Bang Jisung imnida"
"Bang Yongbok, panggil Felix"
"Awww suara dia"
"Felix ni memang nak kena" gumam Minho.
"Bang Seungmin"
"Empat dari kau orang kembar eh" soal Moonbin.
"Haah"
"Ouh patutlah"
"Hai Minho nak nombor" pinta Hyunjae. Minho menayangkan penumbuknya.
"San" panggil Kevin.
"Yes"
"Itu bukan perempuan yang sebat ontot precious kita ke"
"Haah lah"
"Kamu berenam boleh duduk mana-mana tempat kosong"
°^°
"Dah pergi masuk sekolah" arah Seonghwa.
"Mummy tak nak hantar ke. Jongho takut lah nak masuk" Seonghwa memandang anaknya datar.
"Jjong hang dah tadika dua tahun tau. Asal hang nak takut pula" kata Seonghwa dengan nada geram.
Tuk tuk
Chanhee mengetuk tingkap kereta kesayangan Hongjoong. Seonghwa hanya biarkan sahaja, kereta suami dia bukan keretanya.
Jongho membuka pintu kereta. Jelas kelihatan kawan-kawannya ada di situ termasuk Ayen sekali.
"Bye mummy, Jjong pergi dulu. Sayang mummy" ujar Jongho lalu menurun dari kereta.
"Hurmm"
Seonghwa memandu kereta menuju ke satu tempat. Niat sebenarnya nak skodeng husband dia, memandangkan anak-anaknya ada dekat sekolah.
"Hai korang" tegur Jongho ceria.
"Hai"
"Jom lah masuk kelas nanti Cikgu Irene mengamuk pula" ajak Ayen. Mereka bertujuh berlari masuk ke dalam kelas mereka.
To be continue
Aku tahu semua keliru shshsgsh
Ayen memang dah jadi pelajar lama dekat tadika tu.
Akak ngan abang dia pindah sekolah di sebabkan Minho pernah buat hal di sekolah lamanya.
Halah sekolah lama dia sebelah dengan sekolah baru dia je hzkdvsksvd
Vote and comment
YOU ARE READING
SWEET FAMILY |ATEEZ|
Fanfictionpernah dengar peribahasa "indah khabar dari rupa"? macam tu juga dengan family Kim. Kim Seonghwa, seorang ibu yang 'baik' Kim Hongjoong, seorang bapa yang 'Setia' Kim Yunho, abang pertama yang 'penyayang' Kim Yeosang, abang kedua bermulut agak 'suc...